444 85 85
TIKLAYIN SİZİ ARAYALIM
TIKLAYIN SİZİ ARAYALIM
eray.com.tr > AKADEMİ > E-Dönüşüm > E imza yenileme nasıl yapılır?
  • ErayTeknolojiAS
  • Yorum yapılmamış
e imza yenileme

E imza yenileme nasıl yapılır?

Bu yazımızda sizlere e imza yenileme nasıl yapılır konusunu anlatmaya çalışacağız. Onun öncesinde isterseniz gelin kısaca e imzanın ne olduğuna kısaca bir bakış yapalım.

Bilgi teknolojisindeki ilerlemelerle birlikte insanlar için sözleşme, anlaşma ve beyanname gibi belgeleri elektronik olarak imzalamaları giderek yaygınlaşmaktadır.

Elektronik imza kullanmak, fiziksel bir belgenin imzalaması gereken herkese iletilmesi gerekmediği anlamına gelir ve insanlara zaman ve para tasarrufu sağlar.

Nedir e imza?

Elektronik imza veya e-imza, elektronik formdaki diğer verilerle mantıksal olarak ilişkilendirilen ve imzalayan kişi tarafından bir belgeyi imzalamak için kullanılan elektronik formdaki verileri ifade eder. Bu tür imza, altında oluşturulduğu belirli düzenlemenin gerekliliklerine uyduğu sürece, el yazısı imza ile aynı yasal durumu sağlar.

E imza ne işe yarar?

Elektronik imzalar, elektronik imzaları uygulamak için sıklıkla kullanılan kriptografik bir mekanizma olan dijital imzalardan farklı yasal bir kavramdır. Elektronik imza, elektronik bir belgeye girilen ad kadar basit olsa da, dijital imzalar satıcıdan bağımsız olarak standartlara sıkı sıkıya bağlıdır ve ticari imzalarda şifreli olarak korunan bir şekilde elektronik imzaları uygulamak için giderek daha fazla kullanılmaktadır.

Elektronik imza, imza sahibinin kesintisiz bir işlem yapması için güvenli ve doğru bir tanımlama yöntemi sağlamayı amaçlamaktadır. Elektronik imzaların tanımları, geçerli yetki alanına bağlı olarak değişir.

Ortak payda, aşağıdakileri gerektiren gelişmiş bir elektronik imzanın varlığıdır:

  1. İmza sahibi benzersiz şekilde tanımlanabilir ve imzaya bağlanabilir.
  2. İmza sahibinin, elektronik imzayı oluşturmak için kullanılan özel anahtar üzerinde tek kontrolü olmalıdır.
  3. İmza, mesaj imzalandıktan sonra beraberindeki verilere müdahale edilip edilmediğini belirleyebilmelidir.

E imza nasıl alınır?

E-İmza alabilmeniz için öncelikle  Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından lisanslı elektronik sağlayıcı kurumlar tarafından temin edildiğini bilmeniz gerekiyor. Bu lisanslı kurumlar sizlere gerekli olan altyapıyı sağlayıp hizmet sunmaktadır.

Eğer elektronik imzayı bireysel olarak kullanacaksanız bu durumda bazı belgeleri hazırlamanız gerekiyor. Bu hazırlanacak olan belgeler arasında öncelik Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarasının üzerinde yazılı olduğu kimlik veya Sürücü belgesi fotokopisinin yanınızda olması gerekiyor. Ayrıca Nitelikli Elektronik Sertifika adı verilen ‘’NES’’ Başvuru Formu ile ‘’NES’’ Son Kullanıcı Taahhütnamesinin yine yanınızda olması gerekiyor. Bu evrakları hazırladıktan sonra lisanslı kuruma başvurunuzu yapıp adınıza düzenlenmiş olan elektronik imzanızı alabiliyorsunuz.

e imza yenileme

Eğer elektronik imzayı kurumsal olarak alacaksanız bu durumda yapacağınız şey yine Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarasının üzerinde yazılı olduğu kimlik veya Sürücü belgesi fotokopisinin yanınızda olması. Ayrıca kurumsal olarak elektronik imza alacağınız için her bir kullanıcı için Nitelikli Elektronik Sertifika adı verilen ‘’NES’’ Başvuru Formu ve yine her bir kullanıcı için ‘’NES’’ Son Kullanıcı Taahhütnamesinin evraklarınızın arasında olması gerekiyor. Buraya eklemeniz gereken bir evrak daha var o da Ticaret Odası faaliyet belgesinin 6 ay içinde alınmış aslı ile imza sirkülerinin aslı. Son olarak kurumda, çok sayıda kullanıcı için imza talebi alacaksanız eğer bu durumda ‘’Kurumsal Başvuru Sözleşmesi’’ni imzalamanız gerekiyor.

E imza yenileme işlemi nasıl yapılır?

E imza yenileme işlemlerine geçmeden önce e imzanın belirli bir süreliğine kullanıldığını hatırlatmamız gerekiyor. Netice itibariyle yasal olarak ıslak imzanın muadili olduğu için elektronik imza belirli bir süreliğine alınıyor.

Burada karşımıza çıkan husus her kurumun  kendine yönelik olarak bir yenileme yolunu çizmiş olmasıdır. Buradan hareketle eğer e imza yenileme işlemi yapacaksanız bu durumda çalıştığınız kurumun yönlendirmesini takip edebilirsiniz.

e imza yenileme

Diğer taraftan sizlere elektronik imzayı sunan lisanslı kurumlar da elektronik imzanızı sürsi dolunca yenileme amaçlı olarak zaten size ulaşacaklardır.

Elektronik imzanızı 1 senelik olarak yenileyeceğiniz gibi 3 senelik olarak da değerlendirebilirsiniz. Burada yapmanız gereken tek şey ilgili süreleri en azından bilmeniz.

Eray Sizi E-İmza ile Tanıştırıyor

Şimdi Eray sizlere Boylam e-imza ile e-dönüşüme adım atma fırsatı sunuyor.  Benzersiz hizmet anlayışı ile Türkiye’nin her yerinde ve her an teknik destek ekibi ile sunulan ürün Türkiye’nin JAVA bağımsız E-İmzası olup tüm uygulamalarda tak çalışır sistemiyle çalışıyor. Nitelikli Elektronik Sertifika üzerinde yapılandırılmış E-İmza altyapısına sahip olan ürün E-Devlet uygulamalarıyla, tüm ERP ticari yazılımlarla, EBYS ve otomasyon sistemleriyle tam uyum içerisinde çalışıyor. 3DS Güvenlik sistemi sayesinde üstün şifre güvenliği ile saklama özelliğine sahip olan ürünün ulusal ve uluslararası tüm uygulamalarda ilave program yüklemeden otomatik kolay kullanım özelliği bulunuyor.

Eray Teknoloji

Ürün Kataloğu

İNDİR

RAKİPSİZ E-FATURA KONTÖR FİYATLARI İÇİN

Sizi Arayalım

Uzmanlarımıza Danışın