Bu yazımızda sizlerle başarılı bir kafenin nasıl yönetileceğini cafe otomasyonu özelinde açıklamaya çalışacağız. Yazımız sisler yol göstermenin yanında yapacaklarınıza da ışık tutacak.
El ele tutuşarak, sizler ve oturduğunuz kafe. İki aşık gibi birbirinizin gözlerine bakarak oturuyorsunuz. Daha sonra, siz ve cafeniz mutlu bir şekilde bir filme gizlice giriyorsunuz. İşte cafe otomasyonunun müşterilerine sağladığı mutluluk. Zamanlar iyi olduğunda, genç aşk gibi.
Bunu aslında müşterileriniz ve cafeniz için istiyorsunuz. Sizi oraya götürmek için, bir cafeye koşmanın kârlı ve verimli üç parçasından geçeceğiz. Bunlar cafe otomasyonun içerisinde yer alan unsurlar aslında: Akıllı sipariş, cafe temizliği ve organizasyonu. Bütün bunlar cafenizi çalışmak için harika bir yer haline getiriyor. Okumayı ve hepsini zihninize nakşetmeyi seçerseniz, Bu güzel bir ilişkinin başlangıcı olacaktır.
Restoran otomasyon sistemi (restaurant otomasyon sistemi), işletmelerde yapılan işlemlerin daha hızlı ve müşteri memnuniyeti odaklı olmasını sağlayan bir sistemdir.
İşletmenizi büyütmek istiyor ancak karışıklıkları çözmekten vakit mi bulamıyorsunuz? Dostlar işte size bunlar için harika bir önerimiz var!
Adisyon Hatalarına Son
Adisyon hatalarını ve yanlış hesaplamalardan doğacak hataları unutun
Müşteri Memnuniyeti
Hızlı ve kaliteli servis sayesinde müşteri memnuniyetinin artmasını sağlar
Az Personel, Kaliteli Hizmeti
Personelden kaynaklanan hataları önleyin, hizmet kalitesini arttırın
Kayıp ve Kaçak Takibi
Kaçakları önleyin, yaptığınız yatırımı en hızlı şekilde geri kazanın
İyi bir cafe çalıştırmak, siparişinizin akıllı olmasıyla daha doğrusuotomasyonla ilgilidir. Ve başarılı içecek siparişi, tutarlı envanter yönetimi, stratejik satın alma, doğru distribütörleri seçme ve faturalarınızı düzenli tutma bunların hepsinin cafe otomasyonu ile ilgisi bulunuyor.
Tutarlı bir şekilde envanter alıyorsanız, güvenebileceğiniz çok sayıda veriye sahip olursunuz. Ardından, cafenizin özel ihtiyaçlarını karşılayan kendinden emin sipariş ve satın alma kararları verebilirsiniz. Ayrıca mutlu müşterilerinizi koruyabilir ve büyük paralar kazanabilirsiniz.
Bununla birlikte, bir ürün için günlük, haftalık veya aylık envanter almayı seçerseniz, buna bağlı kaldığınızdan emin olun.
Cafe otomasyonunda özellikle göz önünde bulundurmanız gereken şeylerden bir tanesi envanter kullanım oranlarıdır. Örneğin geçen haftanın faturalarını alıp bunları envanter kullanım oranlarınızla karşılaştırın. Bu, ne kadar aldığınızı ve ne kadar kullandığınızı anlamanıza yardımcı olacaktır.
Belirlediğiniz eşit düzeylere bakın. Bu, belirli bir zamanda herhangi bir ürün için rafınızda olması gereken minimum envanter miktarını size verecek.
Cafe otomasyonu size giden veya çok satılan ürünlerinizle ilgili detaylı bilgi verirken siz de hemen dağıtıcınızla temasa geçecek ve ürün siparişlerinizi vereceksiniz.
Teslimat programı sizin için önemli tabi. Haftalık teslimatlara ihtiyacınız olabilir de, olmayabilir de. Kapuçino’nun sadece Cuma sabahları gelmesi gerekiyor mu? Belki hafta sonu bir demet satıyor ve diğer günlerde raf alanınız yok. Taahhüt etmeden önce programın sizin ve cafeniz için çalıştığından emin olun.
Fiyatlandırma genellikle ne kadar büyük olduğunuza bağlı olabilir. Bazı distribütörler, kırılma ücreti olarak da bilinen, durumdan daha az sipariş verirseniz bir ücret talep edecektir. Toplu sipariş verirseniz bazıları da fiyatı düşürür.
Bakın cafe otomasyon sistemi size nasıl fayda sağlıyor. Örneğin bir sonraki siparişi bulmak için bir fatura geçmişine ihtiyacınız var. Onsuz, ne kadar ürün geldiğini bilemezsiniz ve envanterinizi mahvedersiniz. Bu da yanlış kullanım, akış maliyeti ve eşit seviyeler anlamına gelir.
Bu, faturalarınızı tek tek dosyalamanız ve düzenli ve erişilebilir olduklarından emin olmanız gerektiği anlamına gelir. Ancak cafe otomasyonu tabanlı envanter yazılımının bunu sizin için yapabileceğini belirtmek gerekir. Envanterinizi, siparişlerinizi ve faturalarınızı sorunsuz bir şekilde takip eder ve her an bir anda erişilebilir olmasını sağlar.
Bu, dosya dolaplarında ve elektronik tablolarda dolaşmak yerine zamanınızı yaratıcı, karlı kararlar vermek için harcamanıza olanak tanır.
Sadece bu mu elbette değil. Bir cafe otomasyonu size aynı zamanda işletmenizin temizlik durumunu da kontrol etmenizi sağlıyor. Şaşırdınız değil mi? Ama durum böyle.
Temizliği hakkında olumsuz çevrimiçi incelemeleri olan müşterilerin % 85’i bir işletmeye gitmeyecek elbet. Cafenizin hijyenini en üst seviyede tutmak için, operasyonlarınız işleme dayalı olmalı ve fiziksel alanınız düzenlenmelidir. Bu, cafe temizleme ve kontrol listelerini açma / kapatma, bir cafe kullanım kılavuzu oluşturmak ve cafenizin düzenine özellikle dikkat etmek anlamına gelir.
Cafe temizliği kayıp bir sanattır. Tabaklar, bardaklar ve daha pek çok ütünün temiz olması gerekiyor.
Farklı cafe temizleme görevleri farklı aralıklar ve dolayısıyla farklı kontrol listeleri gerektirir.İhtiyacınız olan şey ise
Hızlı Servis ve hızlı hareket cafeler için, içeriği farklı konum alanlarında lojistik zorluğu göz korkutucu ve sinir bozucu görünebilir. Test, sık sık seyahat eden cafe sahipleri için ofis dışındaki menü içeriğini güncellemek amacıyla daha da kötüleşir. Cafe otomasyonu bu sorunu, yöneticilere dünyanın herhangi bir yerinden kolayca ulaşılabilir olduğunda restoranlarını rahat ve verimli bir şekilde düzenlemeleri için yollar sunarak bu sorunu ele almaktadır.
Cafe otomasyon programı için birini yetkilendirmek önemlidir.
İçeriği Kimin Güncellemesine İzin Verildiğini belirleyerek cafe otomasyon programının diğer önemli özelliklerinden bir tanesi, çeşitli içerik seçenekleri oluşturmanıza ve dijital menü kartlarınızda hangi içeriğin gösterileceğini seçmenize olanak tanıyan dinamik içerik kullanma kapasitesidir. Tüm cafe otomasyon sistemlerinde çalışmaya devam etmek için üç içerik yer paylaşımı seçebilirsiniz. Ardından, beş içerik yer paylaşımı seçeneği oluşturabilir ve belirli konumların belirli bir zamanda hangi yer paylaşımının gösterileceğini seçip seçmesini sağlayabilirsiniz. Her cafe yöneticisi kendi restoranını en iyi şekilde tanıdığı için bir kazan-kazandır ve mağaza düzeyinde bireysel içeriği yönetmek için zaman harcamanıza gerek yoktur.
Cafe otomasyon programıyla çalışanlarınızı tanıştırın: Gerçekten de, dünyadaki en iyi içerik katmanlarıyla bile, çalışanlarınız programın nasıl kullanılacağını bilmiyorsa bu durumda işletmenizde sizin yokluğunuzda bir aksaklık meydana gelecek demektir. Öncelikle çalışanlarınızla bir eğitim oturumu düzenleyebilir ve sonrasında “nasıl yapılır” raporunu hazırlayabilirsiniz.
Pazarlama Stratejisi Oluşturma ve Uygulama: cafe ekibiniz markanız için dijital menü içeriği üretmeden önce, içerik işlevini sizin için nasıl yapabileceğinizi düşünün. Değişken içerik sunmak, kısıtlı yerel kontrole izin vermek ve içeriğinizin marka genelinde zahmetsizce güncellenebileceğini garanti etmek gibi şeyler size zaman kazandıracak ve cafenizin etkili bir şekilde çalışmasını sağlayacaktır. Stratejinizi tasarlarken, değerli girdileri artırmak için program sizlere son derece aktif durumlar sunacak.
Cafe malzemelerinin neler olduğuna baktığımızda şu ürünlere acil ihtiyacın olduğunu söylemek durumundayız.
Espresso ve İçecek Ekipmanları
Pişirme Ekipmanları
Soğutma ve Bulaşık Yıkama Ekipmanları
Küçük Eşyalar ve İçecek Gereçleri
Kahve Dükkanı Sarf Malzemeleri
Tek Kullanımlık Kahve Dükkanı Malzemeleri
Cafe Ekipmanları Temizlik ve Bakım Malzemeleri
Cafeniz için bir Cafe otomasyon sistemi seçmek hiç de kolay bir iş değildir. Eğer sizinki bir başlangıç işi ise, o zaman gıda endüstrisinde mevcut en son talepler, eğilimler ve eksiklikler hakkında bir fikriniz olmadığından daha zor hale gelir. Teknolojiler her gün değiştiği için cafeniz için bir otomasyon sistemi seçerken risk alamayız. Öyle değil mi?
Sadece bir satıcı aramak ve ihtiyaçlarınızı tartışmak sorunu burada çözmeyecektir. Bunun dışında birçok şey bilmeniz gerekiyor. Satıcı tarafından sunulan hizmetlerin sizin çerçevenize uygun olup olmadığını bilmeniz gerekir, entegrasyonu kolay mıdır ve en önemlisi bütçeniz dahilinde mi? Sadece bu değil, bir satıcı aramak için piyasaya çıkarken odaklanmanız gereken birçok faktör daha var.
Burada size en iyi çözümlerle yardımcı olunması gerekiyor. Cafeniz için bir otomasyon sistemi ararken aklınızda bulundurmanız gereken temel faktörleri size bildireceğiz. Hızlı bir genel bakış yapalım ve doğru seçimi yapalım!
Fiyatlandırma: Şu anda pazara girmiş olmanız harika çünkü otomasyon sistemlerinin fiyatları bugüne kadar çok yüksekti. Ancak otomasyon sistemi sizin tanımladığınız bütçeye uyacak. Tabi ki bu da Eray sayesinde mümkün olacak.
Böylece pazara girerken çok çeşitli seçenekler elde edebilirsiniz. Ancak bir şeyi hatırlayın, pazardaki satıcıların sayısı arttıkça, doğru olanı seçmek zor olabilir. Yeterli zaman ayırın, kapsamlı bir araştırma yapın ve ardından satıcıyı kesinleştirin. Seçim yaparken acele etmek sadece başını belaya sokar.
Ölçeklenebilirlik: Mevcut sisteminizle entegre edilmesi kolay, birden fazla terminalde çalışabilen ve mobil otomasyon sistemi cihazlarını destekleyen bir otomasyon sistemi aramanız gerekir. Bu otomasyon sisteminin hız ve verimliliğinden emin olun, iş yükünün normal günlerden daha fazla olduğu yoğun saatlerde bile hızlı sonuçlar verir.
Rapor Analizi: Bir otomasyon sistemine doğrudan yatırım yapmak, cafenizde gerçekleştirilen görevler hakkında kolay ve net bir bilgi akışı talep ettiğiniz anlamına gelir. Öyle değil mi? Bu nedenle, seçtiğiniz satıcının, yaptığınız satışların otomatik raporlarını ay bazında veya haftalık bazda tutma özelliği sunduğundan emin olun. Ayrıca, raporların kategori bazında sıralanabildiğinden emin olun, eğer evet ise, hazır olun. Aksi takdirde, başka bir tedarikçi aramanız gerekir. Çünkü manüuel raporların tutulması mümkün değildir.
Destek: otomasyon sisteminizde iyi bir beklemeye sahip olursanız olun, bazı görevlerde veya ani bir çökme sırasında yardıma ihtiyaç duyduğunuz zamanlar vardır. Otomasyon sistemi satıcınız 7/24 destek hizmetleri sunmuyorsa, sorun yaşarsınız. Bu nedenle, satıcıdan 7/24 destek almanız ve takıldığınız sorundan kurtulmanız gerekir.
Gıda endüstrisine direnmek hepimiz için kolay bir yolculuk olmadı. Öyle değil mi? Her restoran sahibi, yiyecek işlerinin başlangıç aşamasında birçok iniş ve çıkışla karşılaştı. Sıfırdan başlayarak, her türlü çabayı göstererek, gıda pazarında bir yer elde etmek için çok şey gerektirir. Sonunda müşteri kazanmak ve gıda pazarında iyi bir isim kazanmak, evet, bunu yaptık. Ve bu noktada, restoran sahiplerinin çoğunun böyle düşündüğünü hissediyorum. Ama yanılıyorsunuz!
Sonsuz çabalara rağmen, restoranınız hala istenen çıktıları elde edemiyorsa, bir yerde yanlışlık var demektir. Sadece satış ve kar elde etmek değil, müşterilerinize, ilgi alanlarına ve çok daha fazlasına odaklanmanız gerekir. Müşteriler aynı bütçeyle daha fazla kalite talep eder ve bu sizin için bir sorun haline gelebilir.
Bu nedenle, herhangi bir gecikmeden önce, kaliteli hizmetlerin nasıl sunulacağı ve müşterilerin bütçesine nasıl uyacakları üzerinde çalışmanız gerekir. İşte hem restoranınızın hem de müşterilerinizin ihtiyaçlarını karşılamak için en iyi ipuçları.
Müşterileriniz için indirimler: Müşterilerinize indirimler sunmak, müşterileri çekmek için her zaman iyi bir fikir olmuştur. Ancak indirimleri planlamadan önce, müşterilerinizin geçmiş siparişlerini gözden geçirin ve çoğu insan tarafından sipariş edilen ürünlerde indirimler verin. Bu, müşterilerinizi daha fazla satın almak ve restoranınızda daha uzun süre kalmak için heyecanlandıracaktır. Ayrıca, müşterinizden gelen siparişleri artırmak için indirimli ürünlere daha fazla ürün ekleyebilirsiniz.
Akıllı Sipariş Edin: Siparişlerinize bir göz atın ve ekstra masrafları istediğiniz yerde azaltıp azaltamayacağınızı deneyin. Örneğin, uzak bölgelerden sevk etmek yerine, bazı yerel satıcılardan restoranınızın stoğunu alabilirsiniz. Benzer şekilde, maliyetleri azaltabileceğiniz daha fazla şey bulabilirsiniz.
Restoranınızda azalan müşterileri kurtarmak için bu teknikleri bilmenin yanı sıra, bu günlerde kolayca geçerli olan restoran yönetimi çözümlerini bile benimseyebilirsiniz. Restoran yönetim çözümünün uygulanması, yalnızca müşteri deneyimini geliştirmenize yardımcı olmakla kalmayacak, aynı zamanda tüm restoran görevlerini kolaylaştıracaktır. Hala sorunuz var mı? Bizimle temasa geçin, anında size geri dönelim!
Cafe otomasyon sistemleri fiyatları mı dediniz. Onu da arayınca görüşelim.