Qr ve barkod okuyucu almaya karar verdiyseniz bu iki kavramın ne olduğu ile ilgili işte size ayrıntılı kısa bir yazı. Gelin hep birlikte bilgilenelim.
Barkod ve QR kodları, optik cihazlar kullanılarak okunabilen geometrik şekilleri kullanan veri saklama yöntemleridir. Bu veriler de qr ve barkod okuyucu sayesinde okunabilmektedir.
Barkod, geometrik şekiller kullanarak veri saklama yöntemini ifade eder. Barkodların temel teknolojisi 1970’lerde Amerika Birleşik Devletleri’nde geliştirildi ve 1980’lerde bilgisayarlarla kolayca okunabilen ve kaydedilebilen ürün bilgileriyle malları etiketlemek amacıyla popüler oldu.
İlk barkodlar, kodun beyaz arka planda bir dizi siyah şerit olduğu bir boyutlu barkodlardı. Bu özel model, uzun ve kısa tirelerin kullanıldığı Morse kodundan esinlenmiştir; bu nedenle, en iyi optik Morse kodu olarak tanımlanır. Kod için optik algılama yöntemleri, filmlerde kullanılan optik müzik parçalarına dayanıyordu.
Bu çizgilerin bir ayrıntıyı temsil edecek şekilde düzenlenebileceği sayısız yol vardır; bu düzenlemelerin ayrıntıları ve şekilleri temsil etmesi için bir standart semboller olarak bilinir. Evrensel Ürün Kodu (UPC / EAN), Aralıklı 2/5 (I / 5), Codabar, Kod 39 ve Kod 128, barkodlarda kullanılan sembollere örnektir. Semboller spesifikasyonu aşağıdakileri içeren standardı belgeler:
Barkodları okumak için, barkoddan yansıyan ışığın bilgisayar içinde ölçüldüğü ve yorumlandığı bir barkod tarayıcı kullanılır; bilgisayar sembolleri kullanarak kodu insan diline çevirir.
Barkodlar, ürün bilgilerinin kolayca depolanabildiği ve hızlı bir şekilde erişilebildiği süpermarketlerde çok popülerdir, bu da süreçleri hızlandırmaya yardımcı olur. Dünyadaki posta hizmetlerinde barkod kullanılır. Barkodlar nispeten ucuzdur ve işletmelerin hız ve verimliliği artırmasına yardımcı olur. Bu nedenle nakliye hatları, kuryeler ve diğer birçok endüstri bunu kullanıyor.
Barkod, şeritler dışında kareler ve altıgenler gibi geometrik desenleri kullanmak için geliştirilebilir. Bu yöntem, simgelerin yüksekliklerinin sadece genişlik değil, bilgi taşıdığı iki boyutlu barkodlar olarak bilinir.
QR kodu, Denso dalgası (Toyota’nın bir yan kuruluşu) tarafından imalat sırasında araçların izlenmesi için geliştirilen iki boyutlu bir barkod sistemidir. QR kodu, Hızlı Yanıt Kodu anlamına gelir. ISO tarafından benimsenmiştir ve şimdi ürün bilgilerinin depolanması için küresel bir standart haline gelmiştir.
Kare bir görünüme sahiptirler, çünkü bilgi hem dikey hem de yatay olarak saklanır. Bu nedenle, QR kodlarının kapasitesi barkodlardan çok daha yüksektir ve binlerce alfa sayısal kod saklayabilir.
Hem barkod hem de QR kodu, geometrik figürler kullanarak bilgi depolamanın yollarıdır, böylece optik cihazlar tarafından alınabilirler.
Adım #1: Buradan Unitag internet sitesini açın.
Adım #2: Enter your URL bölümüne QR kodunu oluşturmak istediğiniz bağlantıyı yapıştırın
Adım #3: Sağda Your QR Code kutucuğunda bağlantınız için bir QR kod belirecek
Adım #4: QR kodunuzun tasarımını altta yer alan seçenekler ile belirleyin,
Adım #5: QR koda sağ tıklayın ve dilerseniz kopyalayın, dilerseniz bilgisayarınıza kaydedin.
QR kodunuzu başarılı bir şekilde oluşturduktan sonra en verimli şekilde kullanmak için uygulayabileceğiniz birkaç küçük ipucu var. Bunlardan en önemlisi, QR kodunuzu ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin kodu taramak için zaman bulabileceği kafe, restoran, sabit reklam panosu gibi yerlere yerleştirmektir.
Kodun yönlendireceği video, dosya, internet sitesi gibi sayfaların mobil uyumlu olmasına özen gösterin. QR kod ile beraber görünecek şekilde, kullanıcının bu kodu tararsa nereye yönlendirileceğine dair çok detaylı olmayan bir açıklama eklemeniz de son derece önemli püf noktalarından bir tanesi.
QR kodunuzu kullanacak kişilerin her zaman bir internet bağlantısı bulunmayabilir. Bu nedenle alternatif bir kod yaratarak metro istasyonları, uçaklar gibi yerlere yerleştirin. Alternatif QR kodu, kullanıcıları internet bağlantısına gerek duymadan görecekleri bir dosyaya yönlendirmeli.