444 85 85
TIKLAYIN SİZİ ARAYALIM
TIKLAYIN SİZİ ARAYALIM
eray.com.tr > AKADEMİ > Gündem > Restoran müdürü nedir? 8 adımda hangi işleri yapar?
  • ErayTeknolojiAS
  • Yorum yapılmamış
Restoran müdürü nedir? 8 adımda hangi işleri yapar?

Restoran müdürü nedir? 8 adımda hangi işleri yapar?

Restoran müdürü bir restoranın aslında baş aktörlerinden biridir. Bu yazımız size restoran müdürünün ne olduğunu ve hangi işleri yaptığını ayrıntılarıyla açıklamaya çalışıyor.

Restoran müdürü nedir?

Restoran müdürü nedir? Hangi işleri yapar?

Bir Restoran Müdürü veya Restoran Genel Müdürü, bir restoranın günlük operasyonlarını denetlemekten sorumludur. Görevleri, şirket politikalarını takip eden restoran personelini işe almak ve eğitmek, endişeleri gidermek veya sorunları çözmek için lokantalarla konuşmak ve restoran personeli için çalışma programları oluşturmaktır.

Restoran müdürü nedir? 8 adımda hangi işleri yapar?
restoran müdürü

Restoran müdürü görevleri nelerdir?

Restoranda çekici bir atmosferin değerini en üst düzeye çıkarmak, biraz iş bilgisi gerektirir. Aşçılık okulu mezunları, iyi planlanmış ve iyi hazırlanmış bir akşam yemeğinin avantajını ortaya çıkarabilir. Restoran yöneticileri düzenli olarak aşağıdaki görevlerden sorumlu olacaktır:
Gelen personelin şirket politikasına uymasını sağlamak
Restoran prosedürlerini takip etmek için personel eğitimi
Güvenlik ve gıda kalitesi standartlarını korumak
Müşterileri mutlu etmek ve şikayetleri ele almak
Programları düzenleme
Çalışanların çalışma saatlerini takip etmek
Bordro verilerini kaydetme
Bütçe sınırlamaları dahilinde yemek, çarşaf, eldiven ve diğer malzemeleri sipariş etmek

Restoran müdürü nedir? 8 adımda hangi işleri yapar?

Restoran müdürü ne kadar maaş alır?

Bir restoran müdürünün maaşı işletmenin boyutuna göre değişebilmektedir. Rakamların 3.000 ila 15.000 arasında değiştiğini görmekteyiz.

Restoran işletmeciliği nedir?

Restoran işletmeciliği, restoran işletmeciliği mesleğidir. Restoran yönetiminde önlisans, lisans ve daha üst düzey eğitimlerin sunulmasının karşılığı olarak görülmektedir.

Restoran Müdürü ne iş yapar?

Restoran Yöneticileri, yemek yiyenlerin işleriyle ilgili olumlu bir deneyim yaşamalarını sağlamak için genellikle restoranlar ve diğer gıda işletmeleri için çalışır. Müşteri hizmetleri politikalarını uygulamak ve şirket değerlerini yansıtan çalışanları işe almak için üst yönetimle yakın çalışırlar. Görevleri, garsonları masalara atayarak ve ev personeline yardımcı olarak servis sırasında sorunsuz işlemleri denetlemektir. Ayrıca bütçelere bağlı kalmaktan, ürün ve sarf malzemeleri için sipariş vermekten veya Garsonların yetersiz vardiyalar sırasında iş görevlerini tamamlamalarına yardımcı olmaktan sorumlu olabilirler.

Restoran müdürü nedir? 8 adımda hangi işleri yapar?

Restoran Müdürü becerileri ve nitelikleri nelerdir?

Finansal okuryazarlık ve gıda güvenliği ve sunumunda yılların deneyimi, çalışanların restoran yönetiminde başarılı olmasına yardımcı olacaktır. Restoran Yöneticilerinin işin gereklerini başarılı bir şekilde karşılayabilmeleri için aşağıdaki niteliklere sahip olmaları gerekmektedir:

  • En az lise diploması
  • Önceki restoran deneyimi
  • Yönetici veya süpervizör olarak önceki çalışma
  • Müşteri hizmetleri ile başarı
  • Gıda güvenliği konusunda eğitim
  • Uzun vardiyalarda deneyim
  • Finansal okuryazarlık
  • Envanteri düzenli tutabilme

Restoran Müdürü eğitim ve öğretim gereksinimleri

Lise diploması ve kurum içi eğitim, bir Restoran Müdürünün temel gereksinimleri karşılamasına yardımcı olabilirken, daha fazla eğitim ve öğretim, potansiyel işe alımlara bir avantaj sağlar. Bazı Restoran Yöneticileri, restoran yönetimi veya konaklama işletmeciliği alanında önlisans veya lisans derecelerine sahiptir ve bu, muhasebe gibi karmaşık iş yönlerini daha kolay ele almalarına yardımcı olabilir. Diğerleri bir Gıda Koruma Müdürü Sertifikasına sahip olabilir veya bu işe hazırlanmalarına yardımcı olan ilgili derecelere sahip olabilir. Bir yöneticinin mutfak sanatları eğitimi, bir restoranda müşteri hizmetlerine de yardımcı olabilir.

Restoran Müdürü deneyimi gereksinimleri nelerdir?

Restoran Yöneticileri, günlük restoran işlerinin tüm yönlerini verimli bir şekilde ele alma deneyimine sahip olmalıdır. Yoğun bir gün gerektiriyorsa, mutfakta veya bekleme masalarında çalışırken rahat olmaları gerekir. Daha önce diğer restoran işlerinde başarılı olanlar, çalışanları kendi altlarında çalışacak şekilde nasıl işe alacaklarını ve eğiteceklerini ve bu çalışanların yüksek hizmet ve güvenlik standartlarını karşılamalarına nasıl yardımcı olacaklarını bilecekler.

Denetleme inceliği ve iletişim gibi beceriler, güçlü bir yönetim-çalışan bağı oluşturmaya ve çalışanların elde tutulmasına yardımcı olur; bu nedenle, bir denetleme veya yönetim rolünde başkalarını yönetme konusunda en az iki yıllık deneyim, potansiyel bir işe alıma güçlü bir avantaj sağlamalıdır.

Restoran Müdürü ile Restoran Amiri arasındaki fark nedir?

Restoran Amiri ile Restoran Müdürü arasındaki fark, kıdem ve yaptıkları iş görevlerinin kapsamıdır. Örneğin, Restoran Yöneticileri genellikle evin önü ve mutfak dahil olmak üzere bir restorandaki tüm işlemleri denetler. Ayrıca, çalışma programlarını düzenleme, gıda ürünleri ve malzemeleri sipariş etme ve çalışanları işe alma sorumluluğuna sahiptirler.

Restoran müdürü nedir? 8 adımda hangi işleri yapar?
Business owner of a coffee shop looking very happy

Buna karşılık, Restoran Denetçileri, Restoran Yöneticilerine rapor verir ve hizmete hazırlanma, yiyecek gönderilerini alma ve yeni çalışanları eğitme gibi belirli görevleri denetlemede onları destekler. Restoran Müdürünün hasta olduğunu bildirmesi veya tatil günlerinde olması durumunda Restoran Amirleri de geçici bir yönetim rolü üstlenebilir.

Restoran Müdürünün günlük görevleri nelerdir?

Tipik bir günde, Restoran Yöneticileri, hizmete hazırlanırken ev personelinin önünde yardımcı olarak başlar. Restoranın temiz olduğundan ve mutfağın yüksek kaliteli siparişleri sürdürmek için yeterli envantere sahip olduğundan emin olurlar. Ayrıca o gün için çalışma programını gözden geçirirler ve Garsonlara masa ödevlerini verirler.

Tipik bir günde, Restoran Yöneticileri, hizmete hazırlanırken ev personelinin önünde yardımcı olarak başlar. Restoranın temiz olduğundan ve mutfağın yüksek kaliteli siparişleri sürdürmek için yeterli envantere sahip olduğundan emin olurlar. Ayrıca o gün için çalışma programını gözden geçirirler ve Garsonlara masa ödevlerini verirler.

Restoran Yöneticileri, hizmet boyunca müşterilerin işleriyle ilgili olumlu bir deneyim yaşamalarını sağlamak için operasyonları izler. Müşteri sorularını yanıtlar, siparişleri hızlandırmaya yardımcı olur ve ekiplerine yardımcı olmak için ellerinden gelen her yeri doldururlar. Servis bittikten sonra mutfak personelinden envanter kağıtlarını toplar ve buna göre sipariş verirler.

Hangi nitelikler iyi bir Restoran Yöneticisi yapar?

İyi bir Restoran Müdürü, doğal olarak liderlik etme yeteneğine sahip kişidir. Bu kalite, Restoran Sahibinin işletme için genel hedeflerini ve vizyonunu sürdürmek için bir restoran personeli ekibini denetlemelerini sağlar. Rutin sağlık kontrolleri yaparak, sağlık yasalarını gözden geçirerek ve gıda güvenliği standartlarını çalışan eğitim programlarına uygulayarak gıda güvenliği ve temizliğine öncelik verirler. Ayrıca, iyi bir Restoran Müdürü mükemmel bir müşteri hizmetine sahiptir ve müşterilerle iletişim kurarken veya şikayetlere yanıt verirken çalışanlarına örnek teşkil eder.

Restoran müdürü nedir? 8 adımda hangi işleri yapar?

İyi bir Restoran Müdürü ayrıca, yerel topluluk içinde müşteri tabanlarını genişletmek için pazarlama girişimleri geliştirmelerini sağlayan yenilikçi bir zihniyete sahiptir.

Bir Restoran Müdürü kime rapor verir?

Restoran Yöneticileri, şirket politikalarındaki değişiklikler ve bütçeleme ihtiyaçları hakkında talimatlar almak için genellikle Restoran Sahibine rapor verir. Restoran Yöneticileri, yinelenen sorunlar veya müşteri geri bildirimleri hakkında tavsiyelerini almak için Restoran Sahibine de rapor verebilir.

Eray Teknoloji

Ürün Kataloğu

İNDİR

Sizi Arayalım

Uzmanlarımıza Danışın