BA-BS bildirimleri ve cari hesap mutabakatlarını elektronik ortamda yapmak isteyen tüm işletmeler kullanabilir.
E-MUTABAKAT İLE E-DÖNÜŞÜME BİR ADIM ADIM DAHA
Kolay Kullanım
Cari hareket, Ba ve Bs formları için tek tık ile mutabakat oluşturma.
Mobil Uyumluluk
Kullanıcı dostu, mobil uyumlu tasarım.
Borç, Alacak Hesap Özeti
Cari borç alacak hesap özeti.
İzleme ve Kontrol
Telefon, posta trafiğine son verip tüm aşamaları, geçmiş işlemleri panel üzerinden izleyebilme imkanı.
Tam Entegre
Muhasebe yazılımlarınız ile tam entegre çalışma.
Müşteri Paneli
Müşterileriniz, hazırlanan panel de mutabakat onaylama, hesap dökümü, geçmiş işlemlerini kontrol edebilir.
E-Mail ile Tekrar Hatırlatma
Mutabakatı onaylamayan firmalara mail ile otomatik hatırlatma.
Hız, tasarruf
Firmanızın ve müşterilerinizin zamandan, kağıt israfından tasarruf etmesini sağlar.
Mükelleflerin (Form BA) ve (Form BS) verilerini vergi dairesine göndermeden önce karşılıklık fatura ve ödeme karşılaştırması yaparak yaptıkları kayıt kontrol işlemidir.
“Cari hesap mutabakatı nedir?” sorusu en çok sorulan ve cevabı merak edilen bir sorulardan biridir. İki mükellefin alacak ve borçlarını takip etmesi ve karşılıklı kayıtlarını kontrol ederek mutabakata varması gerekmektedir. Cari hesap iki işletme arasında gerçekleşen alacak-borç işlemlerinin hesabının tutulmasıdır. Karşılıklı cari hesap mutabakatı ile mükellefler kayıtlarını karşılıklı kontrol eder ve alacak-borç ilişkilerini karşılaştırırlar.
E-Mutabakat ile, her firma cari bilgilerini sisteme yükleyerek karşı firmadan gelen bilgilerle kendi kayıtlarını kolayca karşılaştırabilir. Bu sayede mutabakat işlemleri hızlı ve sıkıntısız olarak kısa sürede tamamlanır. Böylece eski cari hesap mutabakat işlemlerinde olduğu gibi tek tek firmalar aranarak karşılaştırma talebinde bulunulmasına gerek kalmaz.
Şirketlerin iş ortakları, bayileri, tedarikçileri ve diğer tüm iş ortaklarıyla BA, BS ve cari mutabakatlarını, isteğe bağlı olarak standart mail ya da KEP üzerinden yasal olarak geçerli olacak şekilde gerçekleştiren bir uygulamadır.
Uygulama sadece mutabakat sonucunu kontrol etmekle kalmaz, cari dökümler arasındaki farkları da bulup mükellef taraflara raporlar. Sistem tüm muhasebe programlarıyla tam entegre çalışır.
Bayi teşkilatıyla çalışan, çok fazla iş ortağı olan, birden fazla noktada faaliyet gösteren ya da düzenli olarak ürün alımı yapan firmalarda yaygın olarak kullanılır .
KEP’li E-Mutabakat hizmeti ile tüm cari hesap sahibi mükelleflere her ay BA, BS ve cari ekstre mutabakatlarını otomatik olarak gönderilir ve gönderilen mutabakatlar sistemde yıllar boyunca yedekli olarak saklanır.
Maliye Bakanlığı nezdinde KEP ile gönderilmesi durumunda yasal olarak geçerli kabul edilir. Denetim sürelerini büyük ölçüde düşürür. Ticaret mahkemelerinde ve icra dairelerinde birinci dereceden yasal delil olarak kabul edilir.
İş ortaklarıyla yapılan BA, BS ve cari mutabakatların tek tek veya çoklu gönderilmesini saniyeler içinde yapar, zaman ve para tasarrufu sağlar. Tüm İş Ortaklarına her ay BA, BS ve cari ekstreler otomatik olarak gönderilmiş olur ve gönderilen tüm mutabakatlar EDM sistemlerinde yıllarca yedeklemeli olarak saklanır. Arşivleme maliyetlerini sıfırlar.
Gönderimler saniyeler içinde ve en yüksek güvenlikle gider. Mutabakatların doğru iş ortağına gittiğine ve şirketle iş ortağı arasında gizli kaldığından emin olursunuz.
Mutabakatlarınız arşivleme sırasında deforme olmaz, yıllar sonra dahi belgeye online ulaşabilir, üzerindeki yok olmayan e-imza değerinizle doğruluğunu ispatlayabilirsiniz.
Resmi muhasebenize tam entegrasyon sağlanır.
İlinizde sizlere özel atanan satış ekibi tarafından tüm başvuru, kurulum, eğitim ve teknik servis destekleri sağlanır.
Tüm iş ortaklarınızla mutabakatlarınız için takip edilebilir altyapı sunar, cevapların sisteme kaydedilmesini sağlar, mutabakat raporlarının kolayca izlenmesi mümkündür. Uygulama sadece mutabık olup olmadığını kontrol etmekle kalmaz, cari ekstresindeki farkları da bulup taraflara raporlar.
BA-BS bildirimleri ve cari hesap mutabakatlarını elektronik ortamda yapmak isteyen tüm işletmeler kullanabilir.
E-Mutabakat çözümü 3 farklı hizmet modeli ile sunulmaktadır. Bu hizmet modelleri;
1) ERP Entegrasyon
Onlarca ERP ile yapılan entegrasyon çalışmaları sonucunda, sadece ilgili verilerin güvenli bir şekilde internet hizmeti üzerinden alınarak muhataba iletilmesi ve alınan e-posta cevaplarının, mutabakat cevaplarının ve iliştirilen dokümanların bir yönetim paneli ekranında kullanıcıya gösterilmesi şeklindedir. ERP Entegrasyon yöntemi diğer yöntemlere göre daha hızlı ve pratik bir yöntem olup, ERP programı, entegrayonu ve davranışlarına göre farklılıklar gösterebilir.
2) Veri Yükleme
Excel üzerinden önceden hazırlanmış bir şablon dahilinde veriler yüklenerek de işlem yapılabilir. Bu modelde müşteri indirmiş olduğu excel şablonu içerisine ilgili bilgileri girer ve portal yazılımını kullanarak yükleme yapar. Son kontroller sonrasında ilgili mutabakatların firmalara gönderimi sağlanır. Bu modelde gönderilen e-posta durum cevaplarının, mutabakat cevaplarının ve iliştirilen dokümanların bir yönetim paneli ekranında kullanıcıya gösterilmesi mümkündür.
3) Manuel Yönetim
Kullanıcı kendisine sağlanan arayüz üzerinden ilgili bilgilerin girilmesini sağlar. Sistemdeki son kontrolleri yapar ve gönderim işlemi yapılır. Bu modelde gönderilen e-posta durum cevaplarının, mutabakat cevaplarının ve iliştirilen dokümanların bir yönetim paneli ekranında kullanıcıya gösterilmesi mümkündür.
E-Mutabakat, beyanname alış (BA), beyanname satış (BS), cari hesap mutabakatları ve ekstre karşılaştırma işlemlerini faks ya da telefona gerek topluca yapılmasını sağlayan sistemdir?
E-mutabakat henüz zorunluluk kapsamında olmayan avantajlarının farkında olan tüm işletmeler tarafından kullanılabilecek bir uygulamadır.
GELİR İDARE BAŞKANLIĞI ZORUNLULUK MEVZUATI | ||
---|---|---|
MÜKELLEF | ZORUNLULUK | TARİH |
2018 Yılı Cirosu 10 Milyon TL Üzeri Mükellefler | e-Fatura + e-Arşiv Fatura + e-Defter + e-Defter Saklama | 1/1/2020 |
2018 veya 2019 Yılında Brüt Satış Hasılatı 5 Milyon TL Üzeri Mükellefler | e-Fatura + e-Arşiv Fatura + e-Müstahsil | 7/1/2020 |
e-Defter + e-Defter Saklama | 1/1/2021 | |
EPDK’dan Lisanslı Şirketler (Bayilik Lisansı Olanlar Dahil) ÖTV 1 | e-Fatura + e-Arşiv Fatura + e-Müstahsil + e-İrsaliye | 7/1/2020 |
e-Defter + e-Defter Saklama | 1/1/2021 | |
İnternet Aracılığı ile Satış, Kiralama ve Reklam İşlerine İnternet Siteleri Yoluyla Aracılık Edenler | e-Fatura + e-Arşiv Fatura | 7/1/2020 |
e-Defter + e-Defter Saklama | 1/1/2021 | |
Komisyoncu veya Tüccar Olarak Sebze-Meyve Ticareti Yapanlar | e-Fatura + e-Arşiv Fatura + e-Müstahsil + e-İrsaliye | 1/1/2020 |
e-Defter + e-Defter Saklama | 1/1/2020 | |
Bavul Ticareti Yapanlar | e-Fatura + e-Arşiv Fatura | 7/1/2020 |
e-Defter + e-Defter Saklama | 1/1/2021 | |
Vergi Mükellefi Olmayanlara Düzenlenecek 30.000 TL’yi Aşan Faturalar | e-Arşiv Fatura | 1/1/2020 |
Vergi Mükellefi Olanlara Düzenlenecek 5.000 TL’yi Aşan Faturalar | e-Arşiv Fatura | 1/1/2020 |
2018 Yılı Cirosu 25 Milyon TL Üzeri Mükellefler | e-İrsaliye | 7/1/2020 |
E-Fatura Mükellefi Olup Şekerin(Beyaz Şeker, Yarı Beyaz Şeker…) İmalini Gerçekleştiren Mükellefler | e-İrsaliye | 7/1/2020 |
e-Fatura Mükellefi Olup Maden, Demir ve Çelik (GTİP 72) ile Demir veya Çelikten Eşya (GTİP 73) İmali, İthali veya İhracı Faaliyetinde | e-İrsaliye | 7/1/2020 |
Gübre Takip Sistemi’ne Kayıtlı Kullanıcılar | e-İrsaliye | 7/1/2020 |
Bağımsız Denetime Tabi Olan Şirketler | e-Defter | 1/1/2020 |
Tüm Mevcut e-Defter Mükellefleri (Geçmiş e-Defterler Dahil) | e-Defter Saklama | 1/1/2020 |
01.02.2020 Tarihi İtibariyle Faaliyetine Devam Etmekte Olan Serbest Meslek Erbapları | e-Serbest Meslek Makbuzu | 6/1/2020 |
01.02.2020 Tarihi İtibariyle Faaliyetine Başlayacak Serbest Meslek Erbapları | e-Serbest Meslek Makbuzu | İşe Başladıkları Ayı İzleyen 3. Ayın Sonu |
e-Fatura Uygulamasına Kayıtlı Olan ve Müstahsil Makbuzu Düzenleyen Mükellefler | e-Müstahsil Makbuzu | 7/1/2020 |
Kara-Deniz Taşımacılığında D1 Yetki Belgesi Olanlar | e-Bilet | 1/1/2021 |
Sinema İşletmeleri | e-Bilet | 01.0.2020 |
KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) sistemi üzerinden gönderilen mutabakat mektupları ve gelen cevaplar resmi bir yazışma olarak kabul edilir.
BA, BS ya da Cari mutabakatları için kendi sisteminizden indirdiğiniz excel formunu E-Mutabakat sistemine şablon olarak girebilir, sonrasında excel dosyaları üzerinde herhangi bir değişiklik yapmadan doğrudan E-Mutabakat uygulamasına aktarıp kullanmaya hemen başlayabilirsiniz.
Karşı taraftan e-posta olarak gelen E-Mutabakatlar için her hangi bir ücret ödenmez.
E-posta adresi olan bütün müşterilere E-Mutabakat gönderimi yapılabilir.
Aynı mutabakatın birden fazla kişiye gönderilebilmesi için kullanılan muhasebe programındaki ilgili firma cari hesap kartında e-posta adres alanına araya noktalı virgül işaretini koyarak ve boşluk bırakmadan birden fazla mail adresi yazarak gönderim sağlanabilir.
Gönderilen mutabakata gelen cevabın birden fazla kişiye e-posta olarak iletilebilmesi için kullanıcı parametreleri alanında bulunan ”Mutabakat Cevap Alıcı Email Adresleri” kısmına dilediğiniz kadar mail adresini raya boşluk bırakmadan ve noktalı virgül ile ayırarak ekleyebilirsiniz.
BA, BS ve Cari Bakiye mutabakatları E-Mutabakat sistemi üzerinden yapılabilmektedir. Mutabık kalınmayan durumlarda, karşılıklı iletilen ektreler sistem üzerinde otomatik karşılaştırılarak farklar tespit edilebilmektedir.
Alıcı tarafın aynı altyapıyı kullanması gerekmekdiği gibi E-Mutabakat kullanıcısı olması da zorunlu değildir.
E-Mutabakat uygulaması her hangi bir ERP programı ile birlikte kullanılabilir.