Kimi zaman bazı konularda açıklayıcı bilgiler bulmak zorlaşabilir. Muhtemelen e-fatura başvuru konusu da böyledir. Uzun yönetmelikler, kimi zaman aradığımızı hemen bulamama gibi durumlarla karşılaşmalar istediğimiz neticeyi almada bizi sonuçsuzluğa itebilir.
İşte aradığımız noktada atacağımız adımlarla ilgili net bilgiler bulmak bizler için son derece önemli. Bu yüzden özellikle teknolojinin gelişmesiyle birlikte daha da önemli hale gelen ticari işletmelerin fatura işlemlerinin elektronik ortama taşınmasıyla ilgili süreçler net bir şekilde ortaya konmalı. Biz de bu yazımızda sizler için elektronik fatura başvurusunun nasıl yapılmasına yönelik olarak derleyici bir bilgilendirme yapalım dedik.
Öncelikle bir e-fatura mükellefi olmanız için yapmanız gereken önemli şeylerden bir tanesi Mali Mühür temin etmiş olmanız. Bu mührün temin edilmesini ise bir internet sitesinden http://www.kamusm.gov.tr/ isimli web adresinden yapıyorsunuz.
Düzenleme ile bu limit 5 bin liraya düşürüldü. Vergi mükellefi olanlar için günlük 5 bin TL olan tutar ise artık GİB tarafından belirlenen fatura kesme sınırı ile eşitlenecek. Her yıl güncellenecek bu sınır 2022 yılı için 2.000 TL oldu. Uygulamanın başlangıç tarihi 1 Mart 2022 olarak belirlendi.
2021 yılı brüt satış hasılatı (veya satışları ile gayrisafı iş hasılatı) 5 Milyon TL’yi aşan işletmeler, 1 Temmuz 2022 tarihinden itibaren e–Fatura uygulamasına geçiş yapmak zorundalar.
–Fatura Mükellefleri için e–İrsaliye Zorunlu mu? … e–Fatura uygulamasına dahil olan işletmelerin 1 Temmuz 2019 itibarıyla e–irsaliye uygulamasına geçmesi zorunlu tutulmuştur.
Bu adrese girdiğiniz zaman karşınızda sizi yönlendirecek olan çeşitli bölümlerle karşılaşacaksınız. Bu sayfada yer alan Mali Mühür Sertifika Başvurusu isimli sayfaya giriş yapabilmeniz için Başvuru Formu bölümünde yer alan “Mali mühür elektronik sertifika başvuru formu” isimli yere tıklamanız gerekiyor.
Buraya tıkladığınız zaman karşınıza gelen sayfada yer alan bilgiler eksiksiz bir şekilde doldurmanız gerekiyor. Bu bilgilerin doldurulmasından sonra Giriş seçeneğine tıklayarak ilgili bölüme geçiyorsunuz.
Burada açılan yeni sayfada sizden istenen istenen bilgileri yine eksiksiz olarak vermeniz gerekecek. Burada yer alan “Akıllı Kart ve Kart Okuyucusu” alanını doldurmayı unutmayarak tüm alanların doldurulması tarafınızca gerçekleştirilmeli.
Burada yer alan Onayla butonuna tıklayarak ödeme ekranına geçiş yapılacak ve mali mührünüz de Kamu Sertifikasyon Merkezi’nce belirtmiş olduğunuz adresinize gönderilerek size teslim edilecek.
Başvuru işlemlerinden ve mali mühür elinize ulaştıktan sonra daha yapacağınız işlemler bulunuyor. Öncelikle mali mühürü teslim aldıktan sonra http://www.kamusm.gov.tr/islemler/surucu_yukleme_servisi/ isimli web adresine giderek Sürücü Yükleme Servisi isimli başlık altında yer alan ve bilgisayarınıza uygun olan sürücüleri indireceğiniz sürücü yükleme adımlarını takip ederek gerekli alanları takip edecek ve size uygun sürücü hangisi ise onu bilgisayarınıza indirip kurulumunu gerçekleştireceksiniz.
Sonrasında ise mükellefler elektronik fatura başvurularını yapmak üzere https://portal.efatura.gov.tr/efatura/egiris.jsp isimli adrese giderek burada yer alan elektronik başvuru yapmak için tıklayınız isimli bölüme tıklayarak karşılarına çıkacak sayfadaki bilgileri dolduracaklar.
Bu sayfada yer alan bilgiler eksiksiz olarak doldurulmalı ve yararlanma yöntemi olarak da Özel Entegratör bölümü seçilmeli. Sonrasında ise Mali Mühür Kullanarak Başvur isimli alan tıklanarak başvurunun diğer adımları tamamlanmalı. Konuyla ilgili ayrıntılı dokümanı da inceleyebilirsiniz.