Adisyon sistemleri seçeceksiniz ama bir karar varamadınız. İşte size bu programı tercih edebilmeniz için 7 altın kural.
Bir işletme açmak hemen hemen herkesin hayalidir, ancak sadece iyi bir yönetici olmak bugün işletme alanında yeterli değildir. Hayatta kalmak için sadece yönetmeyi değil, aynı zamanda ürün satmayı, satışları sürdürmeyi ve satışlarınızı saymayı da bilmelisiniz. Evet, doğru, bugün işletme alanında hayatta kalmak için bir muhasebeci olmasanız bile, en azından ne olup bittiğini bildiğinizden emin olmak için en azından sayı oyununa hazırlanmanız gerekir. İşinizi kolaylaştırmak için, burada size bakmanız için bazı işletme adisyon sistemleri ipuçlarına sahibiz.
İşte işletme bütçenizi daha iyi yönetmek ve muhasebecinizin ne yaptığını ve ne yapmadığını bilmek için takip edebileceğiniz bir işletme adisyon rehberi.
İnsanlardan tavsiye istemek bir şeydir, anlamak başka bir şeydir. İşletme muhasebenizi başarılı bir şekilde yapabilmek için en iyi eylem yöntemi muhasebe dilini öğrenmek olacak. Borç, kredi, bilanço, şu an saçma gibi görünen nakit akışı gibi sözler, girişimci olarak aşina olmanız gereken adisyon alanında yaygın kelimelerdir. Sizden muhasebeci olmanızı istemiyoruz, sadece temel kuralları ve terminolojiyi anlayın, böylece tam olarak ne yaptığınızı ve muhasebecinizin ne yaptığını anlayabilirsiniz. Dillerini anlarsanız, onlarla daha iyi çalışabilecek ve günden güne finansmanı sizin için kolaylaştıracaksınız.
Yuvarlama! Burada ve orada birkaç TL yuvarlamak için cazip gelseniz de, yapmayın. Her gün tek bir TL bile ayda 30 TL fark yaratıyor ve bu rakam küçük gibi görünse de, analizlerinizi, hesaplarınızı, gelirinizi veya harcama sayınızı ve vergilerinizi bozacak. Kar veya masraflarınızın ne olduğunu tam olarak bilmek için her TL’ye dikkat edin. Bu, harcamalarınızı fazla tahmin etmemeniz için önemli. Ayrıca iyi iş fırsatlarını kaybetmenize neden olabileceği için bu durumu dikkate almanızı öneriyoruz.
Günlük işletme harcamaları ve satışları için hesap tutun. Bunu bir alışkanlık haline getirin, bu şekilde daha az vergi verir ve işlemlerin nasıl yürüdüğü hakkında daha iyi bir fikriniz olur. Yakında kalıpları görmeye başlayacaksınız, örneğin yavaş günler, satılmayan belirli yemekler, vb. gibi. Bu sayılarla, işletmenizin çalışıp çalışmadığını sayılarla görebileceğiniz gibi işletmeniz için stratejilerinizi daha güzel optimize edebilirsiniz.
Ardından, işletme finansmanını başarılı bir şekilde hesaba katmak için, giderlerinizin ne olduğunu bilmeniz gerekir. Sabit giderler aynı kalır. Bunlar arasında kira, ekipmandaki amortisman, maaş, vb. Gibi şeyler bulunur. Değişken maliyet olarak bilinen işletme giderleri, işletmenin işletilmesi için gerekli olan ancak elektrik faturası, dökülen yiyeceklerin maliyeti, su faturası vb gibi giderlerin bilgisi, onları hesaba katmanızı ve nihayetinde uzun vadede kontrol etmenizi kolaylaştıracaktır.
Kolay işletme muhasebesinin bir sonraki ipucu bir Kar ve Zarar Tablosu oluşturmaktır. Kâr ve zarar tablosu, maliyetlerin ve gelirinizin kolay anlaşılması için bir belgedir. İşçilik maliyetleri, faturalar, satışlar vb. Her gider ve gelir, aynı zamanda özelleştirilebilir bir Kar ve Zarar Bildirimi’nin oluşturulmasıyla izlenebilir. İşletmenizin türüne, doğruluğuna ve ihtiyacına bağlı olarak haftalık Kar ve Zarar Tablosu oluşturmanız tavsiye edilse de, yıllık veya aylık Kar Zarar beyanları da oluşturabilirsiniz.
Bir hesap tutmanıza yardımcı olabilecek bir POS’a yatırım yapın. Düzenli muhasebenin amacı sadece harcamalarınızı ve kârınızı bilmek değil aynı zamanda paranın nereye gittiğini ve daha iyi performans için neyin para kazandığını anlamaktır. Çizelgeleri kolayca kavrayabilmeniz için bu rakamların detaylı bir şekilde dağılmasını sağlayan veya hesaplarınızı ayrıntılı bir şekilde analiz eden bir POS, sizin için bir zorunluluk.
Uzman arkadaşlarınıza defterlerini nasıl koruduklarını ve mali kaynaklarını takip etmelerini sormak, kendi hesaplarınızı nasıl daha iyi yönetebileceğiniz konusunda fikir verecektir. Tavsiye istemek, size neyin eksik olabileceği konusunda net bir görüntü verecek.
Özellikle bir sayı ve hesaplama hayranı değilseniz bile bugün hemen her işletmede bir adisyon sistemine ihtiyacın duyulacağını unutmayın. Bu seçimi yaparken de bizden fikir almayı ihmal etmeyin. Umarız bu bilgiler size bir sonraki adisyon sezonunda yardımcı olur!
Ve bunlara ek olarak diğer avantajlarıda hatırlatmalıyız sizlere.
Kurye adisyon ne demek?
Adisyon sistemi, kasadan sipariş takibine, çeşitli markalarla işbirliğine (yemeksepeti vs.), kurye takibine, müşteri bilgi ekranına kadar birçok özelliği restoran yöneticisine sağlayan, bu sayede restoranda sistemin daha iyi işlemesini sağlayan, zaman ve çalışandan tasarruf yaparak çalışmada verimi arttırmaya destek sağlar.
Adisyon sistemi nasıl çalışır?
Adisyon nedir? Tüketiciler, alınan mal veya hizmet için ödeme yaptıktan sonra müşterilere satış faturaları sağlar. Satıcıdan tüketiciye yapılan işlemin yazılı veya elektronik bir belgesidir.
Restoran adisyon nedir?
Adisyon kelimesi lokanta, otel, restoran ve bar gibi yerlerde yenilip içilen şeyler için hesap anlamına gelmektedir. Türkçeye Fransızca “addition (hesap) ” kelimesinden girmiştir. Hesap kavramının İngilizcedeki karşılığı ise kontrol etmek ve hesap anlamına gelen “check” sözcüğüdür.
Restoran Adisyon Sisteminin Faydaları
Kurye ve sipariş takibini bu yazılım üzerinden yapabilir, kafedeki müşteri sayısına ulaşabilir, müşteri bilgilerine göz atabilir, on kişiye kadar hesabı bölebilirsiniz. Depo durumunu takip ederek herhangi bir sorunla karşılaşmadan hizmet vermeye devam edebilirsiniz.