Adisyon programı seçmek kimi işletme sahipleri için karar vermede zorlanabilecek bir husus olarak görülüyor. Ancak bu yazıyı okuduktan sonra zorlanmayacağınızdan eminim.
Günümüzde işletmeler çok çeşitli çözümlerin otomasyonu için sınırsız olanaklara sahip. Büyük şirketler, bilgi teknolojileri verimliliğini, iş verimliliğini artırmak, işgücü maliyetlerini azaltmak ve iş süreçlerini hızlandırmak için kullanıyor. Peki ya şirket küçük işletme kategorisine girerse? Yeni teknolojiler kullanmak ve eski güzel faks makinelerinizi geride bırakmak mümkün olacak mı?
Piyasada yer alan işletme yazılımı alanındaki ağır sistemler elbette ki küçük işletmeler için uygun değil. Küçük işletmeler için yüksek bir maliyete sahip olmalarının yanı sıra, özelliklerin çoğu kullanılmayacak zaten. Alışverişe gitmek için süpermarkete uçakla gitmiyoruz neticede değil mi? Peki, küçük işletmeler için bir adisyon programı neye benzemeli?
Küçük işletmeler için oyunun kuralları sürekli değişiyor. İhtiyaç duyduklarından daha fazla harcama yapmadan asgari maliyetle çalışmalı ve gerektiğinde faaliyetlerinin kapsamını arttırmalıdırlar.Konumlarından bağımsız olarak çalışmak zorundalar ve rakiplerinden daha hızlı ve daha aktif olmaları gerekiyor. Ve satış sayısını artırma konusunda umut vaat eden fırsatları kaçırmamak için verilerinden en iyi şekilde yararlanmaları gerekir.
Adisyon nedir? Tüketiciler, alınan mal veya hizmet için ödeme yaptıktan sonra müşterilere satış faturaları sağlar. Satıcıdan tüketiciye yapılan işlemin yazılı veya elektronik bir belgesidir.
İşletmelerin ticari faaliyetlerini kayıt altında sürdürmelerini sağlayan en önemli teknolojilerden bir tanesi adisyon yazıcı olarak bilinir. Adisyon yazıcı modelleri lokanta, otel, büfe, restoran, beach club, kahve evi, çay evi, kahvaltı salonu ve benzeri çok sayıda işletme tarafından kullanılır.
Bu temelde, küçük bir işletme için adisyon yazılımının temel gereksinimlerini formüle edebiliriz:
Şimdi küçük işletmeler için faturalandırmanın otomatikleştirilmesinin neden önemli olduğunu öğrenelim. Küçük işletmeler, onları birbirinden ayıran birçok özelliğe sahip. Ancak, çalışan sayısı ve satıştan bağımsız olarak, tüm işletmelerin müşterilerine fatura çıkarması gerekir. Yöneticilerinizin fatura hazırlama ve gönderme konusunda daha az zaman harcamasına yardımcı olmak için faturalandırma sistemleri kullanılır.
Bunlar girişimcilere fatura oluşturma, karşılıklı ödemeleri kontrol etme, müşteri tabanlarıyla çalışma, hesap tutma ve gerekli tüm belgeleri basma imkanı sağlayan hizmetler aynı zamanda. Bu tür hizmetler için piyasaya aktif ilgi göstermek, küçük işletmelerin böyle bir araç beklediklerini göstermekte. İşte bu yüzden iş için yazılım, faturalandırmanın bir zorunluluğu olarak karşımıza çıkıyor.
Özel bir faturalama yazılımının nasıl geliştirileceğini anlamak ve mümkün olduğunca verimli çalışması için hangi parametreleri karşılaması gerektiğini belirlememiz gerekir.
Öyleyse, küçük işletmeler için faturalandırma yazılımı hakkında konuşuyorsak, işlevsellik kavramına nelerin dahil olduğunu görelim.
Bir müşteri tabanı oluşturma yeteneği. Bu, belirli özelliklere göre gruplandırılmış tek bir müşteri, birden fazla müşteri veya müşteri grupları olabilir. Örneğin, indirim veya kredi dönemlerine göre. Ödeme detaylarına ek olarak, her müşteri için faturanın saniyeler içinde teslim edilmesini sağlayan iletişim bilgileri eklenir.
Markalı belgeler oluşturma yeteneği. Uygulama, gerekirse bir şirket veya marka logosu eklemenizi sağlayan belge şablonlarına sahip olmalıdır. Fatura saniyeler içinde üretilir, gerekirse logo eklenebilir ve daha sonra müşteriye gönderilir.
Ödemeleri takip etme ve kaydetme yeteneği. Uygulamadaki müşteriye otomatik bir ödeme hatırlatıcı olmalı. Ayrıca, fatura ödendiğinde gönderilecek otomatik Teşekkür mesajlarını ayarlayabilmeniz gerekir. Ayrıca, faturalar belirli bir süre boyunca düzenli olarak tekrar edilirse, bu fonksiyon da otomatikleştirilmelidir.
Belge basabilme. Fatura oluşturulduktan ve gönderildikten sonra, otomatik olarak PDF dosyasına aktarılır ve bulutta depolanır. İstediğiniz zaman basılabilir.
Rapor üretme yeteneği. Raporlama özelliğini uygulamak önemlidir. Hem müşteri hem de gider raporları için olabilir. Bu, işin durumunu kontrol etmenizi ve doğru yönetim kararları almanızı sağlayacak önemli bir özelliktir.
Farklı diller belirleme yeteneği. Fatura yazılımı geliştirirken, dili değiştirme yeteneği sağlamak önemlidir. Bu özellik, yabancı müşterilerle çalışan kullanıcılar veya işletme yurtdışındaki pazar genişlemesine odaklandığında yararlı olacaktır.
Görevleri değiştirme ve uygulamayı yükseltme yeteneği. Uygulamanın kendi kendini yapılandırması için ne kadar fazla fırsat varsa, küçük işletmelerin farklı alanlarından o kadar fazla kullanıcı bunu kullanabilecek. Kullanıcı temel sistemi özelleştirebilmeli, güncellemeleri alabilmeli ve gerekli özellikleri bağımsız olarak ekleyebilmelidir.
Başarılı işletmeler durmaz, gelişmek ve ilerlemek zorunda kalırlar. Adisyon yazılımı da geliştirilmelidir. Kullanıcı, projesi genişlediğinde işlevselliğini genişletebilecek sistemi tercih eder.
Mobil cihazların yaygın olarak kullanılması, işinizi dünyanın herhangi bir yerinden yönetmenizi sağlar. Tabletler veya akıllı telefonlar için uyarlanmış faturalama uygulamaları, küçük işletme sahiplerinin uzaktan erişime sahip çalışanları çekmelerini sağlar. İşletmenizin özelliklerine bağlı olarak, ofis üzerindeki işyerlerinde para tasarrufu sağlayabilir veya yeni başlayanlar için ofissiz çalışabilirsiniz. Web tabanlı yazılımın temel gereksinimi, bu durumda, buluttaki bilgilerin güvenliğidir.
Küçük işletmeler için faturalandırma sağlayan tüm yazılım çözümleri, basit ve sezgisel bir kullanıcı arayüzüne sahip olmalıdır. Ek bilgi, işaretler, simgeler vb. İle aşırı yüklenmemelidir.
Geliştiricilerin, bilgilerin görselleştirilmesinin akıllı telefon ekranının boyutuyla sınırlı olduğunu hatırlamaları gerekir.
Geliştiricilerin dikkat etmesi gereken bir diğer önemli konu, web tabanlı bir adisyon programı oluştururken bulut tabanlı teknolojilerin kullanılmasıdır. Bu çözüm, işletme otomasyonunun maliyetini önemli ölçüde azaltabilir.
Bu tür hizmetler, kalkınmanın ilk aşamalarında yeni başlayanlar ve şirketler için özellikle önemli olan önemli bir yatırım gerektirmez.
Bulut sistemleri, kendi sunucularınızı satın almanıza veya BT uzmanı çalışanlar için ödeme yapmanıza gerek kalmadan size para kazandırabilir. Bulut tabanlı muhasebe kullanımı için fiyatlandırma aylık bir ücret olarak formüle edilebilir veya fatura sayısına bağlı olarak değişebilir.
Şimdi adisyon programı geliştirirken dikkat edilmesi gereken önemli parametreleri biliyorsunuz. Gördüğümüz gibi, adisyon programı kullanımı faturalandırma işlemini kolay ve rahat hale getirmemizi sağlar.
Müşterileriniz, faturalarınız ve iş kayıtlarınız hakkında dünyanın herhangi bir yerinden, faturalandırma yazılımını işletmenize uygulayarak erişebilirsiniz. Karmaşık muhasebe programlarında evrak işlerine daha az, karmaşık iş programlarına daha az para harcayacaksınız. Kaydedilen fonlar bunun yerine iş geliştirme için kullanılabilir.
Küçük bir işletmeniz varsa ve faturalandırma ihtiyacı ortaya çıkarsa veya bir müşteriniz olsa ve ayda 10’a kadar fatura çıkarsanız bile, adisyon yazılımından yararlanabilirsiniz.
Eray, özellikle iş ihtiyaçlarınız için web tabanlı bir adisyon yazılımı oluşturmanıza yardımcı olabilir. Şirketimiz 1987 yılından bu yana çeşitli bilişim çözümlerinin geliştirilmesinde başarıyla çalışmıştır. Bizi işe alın ve iş süreçlerinizi birlikte geliştirelim.