Market yazılımı işletmeniz için aslında vazgeçilmezlerinizden. Her gün tüketici havuzuna eklenen yeni ürün ve hizmetlerin sayısını bilmiyoruz aslında. Bu ürünleri son tüketicilere dağıtan mağazalar için standart bir sistem gerekmekte. En önemlisi, farklı kategorilerde eklenen yeni ürünler ve işletmelerle ilgili bilgileri tutmak esas olmalı.
Aslında, çevrimiçi listelenen birçok küçük işletme yeni marketlere bağlanır ve böylece işletmeleri büyür. Çevrimiçi olarak kullanılabilen ve yeni ürünler ve envanter yönetimi ile ilgili bilgileri güncelleyen bağımsız uygulamalar olarak çok iyi bazı market yazılımları bulunuyor.
Bakkal defteri usulü kayıt tutma sistemi çok basit bir işlemdir elinize geçen ilk kağıda isim ve kişinin aldığı şeyi yazarsınız ancak bu tarz bir sistemde özellikle raporlama çok büyük karışıklıklara yol açacaktır. Market programı dediğimiz programlar satış sırasında özel bir ekran görüntüsü açmaktadır. Açılan bu özel ekrana satış / iade ekranı diyoruz. Çünkü satış ve iade işlemleri bu ekrandan yapılmaktadır. Bu ekran üzerinden vardiya bazlı satış işlemleriniz kayıt edilmektedir aynı zamanda bu ekran üzerinden satılan ürünün güncel döviz kurlarındaki karşılığı da gösterilmektedir. Bu ekrandan yapılan her satış satılan ürünün stoklarından düşülmektedir ve vardiyayı açmış kişinin hesabına işlenmektedir. Satış ekranından ödeme seçilen ödeme seçeneğine göre market programı muhasebenizi tutmaktadır. Pos işlemleri seçildiği taktirde bankacılık işlemlerine hareket olarak atılmakta, nakit işlem seçildiği taktirde kasanıza bu hareket atılmakta, veresiye seçildiği zaman veresiye fişi yazdırılmaktadır ve ardından carinin hesabına bu işlem hareket olarak atılmaktadır. Bu sayede ödeme zamanı geldiği zaman cari ile hesaplar bire bir örtüşmektedir.
Market yazılımı barkod yazıcıları ve okuyucuları desteklemektedir.
Market yazılımının küçük işletmelere yönelik avantajlarına hızlıca bir göz atalım:
Küçük işletmeler için en önemli faktörlerden biri, depoda tutulan ne kadar ürünün olduğu bilgisidir. Çok fazla ürün bulundurmak, ürünleri doğal etkenlerden, aşınma ve yıpranmadan veya çürümeden korumamız gerektiğinden dolayı güçleşir. Mağazaya veya tedarikçiye tedarik edilmesi gereken bir ürün için herhangi bir talebin bildirimini vereceği için stok yönetimi daha da basitleşir.
Market yazılımı her zaman faturalama, üretim, bakım, üçüncü taraf bilgileri vb. gibi iş yönetimi ile ilgili tüm perspektifleri içeren birleştirilmiş bir pakette gelir. Yazılımın sahip olduğu en önemli modüllerden biri Envanteri yönetmektir. Envanter, üretimi önceden planlamada yardımcı olur. Atık önemsiz hale gelir ve paketleme ve üretimde daha fazla değişiklik yapılabilir.
Bir sonraki, genel maliyet etkisini anlamanın bir kısmı burada devreye girer. Küçük işletmeler daha fazla üretime yöneldiğinde, maliyet ve satış fiyatlarının yönetimi daha karmaşık hale gelir. Kombinasyon ve paketlerde satılan ürünler, serbest satılanlardan farklı fiyatlara sahiptir. Tüm bu permütasyon çeşitleri satış ve alım için hesaplamaları yaparken önemli hale gelir.
Küçük işletmelerin fiyatlandırma faktörüyle uğraşırken son derece dikkatli olmaları gerekir çünkü kar ve gelirin çoğu yalnızca etkili hesaplamalara bağlıdır. Market yazılımı, tüm faturalandırma ve fiyatlandırmada ayrı bir modül olduğu için işin ilerleyişini tahmin etmek ve analiz etmek üzere kullanılabilecek bu tür karmaşık hesaplamaları birleştirmiştir.
Küçük işletmeler büyümeye ve gelişmeye odaklanmıştır. Tahmin edilebilirlik, iş yaparken en önemli sektörlerden biridir. Küçük işletmeler için, bir süpermarket fatura yazılımı, işletmenin nerede durduğu ve genişlemenin nasıl yapılabileceği hakkında net bir fikir veren raporlara, analizlere ve çizelgelere göz atmanıza izin verir.
Analiz sırasında izin veren en önemli faktörlerden bazıları, bilgilerin sayılarla görülmesi gerektiğidir. Bir işletmenin başarısı yeşil rakamlarla kırmızı olanlardan daha fazla görülür ve etkileşimli çizelgeler, raporlar ve formlar aslında işletmenin nasıl ilerlediğini ve herhangi bir değişikliğin olumlu veya olumsuz bir etkisi olup olmadığını daha iyi anlar. Temel olarak işletmelerin risk almalarını sağlar ve işletmenin yararı sırasında en iyi olanı görür.
İş sadece çevrimiçi değil mağazada da yayınlanır. Yazılımın çoğu, POS makinesiyle çevrimiçi yazılım arasında yakın ve döngüsel bir entegrasyona sahiptir. Satış noktası (POS) genellikle, makinelerin ürünler ve fatura üzerindeki barkodu okuduğu marketlerde ve süpermarkette bulunur.
Temel olarak, burada ürünler POS’tan satılmaya devam ettikçe envanter otomatik olarak güncellenmeye devam ediyor. Market yazılımının çoğu, yönetici ve ayrıcalıklı kullanıcı ve POS bağımsız uygulamasına sahip olan çevrimiçi işlemlere sahiptir. Tüm sistemler arasındaki gerçek zamanlı senkronizasyon ve işletmelerin en son ve güncellenmiş verilere sahip olmaktan nasıl faydalandıkları burada kendini gösterir. Veritabanları ürünler ve satın alma siparişleri konusunda dinamik bir halde olup sürekli güncellenmektedir.
Kısaca
Tüm market veya bakkal yönetiminin manuel bir faaliyet olduğu günler geride kaldı. Mağazaların çoğu otomatik hale getirildiğinden ve piyasada iyi bir süpermarket yazılımı bulunduğundan, tüm teknikler daha iyi ele alındıkça iş genişletmenin diğer yönlerine daha fazla odaklanmak daha kolay hale gelmekte.
Ayrıca, süpermarketlerin ve mağazaların çoğu teknolojik yönelime doğru ilerliyor ve bu nedenle daha geniş bir iş piyasasına daha fazla maruz kalmak tek bir tıklamayla mümkün. Bakkal ve Süpermarketler, şimdi bu yazılımlarla daha fazla öne çıkıyor.