Yeni nesil yazar kasa kavramını özellikle son yıllarda çok duyuyoruz. Ticaret erbabının işletmelerinde yer verdiği bir cihaz olarak hayatın vazgeçilmezi haline geldi.
Özellikle insan hayatına kattığı değerler itibariyle değerlendirebileceğimiz bir cihaz olan yazar kasa insan kaynaklı hataları azaltma yönüyle son derece önemli bir cihaz.
Modern bir yazar kasa sisteminin kullanım kolaylığı ve basitliği, insan hatasını en aza indiriyor. Bu durum da aslında müşterilerle ilişkileri geliştirir ve hata çözümü nedeniyle dahili işlemlerin yavaşlamasını önler.
YN ÖKC’ler kimlik ibraz edilmek suretiyle, yetkili ÖKC firmalarının satış bayilerinden alınır. Bayiler, Gelir İdaresi Başkanlığı’nın www.gib.gov.tr internet adresinden alıcının mükellefiyet sorgulamasını yaptıktan sonra, sorgulama çıktısını müşteriye imzalatarak satış işlemini gerçekleştirir.
1/1/2016 tarihinden sonra işe başlayacak mükellefler için işe başlama tarihinden itibaren 30 gün (kalkınmada öncelikli yörelerde 60 gün) içinde, eski nesil ödeme kaydedici cihazlar yerine YN ÖKC’leri kullanma mecburiyeti getirilmiştir.
Yapacağınız temel şey bir yazar kasa bildirim dilekçesi hazırlamak ve onu işletmenizin bağlı bulunacağı vergi dairesine iletmekten ibaret. Vergi dairesi müdürlüğüne hitap ederek yazacağınız dilekçede yazar kasa kullanmaya hangi tarih itibariyle kullanacağınızı belirtmeniz gerekiyor
Eski bir kayıttaki hatalar, yanlış bilgi (yanlış fiyatlandırma, yanlış ürün satılır vb. gibi) nedenlerle bir çok iç soruna ve müşterinin hata nedeniyle rahatsız olması nedeniyle müşteri hizmetleri ile ilgili sorunlara yol açabilir. Dünya çapındaki tüketicilerin % 62’si kötü müşteri hizmetleri deneyiminden sonra mağazaya dönmüyor.
Modern POS sisteminin kullanım kolaylığı ve basitliği insan hatasını en aza indiriyor. Bulut tabanlı veri depolama, modern yazarkasa sistemlerinin ayırt edici özelliğidir ve verilerinizi iş günü boyunca gerçek zamanlı olarak oturum açarken güvenli, uzak bir yerde saklamanızı sağlar.
Sistem sizin için tüm bilgileri günlüğe kaydettiğinden, insan hatası riski etkin bir şekilde ortadan kaldırılır.
Bu, envanter tutarsızlıkları ve her satışta yazmak için bir defter kullanmak gibi zorlu görevler gibi sorunları önler; burada yanlış bir sayı verilerinizi önemli ölçüde azaltabilir. Birçok POS sistemi, rapor oluşturma araçlarıyla yönetim yazılımı sunar, böylece sayılarınızı yerinde iki kez kontrol edebilirsiniz.
Modern POS sistemleri ve yazılımlarının sürekli olarak daha fazla özellik ve daha iyi performansla güncellendiği göz önüne alındığında, küçük bir işletme, işlerini büyütmek için bir sonraki adımı atmak istediklerinde göz önünde bulundurulması gereken çok sayıda seçenek ve özelliğe sahip olmayı bekleyebilir.
Günümüzün perakende ve hizmet ortamında, küçük işletmeler rekabetçi kalmak ve operasyonları idare etmek ve müşteri memnuniyetini sağlamak için elde edebilecekleri her şeye ihtiyaç duyuyorlar.
Genellikle iş ve müşteri yönetiminin telaşlı hızına ayak uydurmak için, küçük bir işletmenin tam iş yönetimi sağlamak adına yeni nesil yazarkasa kullanması zorunlu bir duruma işaret ediyor.