TIKLAYIN SİZİ ARAYALIM
Beni Arayın
eray.com.tr > AKADEMİ > E-Dönüşüm > Restoran planları yaparken dikkate almanız gereken 8 hassas nokta
  • ErayTeknolojiAS
  • Yorum yapılmamış
Restoran planları yaparken dikkate almanız gereken 8 hassas nokta

Restoran planları yaparken dikkate almanız gereken 8 hassas nokta

Restoran planları yapmak mı hayaliniz? Günümüzde aslında pek çok kimse restoran açmanın hayalini kuruyor. Peki bu hayalinizi gerçekleştirmek için nelere dikkat etmeniz gerekiyor. Yazımızda iyi bir restoran açabilmek için nelere dikkat etmemiz gerektiğinden bahsedeceğiz.

Restoran planları nedir?

Restoran planları yaparken dikkate almanız gereken 8 hassas nokta

Restoran planları çoğunlukla restoranın oturma düzenini,, mutfak tasarımını ve sunulacak ürünlerin neler olacağının belirlendiği bir sistemdir.

Restoran planları, yeni restoranınızın gelişeceği yol haritası olacaktır. Konseptinize ne kadar kafa yormuş olursanız olun veya kaç tane güvenilir meslektaşınız size konseptin büyüklüğü konusunda güvence vermiş olursa olsun, kesinlikle bir restoran planı yazmalısınız. Potansiyel yatırımcılara konseptinizin uygulanabilirliğini kanıtlayacak ve onlara “Dünyanın neden bu restorana ihtiyacı var?” sorusuna net ve ilgi çekici bir cevap sağlayacaktır.

Açıldığından beri ulusal beğeni toplayan kaliteli ve rahat bir restoran olan Souvla’nın sahibi Charles Bililies, “Bir restoran planının amacı, ödevinizi yaptığınızı göstermektir” diyor ve ekliyor:

“Herhangi bir potansiyel yatırımcıya gerçek bir planınız olduğunu göstermelisiniz, ne hakkında konuştuğunuzu bilirseniz ve profesyonel görünürseniz çabalarınız boşa gitmiş olmaz. “

Restoran planınızın içeriğinde neler olmalı?

restoran planları eray

En güçlü restoran planları her zaman aşağıda açıklayacağımız bileşenlerin tümünü veya çoğunu içerir. İlk kez restoran işletmecilerinin, yerleşim seçenekleri, yazı stilleri ve konseptin netliği hakkında daha iyi bir fikir edinmek için diğer restoranlar ve teknoloji ve perakende şirketleri için bir dizi farklı restoran planlarına bakmaları gerekiyor. Sizinle hiç tanışmamış biri için en çekici olacağını düşündüğünüz bölümlere bakmak çok avantaj sağlayacak.

1. Markanız olmalı

Restoran planları yaparken bir markanız olmalı ve bu markanın içeriğini dolduracak önemli bir slogan geliştirmelisiniz.

2. Konsept

Restoran konseptinizi tanımlayın ve okuyucuyu fikriniz hakkında heyecanlandırın. Sunacağınız yemek, konseptinizin ardındaki ilham kaynağı ve servis tarzına genel bir bakış hakkında ayrıntılara girin. Restoranınız hakkında neyin benzersiz olacağını açıkça tanımlayın.

Restoran planları yaparken dikkate almanız gereken 8 hassas nokta
restoran planları

3. Örnek menü

Menü, herhangi bir restoran markasının en önemli temas noktasıdır, bu nedenle bu, basit bir ürün listesinden daha fazlası olmalıdır. Logonuzu ekleyin ve biçimlendirilmiş bir menü tasarımı oluşturun (gerekirse yardım için bir tasarımcıya dokunun).

Örnek menünüz ayrıca ayrıntılı bir maliyet analizine dayalı fiyatları da içermelidir.

4. Hizmet

Restoranınız, konukları mümkün olduğunca çabuk çıkıp gitmelerini sağlamak için tasarlanmış kontuar servisine mi sahip olacak, yoksa kaptanların aynı anda konukların önüne tabak koymasıyla daha çok tiyatroya mı benzeyecek? Kapsamlı bir içecek programı yaptığınız işin ayrılmaz bir parçasıysa, bir içecek odaklı garsonunuz olacak mı? Hizmetin, operasyonunuzun dikkate değer bir bileşeni olduğunu düşünmeniz gerekiyor.

5. Yönetim ekibi

Kendinize ve şu ana kadar kurduğunuz takıma kısa bir genel bakış açısı ile düşüncelerinizi yazın. Kariyeriniz boyunca edindiğiniz iş deneyiminin size başarılı bir restoran işletmek için gerekli becerileri sağladığını görebilirsiniz. İdeal olarak, ekibinizin her bir üyesinin güçlü bir takımı bir parçası olduğunu bilmelisiniz. Çoğu bağımsız restoran yatırımcısı için bu işin içinde sadece paradan daha fazlası var, bu yüzden neye değer verdiğinize ve iş dışında kim olduğunuza dair bazı göstergeler vermek de yardımcı olabilir.

Restoran planları yaparken dikkate almanız gereken 8 hassas nokta

6. Tasarım

Bazı görseller ekleyin. Restoranınızın tasarımı ve konsepti ile ilgili görüntüleri gösteren bir ruh hali panosu oluşturun. Odun yakan bir fırında pişirmeyi mi planlıyorsunuz? Bunu dahil edin. Sevdiğiniz diğer restoranların, inşa ettiğiniz markaya benzeyen malzemelerinin ve snippet’lerinin fotoğrafları da yardımcı olur.

7. Hedef piyasa

Restoranınızda kim yemek yiyecek? Yaşamak için ne yapıyorlar, kaç yaşındalar ve ortalama gelirleri nedir? Bunları ayrıntılı olarak tanımladıktan sonra, belirli konseptinizin neden onlara çekici geleceğinin farkına varın.

8. Konum

“Hedef Pazar” bölümünde sunduğunuz bilgilerle bu bilgiler arasında doğal ve çok net bir bağlantı olmalıdır. Muhtemelen sürecin bu noktasında tanımlanmış belirli bir siteniz olmayacak, ancak uygun mahalleler hakkında konuşmalısınız. Potansiyel yatırımcıların tartıştığınız alanlara ve orada kimin çalıştığına veya yaşadığına aşina olacağını varsaymayın – bağlantıları netleştirin.

Restoran planları yaparken dikkate almanız gereken 8 hassas nokta

Restoran otomasyon sistemi için Eray’a gelin!

Belki de en önemli nokta restoran otomasyon sistemi. Restoran planları yaparken kullanacağınız otomasyon sistemini belirlemeniz oldukça önemli. Eray tarafından sizlere sunulan Restoran Otomasyon Programı ile restoran planlarınızı mükemmel hale getirin. İletişime geçmek için bu linke tıklayabilirsiniz.

Mağaza / Online Alışveriş