Restoran işletmeciliği yapıyorsanız bir restoranı yönetmek, karmaşık bir makinenin dişlilerini izlemek gibi zor bir iş olduğunu bilirsiniz. Sadece çalışanların ve müşterilerin olağan yönetimsel kaygılarına sahip olmakla kalmaz, aynı zamanda yemek servisi ve bununla birlikte gelen benzersiz yüklerle uğraşırsınız.
Yeni bir restoran yöneticisi olarak bu çok zor olabilir ama bu bu yararlı restoran yönetimi ipuçlarıyla yönetim becerilerinizi geliştirin.
Restoran işletmeciliği, bir meslek grubudur. Bu meslek grubu disiplinli ve verimli bir şekilde çalışmayı gerektirir. Aynı zamanda mali hesaplamalar yapmak da bu işin bir parçasını oluşturmaktadır. Bu meslek grubunun alt kollarında ise çalışanlar yer almaktadır.
Restoran işletmeciliği işletmeyi, girişimcilik, yenilikçilik ve büyümeye odaklanan ticari yemek hizmeti endüstrisinde önemli yerlere taşımaya çalışmaktadır.
Ticari ve Hukuki Boyutlarını İyi Araştırmak
Öncelikle giderlerinizi ve restoranınızı açacağınız yeri iyi belirlemeniz gerekiyor. Restoranınızı açabilmek için yasal önceliklerinizi mutlaka öğrenin. Sigorta, lisans, vergiler, maaşlar vb ilk öğrenmeniz gereken konular. Muhasebe, maaş bordro ve raporlama işlemleri için bir muhasebeciden yardım alın. “Güvenlik” gibi önemli bir konuyu asla atlamayın. ERP ve CRM gibi yazılımlar ile işlerin çoğunu otomatik hale getirip satışları arttırabilirsiniz.
Mutfak ve tema seçimi çok büyük öneme sahip. Nasıl bir konsept düşünüyorsunuz? Spor bir mekan mı, klüp tarzında bir yer mi? Yemekler iş yemeği mi olacak, günlük yemekler mi olacak? Bu konuyu kesinlikle aceleye getirmeyin. ürünlerinizi de belirlerken fiyat farklılıklarını, sağlıklı menüleri ve restoranınızın daimi olacak müşterileri için özel menüleri unutmayın.Günün içecek trendlerini takip edin, aynı zamanda rakiplerinizi de mercek altına alın.
Bir restoranda iki gün aynı değildir. Bir restoranda başka hiçbir iş gibi bir anda yeni krizler ortaya çıkıyor. İşler hızlı hareket eder ve bir yöneticinin bu tür bir durumda yapabileceği en kötü şey, sorunları nasıl yanıtladığı ve çözdüğü konusunda tutarsız bir yaklaşım benimsemesidir. Tutarlı olmak için neye ihtiyacınız var?
Kapıda bir telaş ve mutfakta küçük bir sirk olduğunda, çalışanlarınızın tutarlı olacağınızı bilmeleri gerekir. Tutarlılığınız, yüksek stresli yükleri çatlamadan taşımalarını mümkün kılar.
Restoran işinde, işler hızlı bir şekilde size gelir. Reaktif olmak yerine proaktif olmanız ve eğrinin önünde olmanız gerekir. Bu, aşağıdaki gibi kararları yönetmek için şu anda değil, gelecekte bakmanız ve çalışmanız anlamına gelir:
Proaktif değilseniz, restoranı siz yönetmezsiniz, o sizi yönetir.
Bir yönetici olarak, işletmede ne kadar gerçek deneyime sahip olursanız, bir şeyler ters gittiğinde problem çözme konusunda o kadar iyi olursunuz.
Ellerinizi kirletmekten korkmayan, mutfağın nasıl çalıştığını, aşçıların neyle uğraştığını, sunucuların stresini bilen bir yönetici olun. Çalışanlarınızla ne yaptıkları ve kullandıkları yöntemleri neden kullandıkları hakkında konuşun. Çalışanlarınızdan saygı (ve bilgi) kazanacak ve onları ve hizmet ettikleri müşterileri etkileyen kararlar almak için daha iyi bir temele sahip olacaksınız.
Yakın tarihli bir ankete göre, restoran yöneticilerinin ve sahiplerinin %46’sı, personeli işe almanın, eğitmenin ve ardından işte tutmanın bir numaralı zorluk olduğunu söyledi.
Personeli elde tutmayı bir öncelik haline getirin. Halihazırda dar kar marjlarına sahip olan bir sektörde sürekli personel değiştirmek büyük bir masraftır. Restoranlardaki müşteriler deneyim için gelirler ve bu deneyimin bir kısmı da düzenli uğraklarında görmeyi umdukları personel konusunda rahat olmalarıdır.
Herhangi bir işte müşteri beklentilerini yönetmek zordur, ancak bir restoran bu listenin başında gelir. Yemek tercihleri, diyet sorunları, restorandaki trafik akışı, kızgın müşteriler, son dakika rezervasyonları ve kapanmaya hazır olmadan beş dakika önce yemek yemeye gelen insanlardan her şeyle uğraşıyorsunuz.
Müşteri memnuniyeti, bir müşteri sorunu ortaya çıktığında verdiğiniz her kararın nihai hedefidir. Bu memnuniyeti nasıl elde edeceğiniz değişebilir, ancak sonuç her zaman aynıdır. Şaka değil: Temel bir psikoloji anlayışının zararı olmaz.
Bir uyarı: Personelinizden ödün vermeden müşteri memnuniyetine ulaşın. Personelinizi müşteri öfkesinden ve gazabından koruyun. Unutmayın, siz de personeli kaybetmek istemezsiniz.
Yemek sadece yemek değildir. Ulusal Restoran Derneği’ne göre, ankete katılan yetişkinlerin %56’sı, yiyecek almak için mağazaya gitmektense bir deneyim için para harcamayı tercih ettiklerini söyledi. Yalnızca yemeğin hazırlanmasını ve dağıtımını yönettiğinizi düşünebilirsiniz, ancak aynı zamanda müşteri deneyimini de yönetiyorsunuz.
İyi yemek ve verimlilikle ilgili bariz endişelere kapılmak kolaydır, ancak yemek yiyenlerinizin yaşadığı genel deneyim konusunda endişeniz yoksa, büyük resmi kaçırırsınız. Müşteri deneyimini yönetmek, ambiyans, temizlik (özellikle tuvaletler!), güler yüzlü personel, uygun fiyatlar, benzersiz yemekler ve hatta telaşsız beklemesiz oturma düzeninin bir karışımını içerir.
Reklama ihtiyacınız olacak. İşaretlere ihtiyacınız var, basılı reklamlara ihtiyacınız var, çevrimiçi reklamlara ihtiyacınız var – reklamcılık özellikle rekabetçi bir pazarda veya yeni bir restoran olduğunuzda önemlidir.
Bir yönetici olarak işin püf noktası bir bütçe oluşturmak ve buna bağlı kalmaktır. Açık, elbette, ancak akıllı bir reklam bütçesi, restoranınızın ihtiyaçlarına uyan verilerin toplanması üzerine kuruludur. Gerekli verileri toplamanız gerekiyor. Bu şunları içerir:
Bu tür veriler, restoranınız hakkında verdiğiniz kararların çoğu için faydalıdır, ancak düşüncesiz reklamlara para harcamaktan kaçınmak istiyorsanız bu çok önemlidir.
Bu kulağa tuhaf geliyor ama gerçekçi olalım: restoran işi zor iştir. Bir restoran müdürü, bütün gün herkese hükmeden bir masada oturmaz. Orada, yerde, yoğun bir şekilde, uzun saatler çekiyor, ayakları üzerinde duruyor, birden fazla rolde çimdik atıyor. Yorucu. Ve fiziksel yorgunluk, duygusal ve zihinsel yorgunluğa yol açabilir.
Sağlığınıza dikkat edin, fit kalın. Personeliniz ve restoranınız bunun için size teşekkür edecek.