Toshiba / IBM yazar kasa, Toshiba pos cihazı, IBM pos cihazı, Toshiba/IBM yazar kasa pos servisi ve IBM yazar kasa ticari işletmelerin en vazgeçilmez cihazları olarak günümüzde ticari hayatın her alanında karşımıza çıkıyor. Peki her an karşılaştığımız ve ödemelerimizi yaptığımız bu cihazlar hakkında ne kadar bir bilgiye sahibiz.
Toshiba/IBM yazar kasalar ile ilgili önemli bilgiler yazımızda.
Toshiba yazar kasa işletmelerin veya şirketlerin yapmış oldukları satış işlemlerini kayıt etmeye yarayan cihazlara verilen isim olup aynı zamanda bir markanın da ismidir. Toshiba yazar kasa sayesinde satışı yapılan işlemi toplu olarak görebildiği gibi alıcı da net tutar bilgisine ve işlemin ayrıntılarına sahip olabilmektedir.
Toshiba yazar kasa tamirinin yapılacağı en önemli yer kuşkusuz servislerdir. Toshiba yazar kasa pos cihazında Herhangi bir arıza yaşamanız durumunda bir servise ancak yetkili servise müracaat etmeniz konunun ve problemin çözümü için son derece önemlidir.
Tabi burada kabul etmemiz gereken bir gerçeklik var. Toshiba yazar kasa pos aslında işletmelerin özel ihtiyaçlarına uyacak çeşitli para çekmeceleri ve kasalar sunuyor. Nakit yönetimi aksesuarları elbetteki yüksek kaliteli bileşenlerle oluşturulmuştur ve en zorlu perakende ortamlarında güçlü kalacak şekilde tasarlanmış durumdadır.
Bu nedenle Toshiba yazar kasa pos zor şartlara uyum sağlamak için cihazın belli bir kalitede üretildiğini ifade edelim. Ancak elbetteki uzun süreli kullanıma dayalı olarak ister istemez cihazlarda oluşan yıpranma zaman zaman arızaya sebebiyet verebileceği için yetkili servisle işi çözüme kavuşturmanız son derece önem arz ediyor.
Toshiba ürün anahtarı hemen cihazınızın alt tarafında yer alır. Ürün anahtarına ulaşmanız bu nedenle zor değildir. Ürün anahtarı sizlere cihazı kimliklendirmede önemli faydalar sağlar.
Biraz önce yukarıda da bahsettiğimiz gibi ürünün bilgisi cihazın altındadır çoğu zaman. Çoğu zaman bir etiket şeklinde olduğu görülen ürün bilgisinin son zamanlarda özellikle barkodlara yüklendiği bilinmektedir. Bu şekilde barkodu tarayarak cihaz hakkındaki bütün bilgilere ulaşabilmeniz son derece kolay hale gelmiş oluyor.
Çünkü bütün yapılan işlemlerin hafızası orada tutuluyor. Bu açıdan alacağınız yazar kasa cihazında mali belleğinin geniş olmasına dikkat etmenizi öneririm. Mali belleğin zamanla dolması gibi bir durum söz konusu olabileceği için belleğin zaman zaman bakımının yapılması önem arz eder. Bu durumda aynı zamanda ciihazın da bakımı demek olduğu için bir anlamda rahatlamanız ve işletmenizin devamlılığı açısından da gereklidir.
Toshiba yazar kasa kullanım kılavuzu aslında çok rahat bir şekilde ulaşacağınız bir döküman. Artık tüm bilgileri ve dökümanları internet ortamında bulabileceğimiz için ulaşabilmek zor değil. Öğrneğin Toshiba 4610-2NF Yeni Nesil Ödeme Kaydedici Cihaz
(YNÖKC), hem fiş, hem de belge düzenleyen çift istasyonlu yazıcısı ile perakende ortamları için ideal ve üstün performansa sahip
yeni nesil yazar kasadır.
Toshiba yazar kasa pos cihazının nasıl kullanılacağı ile ilgili bütün bilgiler, teknik özellikler, cihazın diğer cihazlarla entegrasyonu vesaire her şeye bakabilmeniz mümkün.
Diğer taraftan Toshiba yazar kasa pos cihazının bütünleştirilmiş mağaza içi ve perakende çözümleriyle dünyanın önde gelen lider şirket olduğu için tüm dünyada perakende müşterilerine yeni ve heyecan verici olasılıkların kapılarını aralayan, ödeme, müşteri etkileşimleri ve perakende operasyonları için uçtan uca çözümler sağlıyor.
Toshiba yazar kasa tuş takımı aslında yazar kasa cihazının üzerinde bulunan rakamları ve harfleri ifade etmektedir. Tuş takımının
en önemli faydalarından bir tanesi kısa yol olarak üzerine bastığınıza hemen ilgili ürünün fiyatını vermesidir. Bu yönüyle değerlendirildiğinde tuş takımları son derece faydalıdır.
Diğer taraftan kısa yollar ürünün üzerinde yerleşik olan tuşlara girilirken işletmeler için de bir anlamda kolaylık ve hız sağlamış oluyor.
Önce Z raporunun alınması gerekiyor. Çünkü bu durum maliye açısından gerekli. Raporu alıktan sonra kasiyer tuşuyla set konumuna getiriyoruz ve nakite basıp dört adet 0 rakamını girmek gerekiyor. Fonksiyon tuşları aktif olunca saat seçeneğini görünce nakit tuşuna basmamız ve saati ayarlamamız gerekiyor.
Yazar kasalar bilindiği üzere kod taşırlar. Bu kodlar herhangi bir arıza veya uyarıda önemlidir. Şimdi isterseniz yazar kasa kodlarını bir şema haline görelim:
0 | ONAYLANDI | 51 | YETERSİZ HESAP/DEBlT KART |
1 | BANKASINI ARAYINIZ | 52 | HESAP NO YU KONTROL EDİN |
2 | KATEGORİ Yok | 53 | HESAP YOK |
3 | ÜYE KODU HATALI /TANIMSIZ | 54 | SÜRESİ BİTMİŞ KART |
4 | KARTA EL KOYUNUZ / SAKINCALI | 55 | ŞİFRE ATALI |
5 | RED/ ONAYLANMADI/CVV HATALI | 57 | HARCAMA RED/BLOKELİ |
6 | HATALI İŞLEM | 58 | TERM.TRANSEC YOK |
7 | KARTA EL KOYUNUZ | 61 | ÇEKME LİMİT AŞIMI |
8 | KİMLİK KONTROLÜ / ONAYLANDI | 62 | YASAKLANMIŞ KART |
U | V.I.P KODU / ONAYLANDI | 65 | LİMİT AŞIMI/BORC BAKİYE VAR |
12 | HATALI İŞLEM/RED | 75 | ŞİFRE TEKRAR AŞIMI |
13 | HATALI MİKTAR/RED | 76 | KEYSYN. HATASI |
14 | KART-HESAP NO HATALI | 82 | CVV HATALI/ RED |
15 | MÜŞTERİ YOK | 91 | BANKASININ SWICI ARIZALI |
19 | İŞLEMİ TEKRAR GİR | 92 | BANKASI BİLİNMİYOR |
21 | İŞLEM YAPILAMADI | 96 | BANKASININ SİSTEMİ ARIZALI |
24 | DOSYASINA ULAŞILAMADI | TO | TIME OUT |
25 | DOSYASINA ULAŞILAMADI | GP | GEÇERSİZ POS |
26 | DOSYASINA ULAŞILAMADI | TB | TUTARI BÖLÜNÜZ |
27 | DOSYASINA ULAŞILAMADI | UP | UYUMSUZ POS |
28 | DOSYASINA ULAŞILAMADI | İP | İPTAL POS |
30 | FORMAT HATASI {UYEISYERI) | CS | CICS SORUNU |
32 | DOSYASINA ULAŞILAMADI | BG | BİLGİ GİTMEDİ |
33 | SÜRESİ BİTMİŞ/IPTAL KART | NA | NO AMEX |
34 | SAHTE KART | Ol | OKEY İPTAL OTOR. |
38 | ŞİFRE AŞIMI /ELKOY | Nl | İPTAL İPTAL EDİLEMEDİ |
41 | KAYIP KART | NS | NO SESİON(HATYOK) |
43 | ÇALINTI KART |
Toshiba Müşteri Hizmetleri ; Ürün satışı ve kampanyalar, teknik destek, ürün kurulumu ya da serviste bulunan Toshiba ürünler ile ilgili bilgi almak için Toshiba müşteri hizmetlerini arayabilirsiniz. Toshiba çağrı merkezini arayarak müşteri temsilcisi ile iletişime geçmeniz mümkündür. Toshiba markalı tüm cihazlar için her türlü bilgiyi almak üzere Toshiba müşteri hizmetlerini aramak aklınızdaki soruların cevabını almanızı sağlayacaktır. Kurumsal bir iletişim imkanı sunan Toshiba müşteri hizmetleri eğitimli temsilcileri ile yürütmektedir. Haftanın 7 günü ulaşabileceğiniz müşteri hizmetleri her an müşterilere yardımcı olmak için hazır bulunmaktadır. Gün içinde Toshiba cihazlarda oluşan arızalarda ya da cihazların teknik servis süreci ile ilgili bilgi almada ilk başvurulacak bölüm müşteri hizmetleri bölümüdür.
Burada özellikle yazar kasa satışı ile birlikte satış uzmanlığına olan güvenin ortaya çıktığı bir yer aslında servislerdir. Özellikle yazar kasa pos servisleri çözüm odaklı çalışırken hem kurulum sürecinde hem de bir arıza sürecinde çok önemli fonksiyonlar ortaya koyar.
Sektörde uzun süreli deneyimi olan bir firma olarak ERAY sizlere hem satış süreci hem de servis noktasında hızlı ve güvenli çözümler sunmaktadır.
Packet error şeklinde gördüğümüz bu uyarı Posnet sunucu aldığı paketi çözümleyemediğinde açığa çıkıyor Çözümleme işleminde kaynak ip (ownIP) kullanıldığından, bu parametrenin internete çıkış ip’niz ile aynı olduğundan emin olmanız gerekiyor. IP Bazlı Hatalar sayfasındaki bilgiler de sorunu çözmenize yardımcı olabiliyor.
444 4 749 No’lu telefon Toshiba müşteri hizmetlerinin numarası. Burayı aradığınızda her türlü kaydı gerçekleştirebiliyorsunuz. Toshiba yazar kasa müşteri hizmetleri sizler için en yakın servise yönlendirme yapmakta ve ürününüzle ilgili en hızlı çözümü sunmaya çalışmaktadır.
Toshiba markalı bir yazar kasa kullanırken meydana gelecek herhangi bir arıza durumunda ilk yapılacak işlem Toshiba müşteri hizmetleri hattına ulaşmak olacaktır.
Müşteri hizmetleri size ürünle ilgili bilgi sahibi olduğu için etkili bir çözüm sunmaya çalışamakta. Ürün üzerinde hangi işlemin yapılması gerektiği arıza boyutunun ne ölçüde olduğu yine bu bölümün sunacağı çözümlere bağlıdır.
Müşteri hizmetlerinin sunduğu en güzel çözümlerden biri de servise bıraktığınız bir ürünü takip edebilmeniz. Böylelikle ürünün her aşamasında bir takip olasılığınız sağlanabilmektedir.
Toshiba yazar kasa hata 131 aslında bir parametre hatasını ifade ediyor. Uyarı bir Kart No parametre hatasıdır. Hatanın çözümü için kimi zaman cihazın yeniden başlatılması gerekebilir.
Diğer taraftan ilgili müşterinizin kartında da herhangi bir hata olması durumunda cihaz bu uyarıyı verebilmektedir.
Toshiba c855 26t ürün anahtarı nerede yazar?
Genelde ürünlerin anahtarını bulanacağınız yer cihazlarının alt kısmıdır. Bu alt kısımda ürünlerin bilgisi yer almakta olup aynı zamanda ürün anahtarının yazılı olduğu görülmektedir.
Diğer taraftan ürün anahtarı bazen satılan ürünün yanında verilen bir cd’de veya bir kağıtta da bulunabilir. Ancak çoğunlukla en kestirme yol cihazın bizzat altına bakmaktır.
Eğer yazar kasanızın klavyesi çalışmıyor ise bu durumda klavyenizin bozulup bozulmadığına dikkat etmemiz gerekiyor. Zira böyle bir durum kimi zaman kablo temassızlığından kaynaklanabileceği gibi kimi zaman da klavyenin üzerindeki herhangi bir tuşun arızalanmasından da kaynaklanabilir.
Böyle bir durumda yapabileceğiniz en güzel şey eğer tamir edilebilecek bir durum söz konusu ise servise götürmek eğer tamir edilemeyecek bir durum söz konusu ise yeni bir klavye almak şeklinde.
Yazarkasa Hata Kodları ve Düzeltmeleri |
Yazarkasa Hata Kodları – Yazarkasada hatalar |
MALİ HAFIZA HATALARI |
Bu hatalar servisin çözebileceği hatalardır. |
1 FE : Mali hafıza yazma hatası |
2 FE : Mali hafıza numara girme hatası |
3 FE : Mali işlem hatası |
4 FE : Mali hale alma hatası |
5 FE : Dönem raporu yazma hatası |
6 FE : Mali rapor yazma hatası |
7 FE : Düzeltme bilgisi yazma hatası |
8 FE : Mali hafıza dolu |
9 FE : Mali kod kontrol hatası |
10 FE : Mali numara silme hatası |
11 FE : Kullanıcı konumu bayrağı yazma hatası |
12 FE : Kullanıcı konumu bayrağı okuma hatası |
13 FE : Mali hafıza yazma hatası |
14 FE : Mali hafıza bağlantı hatası |
15 FE : RAM checksum hatası, kasa resetlenmeli |
16 FE : Mali konum okuma hatası |
17 FE : Yeni/Eski mali sınır bilgisi okuma hatası |
18 FE : Düzeltme bilgisi okuma hatası |
19 FE : Mali numara okuma hatası |
İŞLEM HATALARI |
Bu hatalar yazar kasanın kullanımı esnasında yapılabilecek muhtemel hatalardır. |
“C”(silme) tuşuna basılarak geri dönülebilir. Eğer hatayı gideremezseniz servise başvurabilirsiniz. |
Err 1 : Bu tuş X-Z-SET-S konumunda kullanılamaz |
Err 2 : Kasiyer kodu giriniz |
Err 3 : Hatalı şifre girişi |
Err 4 : Hatalı servis şifresi |
Err 5 : X,Z veya S mod şifre hatası |
Err 6 : Mali hafıza boş değil |
Err 7 : Fiyat programlama hatası |
Err 8 : Fiş toplamı “Fiş limiti”ni aştı |
Err 9 : Kasiyer şifresi hatalı |
Err 10 : Temel seçimler programlaması hatası |
Err 11 : Tarih programlama hatası |
Err 12 : Saat programlama hatası |
Err 13 : SATIR no, KISIM no veya PLU no programlama hatası |
Err 14 : KISIM limiti programlama hatası |
Err 15 : Geniş / normal karakter seçim hatası |
Err 16 : Karakter seçim hatası |
Err 17 : ‘-‘tuşu kullanım hatası |
Err 18 : KISIM vergi oranını programlama hatası |
Err 19 : KISIM fiyatını programlama hatası |
Err 20 : PLU’nun bağlanacağı KISIM’ı programlama hatası |
Err 21 : PLU fiyatını programlama hatası |
Err 22 : PLU kontrol listesi yazma hatası |
Err 23 : [-%]veya[+%]programlama hatası |
Err 24 : Yuvarlatma faktörü programlama hatası |
Err 25 : Şifre programlama hatası |
Err 26 : ‘HATA DÜZELT’ tuşu kullanım hatası |
Err 27 : Aşağı/Yukarı seçim hatası |
Err 28 : ‘KISIM’ tuşu basma hatası |
Err 29 : Birim fiyatta nokta kullanılamaz |
Err 30 : Birim fiyat KISIM limitini aşmış |
Err 31 : ‘Miktar * Birim fiyat’ çarpımı KISIM limitini aşmış |
Err 32 : ‘İPTAL’ edilen tutar hatalı |
Err 33 : 10 haneden fazla giriş yapılamaz |
Err 34 : Noktan sonraki hane sayısı 3’den fazla olamaz |
Err 35 : REG konumunda ilk girilen rakam ‘0’,’00’ veya ‘000’ olamaz |
Err 36 : Hatalı miktar girişi |
Err 37 : Programlanmamış PLU |
Err 38 : PLU herhangi bir KISIM’a bağlanmamış |
Err 39 : ‘NAKİT’ tuşuna basma hatası |
Err 40 : ‘KREDİ’ tuşuna basma hatası |
Err 41 : Kredi miktarı fiş toplamından fazla olamaz |
Err 42 : ‘ARA TOPLAM’ tuşuna basma hatası |
Err 43 : Rezerve |
Err 44 : ‘KASA AVANAS’ tuşuna basma hatası |
Err 45 : ‘KASA ÖDEME’ tuşuna basma hatası |
Err 46 : ‘KASA ÖDEME’ miktarı kasadaki nakitten fazla olamaz |
Err 47 : Kasiyer kodu (şifresi) girme hatası |
Err 48 : ‘-‘ tuşuna basma hatası |
Err 49 : [+%] tuşuna basma hatası |
Err 50 : [-%] tuşuna basma hatası |
Err 51 : ‘HATA DÜZELT’ tuşuna basma hatası |
Err 52 : ‘İPTAL’ tuşuna basma hatası |
Err 53 : PLU raporu yazma hatası |
Err 54 : Z raporu yazma hatası |
Err 55 : ‘YK RESET’ hatası |
Err 56 : Yazar kasa zaten mali halde, tekrar girilemez |
Err 57 : Rezerve |
Err 58 : Fişi sonlandırmadan yazar kasanın konumu değiştirilemez |
Err 59 : Z raporu alınmadan ‘S’ ve ‘SET’ konumlarına girilemez |
Err 60 : Rezerve |
Err 61 : Rezerve |
Err 62 : Mali kod ve numara giriş hatası |
Err 63 : ‘.’ tuşuna basma hatası |
Err 64 : Rezerve |
Err 65 : Mali numara giriş hatası |
Err 66 : Yazar kasa zaten kullanıcı modunda, tekrar girilemez |
Err 67 : Klavye hatalı |
Err 68 : Kümülatif satış toplamı giriş hatası |
Err 69 : Mali hafıza data satırında hata |
Err 70 : Mali hafıza adres satırında hata |
Err 71 : Self-test hatası |
Err 72 : Rezerve |
Err 73 : Rezerve |
Err 74 : Rezerve |
Err 75 : Döviz ondalık hane hatası |
Err 76 : Döviz oranı programlama hatası |
Err 77 : Alt para birimi programlama hatası |
Err 78 : ‘PLU’ tuşuna basma hatası |
Err 79 : ‘DÖVİZ’ tuşuna basma hatası |
Err 80 : Rezerve |
Err 81 : Rezerve |
Err 82 : PLU silme hatası |
Err 83 : Girilen barkod, EAN-8 veya EAN-13 değil |
Err 84 : Baskı yoğunluğu 1 ila 9 arasında girilmeli |
Err 85 : bir fişte 50 den fazla farklı PLU satılamaz |
Err 86 : Girilen barkod numarası daha önce kullanılmıştı |
Err 87 : Fiş dolu |
Err 88 : Başlık mesajı giriş hatası |
Err 89 : Güç tasarruf modu giriş hatası |
Err 90 : Z konumunda dönem raporu alınmalıdır |
Err 91 : Rezerve |
Err 92 : Rezerve |
Err 93 : Ondalık fiyat giriş hatası |
Err 94 : Rezerve |
Err 95 : Z konumunda PLU raporu alınmalıdır |
Toshiba yazar kasalarda çıkan 71 hatası self-test hatası olarak ifade ediliyor. Yazar kasa kullanımı esnasında hatalar yapılabilmektedir. Bu tür kullanım hatalarına
işlem hataları denir. “C” tuşuna basılarak işlem geriye alınabilir.
Eğer fiş kesiliyse önce z raporu alınmalı ve cihaz saatin geri alınacağı süre kadar kapalı kalmalıdır. Örneğin güncel saat 10:30 yazar kasa saati 11:00 ise cihaz z raporundan sonra yarım saat kapalı kalmalıdır sonrasında aşağıdaki yöntem sırasıyla uygulanmalıdır.
Anahtar tuşuna basılır, ekranda bekleme yazısı çıkar 4 tuşuna basılır.
Ekranda seçim 1-2 yazar 1 tuşuna basılır. Bu arada ekranda 7 ile başlıyan rakamlar gözükene kadar basılır ara toplam tuşuna basılır ekranın solunda 1 gözükecek gün yazılır. Sonrasında ise saat ve tarih girilerek ayar yapılır.
Sadece Google’a Toshiba pos drivers yazmanız yeterli. Karşınıza öncelikle Toshiba’nın sayfasında yer alan sürcüler çıkacak. Burada yer alan sürücüleri indirerek gerekli olan kurulumları yapmanız mümkün.
Diğer traftan benzer sürücülerin yüklü olduğu çeşitli internet siteleri de bulunuyor. Bu internet sitelerinde gerekli olan bilgileri alabilir ayrıca kurulumları nasıl yapılacağına dair videoları da inceleyebilirsiniz. Videoları inceledikten sonra talimatlara uygun şekilde siz de gerekli olan adımları atarak yüklemeleri yapabilirsiniz.
IBM pos server kısaca IBM’in perakende pazar segmentindeki bölümüdür. IBM Perakende Mağaza Çözümleri, çalışma hayatı boyunca hem donanım hem de yazılım olmak üzere çeşitli ürün gruplarına sahip. Donanım ürünleri arasında IBM SurePOS 700 satış noktası sistemleri veya yazıcılar yer alıyor.
Portföyündeki yazılım ürünleri arasında IBM 4690, IRES (SUSE LINUX için IBM Perakende Ortamı), Lotus Expeditor, Lotus Expeditor Integrator, IBM Store Integrator, IBM Store Integrator Grafik Kullanıcı Arayüzü bulunuyor. Bunların yanı sıra IBM RSS, 4690 yazılımı IRES gibi yazılımların oluşturulmasından sorumluydu. IBM, 2008 Satış Noktası, Yılın Yeşil Mükemmelliği ödülünü kazandı. 17 Nisan 2012’de IBM, Toshiba TEC’in IBM’in Perakende Mağaza Çözümleri işini satın aldığı kesin bir sözleşmeyi duyurdu.
IBM type 4694 pos power supply fru 16k9291 tiger bilgisayar içerisinde yer alan bir parçanın adı aslında. Kısacası aslında bir güç kaynağı.
Güç Kaynakları bilgisayar güç kaynağı veya power supply diye adlandırılır. Bilgisayar kasasının içindeki parçalara şebekeden gelen akımı doğru bir şekilde aktarır. Aynı zamana bilgisayarların zarar görmesini de önler.
Günümüz bilgisayar dünyasında özellikle laptoplarda son derece önemli yeri olan güç kaynaklarının üretiminde IBM markası ön planda yer almaktadır.
Kısaca IBM pos driver sürücülerin yer aldığı ve gerekli programların yüklenmek için sunulduğu yerin adıdır. Bu sayfaad IBM SurePOS 300 Series için aygıt sürücülerinin listesini içerir. Uygun sürücüyü indirmek için önce işletim sisteminizi seçmek, ardından cihazınızın adını bulmak ve indirme düğmesine tıklamak gerekiyor.
Donanım aygıtınız için tam sürücüyü bulamadıysanız veya hangi sürücünün doğru sürücü olduğundan emin değilseniz, donanım özelliklerinizi algılayacak ve ihtiyaçlarınız için doğru sürücüyü belirleyecek bir programı bulmanız gerekiyor.
Burada kastedilen IBM yazar kasa pos cihazının cihaz paneline girilmesini sağlayan kapağıdır. Bu kapak bir arızanın olması halinde açılır.
Açılan kapakla birlikte eğer cihazda herhangi bir problem var ise bu problemin giderilmesi sağlanmaktadır.
IBM SurePOS 500 XX3 serisi, kızılötesi dokunmatik ekran teknolojisine sahip. IBM 4840 SurePOS 500 POS Sistemi, perakende satışta güçlendirilmiş SurePOS 500 Serisi modelleriyle perakende satış veya konaklama ortamınızı olabilecek en iyi hale getirebilir. Bu modeller, özel ortamınız için en yeni IBM-Partner yazılımını seçmenize olanak tanıyarak birçok sistem birimi seçeneğini ve çok çeşitli çevre birimi aygıtlarını çalıştırmanıza olanak tanır. Bu ürünü yüklemeniz için gereken programa ise IBM pos 4840 drivers deniyor.
IBM SurePOS 533 Kızılötesi Dokunmatik Terminal, 12,1 inç aktif renkli ekrana, 2,0 GHz işlemciye, 128 MB belleğe, 40 Gb Sabit Sürücüye ve Tek Ampul LCD’ye sahip bir ürün aynı zamanda.
IBM ile iletişim kurmanız mümkün. IBM’e ulaşabileceğiniz birkaç yöntem bulunuyor. Bunlardan bir tanesi Genel sorgular. Genel sorguları +90-212-317-1000 nolu telefondan yapabiliyorsunuz.
Ayırca e-posta yoluyla da destekler söz konusu. Genel ‘teknik dışı’ sorular, merak edilenler ya da Web sitesiyle ilgili geribildirimler yapabilmeniz mümkün.
Buradaki ana husus pos cihazı ile yazar kasa arasındaki entegrasyonun sağlanmasıdır. Bilindiği üzere yazar kasa pos cihazı bir sistem halinde çalışmaktadır.
Bu sistem içerisinde pos cihazı, barkod okuyucu, barkod cihazı, yazar kasa ve ekipmanları yer almaktadır. Bir bütünlük halinde çalışan sistemin entegrasyonu son derece önemlidir.
Yazar kasalar kimi zaman hatalar verir. Bu hataları düzeltmek için elbette yapılacaklar bulunmaktadır. Ancak hatanın da ne olduğunu bilmek gerekiyor.
Aşağıda verdiğimiz liste tam da bu hata kodlarını sizlere sunmaktadır.
Yapacağınız şey kasa ödeme tuşuna basmak ve sonra anahtar tuşuyla SET konumuna gelip 4 adet 0000 yazmak. Sonrasında ise ÇEK tuşuna basacak ve saati gireceksiniz. Saat işlemini Z raporunu aldıktan sonra yapmayı unutmayınız.
CICS Toolkit fonksiyonları durum kodları zaman zaman karşımıza çıkmaktadır. Örneğin, SFS_NO_SUCH_FILE_SYSTEM. Uygulamalar, işlevler tarafından döndürülen durumu kontrol etmeli ve durum başarıyı göstermiyorsa bir mesaj görüntülemelidir.
Ayrıca bu hata kodu DELETE isteğindeki nesneler için hiçbir şey silinmedi anlamına da gelmektedir.
Her marka kuşkusuz kendisine ait olan ürünlerin fonksiyonlarına dair bir liste sunmaktadır. Burada özellikle fonksiyon listelerine bakılarak ürün tercihinde bulunulmaktadır.
Ürün ile ilgili bütün bilgilerin yer aldığı fonksiyon listeleri ayrıca ürünün tanıtıcı bilgilerini de içermektedir. Örneğin ürünün hangi şartlarda çalıştığı, hızının ne olduğu, tasarımı, perakendeye yönelik olarak hangi özellikleri taşıdığı gibi bilgiler fonksiyon listesinde yer almaktadır.
IBM yazar kasa teknik destek için IBM’in internet sayfasında çok detaylı bilgiler ile karşılaşıyorsunuz. Bu sayfada çözüm için arayacağınız metodlar çok iyi özetlenmiş.
Diğer taraftan ayrıntılar da çok iyi açıklandığı için nereye ne şekilde müracaat edebileceğinizi çok iyi ayarlayabiliyor ve zamanlayabiliyorsunuz.
Özellikle destek hatlarının sunulmuş olması müşteriye hangi noktada servis ihtiyacı olduğuna dair bilgi verilmesi açısından önem arz ediyor.
IBM günümüzde sadece yazar kasada değil aynı zamanda bütün ürün çeşitlerinde destek vermektedir.
IBM’in web sayfasında yer alan bilgiler müşterileri direk olarak muhatap olacakları bölüme yönlendirmekte ve böylelikle karşılaşılan sorunların çözümüne katkı sağlamaktadır.
Yazar kasa destek bölümü aynı zamanda cihaz ile karşılaştığınız sorunları sıkıntısız ve hızlı bir şekilde çözüme kavuşturmaktadır.
Bu değişim fiyatının şu kadar olduğunu söylemek zor. Zira günden güne fiyatlar değişebilmektedir. Ekü, pos cihazında yer alan ufak bir parça ama önemli bir parça olduğu için arızalandığı zaman değiştirilmesi gerekir.
Piyasada çok farklı rakamlarda olan fiyatlar 150 tl’den başlayıp 600 tl’ye kadar çıkabilmektedir.
IBM yazar kasa servisi için özellikle dikkat etmeniz gereken husus hız ve çözüm. İhtiyacınız olan konuların çözüme kavuşturulmuş olması çok önemlidir.
Diğer taraftan servise verdiğimiz ürün eğer garanti kapsamında ise bu durumda yapacağınız şey cihazınızı garanti kapsamında tamir ettirmek ve eğer çözüm bulunamıyor ise bu durumda yeni bir cihaz talep etmek.
Yazar kasa hata kodlarına dair açıklamaları ve ilgili tabloyu da yukarıda zaten vermiştik. İlgili kodları bilinmesi bizler için en azından hatanın bilinmesini sağlar.
Burada hatanın bilinmesinin sağlanması çözüm için önemlidir. Zira hatanın kaynağının ne olduğunun bilinmesi cihazdan mı yoksa kartın kendisinden mi kaynaklandığını ortaya koymaktadır.
Cihazda yaptığınız işlemlere dair geçmiş datanın tutulduğu bu bölüm son derece önemlidir. İşletmenizin geçmişe dair yapmış olduğu bütün işlemler burada tutulmaktadır.
Herhangi bir arıza vermesi durumunda mali belleğin kontrol kartına bakılması gerekiyor. Burada önemli bir husus eğer tamire gidecekse cihazdaki z raporunun alınmış olmasıdır.
IBM yazar kasalara hediye tanımlama işlemini yapabilmeniz için IBM’in müşteri destek servisinden bir destek almanız ve oradaki yönlendirmeleri takip etmeniz gerekiyor.
Kurumunuzun ihtiyacına uygun bütünleşik ödeme kaydedici (ÖKC) yazar kasa POS sistemleri POS A.Ş /Toshiba ana bayisi Eray Teknoloji A.Ş. tarafından doğrudan hizmetinize sunulmaktadır.
Market, mağaza, restoran, cafe, pastane, vb. farklı ölçekte işletmeler tarafından kullanılabilen bütünleşik sistemler 32 yıllık tecrübesiyle Eray Teknoloji tarafından ihtiyacınıza göre tespit ediliyor, kurulumu yapılıyor ve teknik destek hizmeti veriliyor.
Hata Kodu | Açıklama |
000 | Onay Kodu xxxxxx |
001 | Bankanızı Arayın |
002 | Bankanızı Arayın |
004 | Red-Karta El Koy |
005 | Red-Onaylanmadı/İşlem Onaylanmadı |
008 | Kimlik Kontrolü/Onay Kodu xx |
009 | Lütfen İşlemi Tekrar Deneyiniz |
011 | Onay Kodu xxxxxx/VIP-İşlem İçin Onay Verildi |
012 | Red-Geçersiz İşlem/Geçersiz İşlem |
013 | Red-Geçersiz Tutar/Geçersiz İşlem Tutarı |
014 | Red-Hatalı Kart/Geçersiz Kart Numarası |
015 | Red-Geçersiz Kart/Kart Veren Banka Tanımsız |
030 | Bankanızı Arayın |
033 | Red-Karta El Koy/Vade Sonu Geçmis-Karta El Koyunuz |
034 | Red-Karta El Koy/Sahtekârlık-Karta El Koyunuz |
038 | Red-Karta El Koy/Hatalı Şifre-Karta El Koy |
041 | Red-Karta El Koy/Kayıp Kart-Karta El Koy |
043 | Red-Karta El Koy/Çalıntı Kart-Karta El Koyunuz |
051 | Red-Yetersiz Limit |
054 | Red-Onaylanmadı/Vade Sonu Geçmis Kart |
055 | Red-Şifre Tekrar/Hatalı Kart Şifresi |
057 | Red-Onaylanmadı/İşlem Tipine Müsaade Yok |
058 | Red-Onaylanmadı/İşlem Tipi Terminale Kapalı |
062 | Red-Onaylanmadı |
065 | Bankanızı Arayın/Para Çekme Adet Limiti Asıldı |
075 | Red-Onaylanmadı |
091 | Bankanızı Arayın/Kartı Veren Banka Hizmet Dısı |
092 | Red-Geçersiz Kart |
096 | Sistem Arızası/Bankanızı Arayın |
096 | Bankkart Basak İşlemlerinde Teblig Süresi, Ek Hesap Numarası ve Kartın Limiti Kontrol Edilmelidir |
748 | Kart Kaynaklı Hata-Kartın Tüm Bilgileri Kontrol Edilmelidir |
718 | Kart Kaynaklı Hata-Kartın Tüm Bilgileri Kontrol Edilmelidir |