E-fatura diyalogo aslında ticari hayatta yer alan bir çok kimsenin duyduğu bir kavram. İşin gerçeği bir çözüm hem de dijital bir çözüm.
Dijitalleşme tek başına değerlendirilmiyor. Toplum, akademi ve endüstride gelişen ciddi bir tartışma konusu. Bununla birlikte, dijitalleşme çoğunlukla yanlış yorumlanır ve dijitalleştirmeye yanlış uygulanır. Terimlerin son derece uzman ve temelde farklı olmasına rağmen, genellikle ayırt edilemez bir şekilde kullanılır, geniş bir şekilde tanımlanır ve tutarsız bir şekilde uygulanır. Ayrıca, birçok işletme lideri yanlışlıkla dijitalleştirme işlemlerinin dijitalleşme veya dijital dönüşümle sonuçlanacağına inanıyor.
Dijitalleşmenin çeşitli tanımları öneriliyor. Akademik açıdan, Brennen ve Kriess, dijitalleşmeyi dijital iletişim ve dijital medyanın çağdaş sosyal yaşam üzerindeki etkisiyle tanımlar. Gartner’ın BT sözlüğünde, dijitalleştirme “bir iş modelini değiştirmek ve yeni gelir ve değer üreten fırsatlar sağlamak için dijital teknolojilerin kullanılması; Dijital bir işletmeye geçme sürecidir.”
Bununla birlikte, şu soru şu: Dijital iş nedir? I-SCOOP bir cevap sunuyor. Dijital bir işletmenin çok sayıda dijitalleştirme sürecinin (yani tedarik zincirlerinden dijital tedarik zincirlerine gitme) ve dijital dönüşüme doğru atılması gereken adımların bir sonucu olduğunu savunuyorlar.
Her ne kadar işletme liderleri dijitalleşmeyi dijital dönüşüm için bir şemsiye terim olarak kullansalar da, terimler çok farklı. Dijital dönüşüm, dijital teknolojinin ve kültürel değişimin çok daha geniş bir alanda benimsenmesini gerektirir. Dijital dönüşüm, insanlar hakkında dijital teknolojiden daha fazladır. Müşteri odaklı, liderlik destekli, kurumsal kültüre yönelik radikal güçlükler ve çalışanlara güç veren ve olanak sağlayan teknolojilerden yararlanan organizasyonel değişiklikler gerektirir.
Dijitalleşme, endüstrilerdeki üretim şekillerini tamamen değiştiriyor. Endüstriyel İnternet ve büyük veri ile üretimde optimizasyon sağlanabiliyor. Dijital Dönüşüm her alanda verimliliği artırsa da, özellikle üç endüstride kritik farklar yaratıyor.
“Dijital ekonomi” genel anlamda telekomünikasyon, internet, bilişim teknolojileri hizmetleri, donanım ve yazılımı içeren bilgi ve iletişim teknolojisi (BİT) sektöründeki ekonomik faaliyetler olarak tanımlanmaktadır
Türkiye‘nin dijitalleşme konusunda en kötü olduğu alan “Dönüşüm” bileşenidir. Türkiye‘nin dijitalleşmesinde dönüşüm bileşeni 2020 yılı için 2,88 olarak hesaplanmıştır. “Dönüşüm” bileşenin iki alt boyutu bulunmaktadır: “Dijitalleşen ekonomi” ve “Dijitalleşen toplum”.
Ancak, gerçek şu ki, az sayıda işletme başarılı dijital dönüşümlerden geçti. Kane ve arkadaşlarının küresel araştırması, kuruluşların yalnızca % 25’inin dijital işletmelere dönüştüğünü,% 41’inin dönüşümlü seyahatlerde bulunduğunu ve% 34’ünün trend hakkında konuşmaya daha fazla zaman harcadığı sonucunu ortaya koydu. Kayda değer olan, yöneticilerin% 85’inin dijital olgunluğa ulaşmanın örgütsel başarı için kritik olduğunu belirtmesi.
E-fatura diyalogo ile LOGO özel entegratörlük hizmeti alan müşteriler http://efatura.diyalogo.com.tr web adresine girerek kullanıcı adı ve parola bilgileri ile giriş yaparak e-Fatura ve e-Arşiv süreci ile ilgili adımları gözlemleyebiliyorlar.
Böylelikle yasal olarak e-fatura kullanma zorunluluğunda olan herkes için bir dijital çözüm olan elektronik fatura diyalogo yukarıda bahsini ettiğimiz dijitalleşme sürecinde işletmenize sadece çözüm getirmekle kalmıyor aynı zamanda katkı da sunmuş oluyor.
E-fatura diyalogo sayesinde faturalarınızı dijital ortama taşıyarak iş süreçlerinizi ve ticaretinizi hızlandırarak şirketinizin verimliliği artırıyorsunuz. Böylece kaynaklarınızı şirketinize rekabet gücü kazandıracak alanlara yönlendirerek kazançlı çıkıyorsunuz.