444 85 85
TIKLAYIN SİZİ ARAYALIM
TIKLAYIN SİZİ ARAYALIM
eray.com.tr > AKADEMİ > E-Dönüşüm > E imza alma süreç nasıl işliyor?
  • ErayTeknolojiAS
  • Yorum yapılmamış
e imza alma

E imza alma süreç nasıl işliyor?

E imza alma işini nasıl halletmeniz gerektiği belki de çoğu zaman aklımızı karıştırır. Konu sadece edinme ile ilgili de değildir. Bir de işin kullanım yönü var.

Teknolojik gelişmelerin son derece hızlı olduğu asrımızda geldiğimiz noktada önemli bir süreci birlikte daha yaşıyoruz. Tüm resmi işlemlerin artık elektronik ortama taşındığı bu süreçte dönüşümü sağlamanın gerçekten de apayrı bir yeri var. Çağın gereksinimlerine göre hareket edebilmek ve aynı zamanda geride kalmamak son derece önemli.

İşletmelerin işleyişini son derece hızlandıran e imza süreci yukarıda bahsini ettiğimiz önemli gelişmelerden. Ancak bu işi nasıl yapacağımızı konuşmadan önce gelin ilk önce elektronik imzanın ne olduğuna kısaca bir bakalım.

Nedir e imza?

21. Yüzyıl, üçüncü binyıl, dijital on yıllar, elektronik dönem… hangi yöne çevirirseniz döndürün… dijital çağ bizim üzerimizde ve her geçen yıl daha fazla ivme ve hız kazanıyor gibi görünüyor.

Yaklaşık yirmi yıl önce kuruluşundan bu yana, yeni milenyumun dokusu, gelişen pazarımıza benzeri görülmemiş kolaylık ve kabiliyet getiren dijital süreçlerin tanımlanmasıyla birlikte geldi.

Ancak çağın ikinci on yılını tamamlamaya başladığımızda, birçoğu hala elektronik imzanın ne olduğunu, nasıl kullanılabileceğini veya birçok faydasını tam olarak bilmiyor.

e-İmza şu şekilde tanımlanıyor:

“Bir kayda iliştirilmiş veya mantıksal olarak bir kayda bağlı olan ve kaydı imzalama niyetine sahip bir kişi tarafından yürütülen veya benimsenen elektronik ses, sembol veya işlem.”

Elektronik İmza Kullanmanın Yararları Nelerdir?

Kıtalararası yasalar ve hükümler, işlemlerin sınırlar ötesinde yapılmasına izin vermekle kalmaz, elektronik imzalar bu işlemlerle ilişkili zaman, maliyet ve gözetim miktarını azaltırken iş borsalarına daha fazla hız ve basitlik getirir.

Daha az zaman.

e-İmzalar işlemlerin ömrünü kısaltır. Dahası, Eray’ın sunduğu e imza çözümü ile kullanıcıları, imzalayanların imzalama süreçlerinde nerede olduklarını ve ne kadar ilerleme kaydettiklerini belirten belge denetim yollarına erişebilir.

Azalan Maliyet.

İşletmeler elektronik imzayı benimsediğinde kağıt, mürekkep kartuşları, nakliye / posta ücretleri ve diğer gereksiz maliyetler tamamen ortadan kaldırılır. Şirketler elektronik imzayı kullanmaya başladıktan sonra yasal alım yazılımı satıcısı bu maliyetleri yüzde 90’ın üzerinde azaltmış durumda!

Minimum Gözetim

Birçok süreç, iş akışlarının bir parçası olarak katmanlı yanıtlar ve birden fazla adım gerektirir, ancak İK iş akışları büyük olasılıkla kazanır.

Özellikle, işe alım için çok sayıda ileri geri e-posta gönderme, imzalama vb. gerektirir. Eray’ın sizlere sunmuş olduğu  e imza ile entegre olduktan sonra, bütün işlemleriniz sadece birkaç fare tıklamasıyla tüm personel alımını ve işe alım sürecini halledebilir.

Her ne kadar farklı elektronik imza seviyeleri farklı durumlarda uygun olsa da, her durumda hangi elektronik imza türünün en uygun olduğunu belirlemek için bir analiz yapılmalıdır: basit, gelişmiş veya nitelikli.

Eray olarak sizlere sunmuş olduğumuz e imza çözümümüzün değeri hiç kuşkusuz kullanım kolaylığı ve yüksek güvenliktir. Eğer neredeyse hiç kimse kullanamazsa, gerçekten güvenli teknoloji ne işe yarar? Elektronik imzaların güvenliğine tamamen odaklanmış olsak da, bunların kolay kullanılmasını sağlıyoruz.

E imza alma

E imza almak zor bir iş değil. Güvenli e imza alma sadece nitelikli elektronik sertifika ile sağlanıyor. Nitelikli Elektronik Sertifika almak için başvurulabilecek yerler olan Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcıları Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun internet sayfasında yayımlanıyor.

Buraya baktığımızda karşımıza şöyle bir bilgi çıkıyor: Güvenli Elektronik İmza kullanmak için gerekli olan nitelikli elektronik sertifika aşağıda isimleri listelenen Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılarından temin edilebilir. Başbakanlık Genelgesi gereği TÜBİTAK-Kamu Sertifikasyon Merkezi sadece kamu çalışanlarına sertifika hizmeti sunmaktadır. Bu kuruluşlara bakmak için bu linke tıklayabilirsiniz.

Eğer bireysel olarak e imza alacaksanız Başvuru sahibinin üzerinde T.C. kimlik numarası açıkça yazılı olan nüfus cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi gibi fotoğraflı ve geçerli resmi kimlik belgesinin aslının yanınızda bulunması gerekiyor.

Diğer taraftan nitelikli Elektronik Sertifika taahhütnamesi ve başvuru formunun da yanınızda olmasına dikkat etmeniz gerekiyor.

Kurumsal olarak alacaksanız aşağıda verdiğimiz belgelere ihtiyacınız olacak. Kurumsal E-İmza için gerekli belgeler şunlar:

Ticaret Sicil Memurluklarından son 6 ay içerisinde alınmış faaliyet belgesinin aslı,

Başvuru sahibinin üzerinde T.C. kimlik numarası açıkça yazılı nüfus cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi gibi fotoğraflı ve geçerli resmi kimlik belgesinin aslı,

İmza sirkülerinin fotokopisi,

Nitelikli Elektronik Sertifika taahhütnamesi ve başvuru formu.

Eray’ın sizlere sunmuş olduğu Boylam e-imza dönüşümü ile şirketinizi geleceğe taşıyabilirsiniz. E-imza resmi işlemlerinizi dijital ortama taşıyabilir ve böylelikle, iş akış süreçlerinizi ve ticari operasyonlarınızı hızlandırarak işletmenizin verimliliği artırabilirsiniz.

Eray Teknoloji

Ürün Kataloğu

İNDİR

RAKİPSİZ E-FATURA KONTÖR FİYATLARI İÇİN

Sizi Arayalım

Uzmanlarımıza Danışın