2022 yılının en iyi e-fatura portal kullanım rehberi
e-fatura portal bilgisi günümüzde oldukça önemli bir hale geldi. Her şeyin elektroniğe dökülmesiyle birlikte artık ticari faaliyetlerimizin bilgisini de bu alana taşımış oluyoruz.
E-fatura portal işlemi ne sağlıyor?
Ticaretle uğraşan kişilerin e-fatura portalını kullanabilmesi son derece işleri rahatlatan bir durum arz ediyor. Burada özellikle faturaların Gelir İdaresi Başkanlığı yolu ile e-fatura sistemine kayıtlı şirketler arası gönderilmesi söz konusu olmakta. Ayrıca yine faturaların Gelir İdaresi Başkanlığı aracılığı ile e-fatura sistemine kayıtlı şirketler arası alınması da söz konusu olmaktadır.
2022 yılında E-fatura kimlere zorunlu ?
2021 yılı brüt satış hasılatı (veya satışları ile gayrisafı iş hasılatı) 5 Milyon TL’yi aşan işletmeler, 1 Temmuz 2022 tarihinden itibaren e–Fatura uygulamasına geçiş yapmak zorundalar.
Kimler fatura düzenlemek zorunda değildir?
Vergi Usul Kanunu’nun 232. Maddesinde hükümlerden anlaşılacağı üzere Satıcı farta vermek, müşteri ise fatura istemek ve almak zorundadır. Yani Fatura, istenilmesi ihtiyari olmayan, aksine istenilmesi ve karşı tarafında vermek zorunda olduğu bir ticari vesikadır.
5 maddede portal kullanımı
Öncelikle Gelir İdaresi Başkanlığının elektronik fatura portalı bulunuyor. Buraya erişim için öncelikle yapmanız gereken bir iş var. Eğer şahıs şirketi iseniz elektronik ortamda ıslak imzanın yerini alan e-İmzanızı almanız gerekiyor. Ayrıca hem Anonim hem de Limited Şirketler için ise yasal belgelerin güvenliğini ve gizliliğini sağlayan mali mührü de almanız gerekiyor.
Sonrasında ise geçiş yamak istediğiniz e-dönüşüm ürünleri ile ilgili olarak Özel Entegratörünüz olan Eray’a başvuru yapabilirsiniz. Bu noktada efatura.gov.tr isimli adresten edindiğiniz mali mühür ve e-imza ile birlikte e-Fatura başvurusunda bulunabilirsiniz.
Bundan sonra size portala e-fatura bilgilerinizi girebilmeniz için gerekli olan kullanıcı adınız ve şifreniz verilecek. Sizde aldığınız bu kullanıcı adı ile şifrenizle birlikte e-fatura portalına girecek ve yapmış olduğunuz ticari faaliyetler neticesinde gerekli olan fatura bilgilerinizi portala işleyebileceksiniz.
4- Özel entegratörünüz aracılığıyla yapmış olduğunuz başvuru neticesinde doldurduğunuz bilgilerle size bir aktivasyon bilgisi verilmiş olacak. Siz de bu aktivasyon bilgisiyle birlikte linkte yer alan e-imza ve mali mührünüzü imzalayacaksınız.
5- Son olarak attığınız bu imzadan sonra Gelir İdaresi Dairesi Başkanlığı’na Eray ile birlikte e-fatura uygulamasını kullanacağınıza dair bir bilgi vermiş oluyorsunuz. İşte bu şekilde e-fatura portalına girişinizi yapıp ticari işlemleriniz neticesinde vereceğiniz faturaları buradan oluşturmuş oluyorsunuz.
Yetkilendirilmiş entegratör
Özetle e-fatura portalı Gelir İdaresi Başkanlığı Tarafından yetkilendirilmiş bir entegratör aracılığıyla kullanıma başlayabiliyorsunuz.
Gelin siz de e-fatura ile ilgili çözümlerimizle tanışın. Hem
siz rahat edin hem de işletmenizde resmi işler aksamadan işleyişine devam
etsin.