Boylam Restoran Otomasyon Yazılımı
Restoran, Kafe , Bar , Fastfood, Catering, Pastane vb. sektörel çözümler
Geniş bayi ağı, güçlü yazılım, kaliteli ürün ve hızlı teknik destek
Tüm arka ofis programlarıyla yüksek uyum
Kurulumu, yedeklemesi ve kullanması kolay
Tüm dokunmatik ekran ve termal-barkod yazıcılarla uyumlu
Modüler yapısı ile ihtiyaç olan modüllere alınır ve kullanılır
Gerektiğinde modüller ve kullanıcı sayısı eklenebilir
Eğitimli geniş kadro ile danışmanlık, kurulum ve destek hizmeti
Türkiye çapında bayi ağı ile yerinde ve %100 müşteri memnuniyeti
Boylam Restorant Otomasyonu müşterilerin sipariş ve ödemelerini takip etmek, müşteri, masa ve ödeme süreçlerini yönetmek ve bunları raporlamak üzere Restoran işletmelerine özel geliştirilmiş bir yazılımdır. Boylam Restorant Otomasyonu bazen aşağıdaki adlarla da adlandırılmaktadır.
İşletmeye uygun modüler yapı ile yeni özellikle ve fonksiyonlar ile ihtiyaca göre gelişmeye açık Restoran Otomasyonu. İş akışına ve işletme yoğunluğuna göre arttırılabilir fonksiyonellik. Her seviyede kullanıcının kolayca öğrenip kullanabileceği kadar basitleştirilmiş arayüz yapısı. Yıllarca kullanılabilecek şekilde güncelleştirilen gelişime uygun altyapı. Yüzlerce noktada kullanılarak oluşturulan müşteri bazlı taleplerle güncel ve genel kullanım ile uyumlu.
Boylam Restaurant Otomasyonunun sade ve kullanıcı dostu arayüzü sayesinde programı teknik beceriye sahip olmayan her hangi bir kullanıcı dahi kolayca öğrenebilir. İhtiyaca göre yerleştirilmiş ayrıntılar sayesinde en fazla kullanılan özellikler her zaman en ulaşılabilir şekilde en önde. Kullanım kolaylığına uygun olarak dilediğiniz gibi kişiselleştirebilirsiniz.
Boylam Restoran Otomasyonunu ile satış ve sipariş istatistiklerinizi tablo ve grafik olarak saat, gün yada ay bazında görüntüleyebilirsiniz. Seçtiğiniz özel tarihler arasında da benzer şekilde tablo ve grafik raporlaması alabilirsiniz. Dilerseniz aldığınız raporları indirerek kaydedebilir ve arşivleyebilirsiniz. İstatistikler sayesinde öne çıkan yüksek ve düşük rakamları görebilir ve bu dönemleri özel olarak detaylı inceleyebilirsiniz.
Boylam Restorant Yazılımı ülke çapında yaygın olarak kullanılan bir çok donanım ve yazılım ürünü ile entegre ve uyumlu çalışır. Toshiba, İngenico ve Pidion yazarkasalarla Mettler Toledo Brite, TEM ve Digi elektronik terazileriyle, Mikro, Likom, Presto ticari yazılımlarıyla uyumlu çalışır. Genius dosya aktarımı ile stok ve cari aktarımı yapılabilir.
Boylam Restorant Programı yazılım sistemleri ile her ölçekte Restoran zinciri, bayi altyapısı ve franchise işletme ağını yönetilebilir. Merkez-mağaza entegrasyonu yapabilir merkezden tek tıkla tüm tanımlamaları şubelerin tümüne atanabilir, şubelerdeki satışların tümü tek ekrandan detaylı olarak izlenebilir.
İstanbul Genel Merkez olmak üzere Ankara ve İzmir Bölge Müdürlüklerinde hizmete hazır 50'den fazla personeli ile 32 yıllık Eray Teknoloji altyapısı tam ihtiyacınız olan anda her an desteğe hazır. Bir perakende işletme altyapısı için gerekli olan hemen tüm donanım ve yazılım altyapısı tek elden doğrudan Eray Teknoloji'den hizmetinizde.
Boylam Restoran Otomasyonu bir yazılımdan öte, adisyon ve yönetim ihtiyacını hissettiğiniz ilk andan itibaren uçtan uca sunulan 360 derece komple bir hizmeti kapsar. İhtiyacınız olan yazılım ve donanım altyapısının tespitinde danışmanlık olarak başlayan hizmetimiz gerekli altyapının kurulması ile devam eder. Her işletmenin devamlılığı açısından hayati önemde olan kesintisiz ve hızlı destek sayesinde sipariş yönetim ve takip süreçlerinizin aksamadan sürmesini sağlayan destek hizmetleri ile devam eder.
Eray Teknoloji kadro sürekliliğini prensip edinmiş bir kurum olarak yüksek hizmet süresi ortalaması sayesinde üst düzey bir ekibe sahiptir. Yılların getirdiği kurumsal ve bireysel bilgi, deneyim birikimi ile sektörün en kaliteli destek hizmetini sunar.
Boylam Restoran Otomasyonu ülkenin en seçkin kurumları tarafından kullanılan her an her operasyon ölçeğinde test edilen üst düzey bir yazılımdır. Seçkin kurumlar tarafından tercih edilen Boylam Restoran Otomasyonu bu kurumların operasyonel talepleri ile gelişmiş ve geliştirilmekte ve her seviyede kullanıma uygun olarak güncellenmektedir.
Tüm Türkiye'de hizmete hazır yaygın bayi ağı ile lokal olarak yerinde hizmet. Ürün konusunda gerekli eğitim, bilgi ve tecrübeye sahip seçkin yerel bayilerle her an yanınızda.
Her boyut ve ölçeğe uygun
Farklı restoran yapıları ile uyumlu
Kuruma özelleşebilen esneklik
Geliştirilebilir modüler yapı
Merkez şube üzerinden yönetim
Stok takibi
Detaylı raporlama
Mobil takip imkanı
Masaya satış
Self servis
Paket sipariş
Online sipariş
Boylam Restoran ve Boylam Hızlı Satış MS SQL veri tabanı ile çalışır.
Boylam Restoran Otomasyonu Mikro ve Likom yazılımlarla uyumludur.
Boylam Restoran Otomasyonu Toshiba(IBM), Ingenico ve Pidion yazar kasalar ile entegre çalışır.
Boylam Restoran programı piyasadaki tüm dokunmatikler, termal-barkod yazıcılar ve teraziler ile sorunsuz çalışmaktadır. Boylam Restoran Programı yeni çıkan donanımlarla da sürekli olarak güncellenmektedir.
Boylam Restoran Programı ile tüm raporlar Word, Excel, HTML ve PDF formatlarına aktarılabilir.
Boylam Restoran Programında kullanıcıların yapmış olduğu işlemler log olarak kaydedilir. Boylam Restoran Programı ile işlem silme, iptal, iade, indirim ve ikramların hangi kullanıcı, hangi tarih ve saatte yaptığı görülebilir.
Boylam Restorant Programı satış esnasında müşteri tipine göre aynı ürünü otomatik olarak farklı fiyatlardan satabilme özelliği vardır. (Örn: derneklerde üye fiyatı, personel fiyatı, misafir fiyatı vb.)
Boylam Restoran Programı sürekli güncel, yeniliklere ve müşteri isteklerine açıktır. Boylam Restoran Programı müşterilerimizin isteklerine göre şekillendirilebilir.
Boylam Restoran Programı ile Windows, Android ve IOS cihazlardan anlık veri takibi yapılabilir.
Boylam Restoran Yazlımı masa satış, self-satış ve paket servis olmak üzere 3 modül bulunmaktadır.
Boylam Restoran Adisyon Programı fiyatları işletmenin ihtiyacına göre değişmektedir. Boylam Restoran Adisyon Programı fiyatı esnek bir şekilde işletmenin ihtiyacı olan modüller dahil edilerek belirlenir ve teklif olarak sunulur. İşletmecinin onayı sonrası Boylam Adisyon Programı fiyatı nihai olarak belirlenerek ihtiyaç duyulan modüllerle birlikte Eray Teknoloji’nin uzman ekibi tarafından montaj ve kurulum işlemleri tamamlanır.
Restoran otomasyonu bir restoranın işletmesinde kullanılan yazılımların tümüne verilen genel bir addır. Yazılıma göre fonksiyonları değişen bu yazılımlar bazen aşağıdaki adlarla da adlandırılmaktadır. Adlandırma yoğunluğuna göre sıralama aşağıdaki şekildedir.
Buna göre en fazla Restoran Otomasyonu olarak adlandırılırken en az restoran pos sistemi olarak adlandırıldır görülmektedir. Boylam restoran otomasyonu bunların tümünü kapsadığında burada farklı şekilde adlandırılarak da kullanılabilir.
Ücretsiz restoran otomasyonu, ücretsiz restorant programı yada ücretsiz restaurant yazılımı adı altında sunulan ürünlerin bir çok dezavantajı bulunmaktadır. Bunların başında bu programların virus olma ihtimalinin yüksek olması gelir. Eğer belirli bir kurumun ücretsiz restoran otomasyonunu alırsanız bu durumda kısıtlı süreyle yada fonksiyonla sunulacaktır. Ürünü kullanmaya başlayıp alıştığınızdan ve tüm verileriniz bu programda bulunduğunda dolayı bunu bilen kurum ilk maliyete göre daha yüksek bir maliyet talep edecektir. Ücretsiz Restorant Otomasyonu, ücretsiz restaurant programı yada ücretsiz restoran yazılımı adı altında sunulan ürünlerin çoğunlukla arkasında duracak bir firma olmadığından ihtiyaç durumunda işletmenizde kilitlenmelere neden olacaktır. Bu tip ücretsiz restoran otomasyonu, ücretsiz restorant yazılımı yada ücretsiz restaurant programı eğer bir kurum tarafından ücretsiz sunuluyorsa daha sonra alınan ek fonksiyon modülleri, bakım yada güncellemelerle başta yapılacak doğru kurumsal yazılım tercihlerine göre daha büyük maliyetler çıkacaktır. Ve bu tip başlangıçlar nihayetinde çok daha büyük maliyetler olarak geri dönecektir.
Her türlü mağaza, market, restorant, cafe türü işletmelerde kullanılan sipariş, satış ve hizmet süreçlerinin yönetildiği yazılım, program ve POS sistemlerin bütününe otomasyon sistemleri denir.
Market, mağaza, restoran ve cafe otomasyon sistemleri olarak adlandırılan yazılım ve programlar küçük yada büyük her tür ve ebatta işletmelerin adisyon, sipariş, satış ve hizmet süreçlerinin yönetimlerinin etkin, verimli ve hızlı bir şekilde yönetilmesi için geliştirilmiş son derece etkili bir çok programı içinde barındıran programlardır. Bir işletmenin müşteriler tarafından tercih edilmesini doğrudan etkileyen faktör olan müşteri memnuniyeti hızlı, etkili ve çok yönlü otomasyon yazılım ve yönetim sistemi ile doğrudan ilişkilidir. Satış ve sipariş otomasyon yazılımı ve yönetim sisteminin hızı verimi ve kapasitesi hem işletme sahibinin, hem işletme çalışanlarının hem de müşterinin memnuniyetini doğrudan etkiler.
Cafe ve Restoran adisyon yazılım ve sipariş yönetim programlarının en büyük avantajı, personel ile mutfak arasında sipariş süreçlerini etkin ve hızlı bir şekilde sağlamalarıdır. Adisyon ve sipariş yönetim sistemleri sayesinde garsonlar müşterilerden sipariş aldığında anında mutfağa iletebilir. Bu programlarda siparişe not ekleme ve ürünlerin görselleri üzerine tıklayarak sipariş alma gibi özellikler sayesinde hızla adisyon ve sipariş işlemleri hızlı tamamlanır. Tüm bu özellikler hem müşterileri hem de çalışanları memnun eden özellikler olması nedeniyle ortaya çıkan sonuç işletme sahibine de hem daha yönetilebilir hem de daha karlı bir işletmeye sahip olma imkanı sunar.
Restoran ve cafe adisyon, sipariş ve hesap takibi otomasyon yazılımlarının bir bütünlük içinde yapılmasını sağlar. Tüm müşterilerin siparişleri otomatik olarak masaların hesaplarına işlenir. Böylece tüm sipariş ve hesapları birbirinden bağımsız ve doğru bir şekilde takip etmek mümkün hale gelir. Boylam Otomasyon yazılım ve programı ile masa değiştirme, masa taşıma ve birleştirme gibi özellikler programa güç katan özellikler olarak öne çıkmaktadır. Bununla birlikte siparişlerin bölünmesi yada birleştirilmesi de sistem içinde olası durumlarda yüksek kaliteli hizmet sunmayı sağlayan özellikler olarak programın doğal bir işlevidir. Bu özellikler müşteri memnuniyeti ve çalışanların etkin bir şekilde hizmet verebilmesi sağladığı gibi Boylam Restoran ve Cafe otomasyonunu yüksek seviyeli işlevsel bir yazılım haline getiren özelliklerdir.
Restorant ve Cafe otomasyon yazılım ve programları, bu tür işletmelerin eksiksiz ve hatasız olarak yönetilebilmesi için en önemli sistemlerdir. Özellikler yoğun zamanlarda bu tip sistemlerin hız, etkinlik ve kabiliyetleri işletmenin farklılaşmasını sağlar. Bu nedenle bu tür sistemle tüm işletmenin orta ve uzun vadeli olarak en yoğun olabileceği durumlar göz önüne alınarak kurulmalıdır. Boylam Cafe ve Restaurant adisyon ve sipariş yazılım ve programı ile aynı masaya alt adisyon açabilme, menüde ürün arama, Alman usulü parçalı ödeme alabilme, farklı para birimleri ile ödeme alabilme gibi pek çok özelliği işlevsel olarak kullanabilirsiniz. Bu özelliklerin her zaman olabileceği dikkate alınarak daha baştan bu işlevsel özellikleri barındıran bir program secilmesi gelecekte yaşanacak krizleri önlemek için hayati önemdedir.
Gastronomi sektöründe olan işletmeler için sipariş, adisyon, hesap yönetim yazılımı kullanmak bir lüks değil temel ihtiyaçtır. Bu konuda özellikle en başta yatırımdan kaçınmak uzun vadede sıkıntılara neden olacaktır. Bununla birlikte Restorant ve Cafe adisyon programı seçerken dikkat edilmesi gereken hususlar vardır. Bu amaca yönelik Restaurant POS sistemi, Restoran adisyon yazılımı, Restorant sipariş yönetim programı yada benzeri isimle adlandırılan farklı firmalara ait bir çok program vardır. Bu nedenle seçim yapmak zor gibi görünebilir. Aslında bu konuda seçim yapmak doğru bilgi ile doğru sorular sorulduğunda ve doğru özellikler dikkate alındığında düşünüldüğü kadar zor değildir.
Satış, sipariş, adisyon ve hesap yönetim sistemi internet bağlantısına bağımlı bulut tabanlı çevrimiçi yani online mı olmalı yoksa internet ihtiyacı olmayan masa üstü tabanlı offline bir sistem mi olmalı? Sanırım daha sorudan akla gelen ihtimaller doğru cevabı bize veriyor.
Bugün bir çok işletme geleneksel masaüstü yazılımlara karşın özellikle daha ucuz olmasına aldanarak bulut tabanlı yazılımları tercih ediyor. Eğer işiniz kesintisiz hizmet, hız ve sorunsuz bir süreç yönetimi gerektiriyorsa bu durumda internet bağlantısının kesintisizliğine güvenemezsiniz.
Bulut tabanlı Restorant programları internet bağlantısının risklerine ek olarak internetten kaynaklanan veri güvenliği risklerini de beraberinde getirir. Bugün neredeyse tüm internet her gün bir yenisi çıkan milyonlarca virüs ile doludur. Bu konuda internette tam güvenlik sağlamak neredeyse imkansızdır. Güçlü koruma mekanizmaları kurmayan bilgisayarların virüs ve zararlı yazılımlardan dolayı emniyette olması mümkün değildir. Bu nedenle bir işletmenin tüm işini inşa etmesi için internet bağlantısı istemeyen işletmedeki cihaza kurulmuş olan masaüstü bir yazılıma sahip olması tavsiye edilir.
Özellikle bulut tabanlı sipariş, satış, adisyon ve hesap yönetim yazılım ve programlarının sahibi olan firmaların verileri nasıl depoladıkları, bu verileri kullanıp kullanmadıkları konusunda ciddi sorgulama yapılmalı. En değerli madenin veri olduğu bugünün dünyasında bir çok firma bu tip değerli verileri paylaşarak çok ciddi gelirler elde edebiliyorlar. Eğer firma verileri kendi sunucularında depoluyorlarsa bu durumda güvenlik ön plana çıkmaktadır. Bir çok firmaya hizmet sunan bu tip sunucular çok değerli olduğundan özellikle hackerların saldırısına açık olabiliyor. Bu nedenle veri güvenliği konusunda hangi önlemleri aldıklarını sormak ve yeterince güvenli olduğundan emin olmak gerek. Yazılımın https bağlantısı kullandığından ve verilerin şifrelenerek sunucuya gidip geldiğinden emin olunmalı.
Restorant Programı Özelliklerine dikkat
Bir satış, sipariş, adisyon ve hesap yönetim programında mutlaka ihtiyaç duyduğunuz özelliklerin bir listesini yapın. Fakat ne kadar liste yaparsanız yapın daha sonraki çalışma süreçlerinde mutlaka listenizde olmayan özelliklere ihtiyacınız olduğunu göreceksiniz. Bu nedenle bu konuda özelleşmiş, geliştirilmiş ve sürekli geliştirilen sahada yoğun kullanıldığından dolayı her türlü işletme ve şartların getirdiği taleplere adapte olmuş bir sistem ve yazılımı tercih etmenizi tavsiye ederiz.
Bir satış, sipariş, adisyon ve hesap yönetim yazılımında uygulamayı kullanacak olanların her düzeyde farklı yetkilendirme ile sistem giriş yaparak yetkilerine göre işlem yapabiliyor olması gerek. Personel değişimi ve ekip büyümesi göz önüne alınarak programın kolay öğrenilen bir yapıda olması gerek. Sistemin iyi bir eğitimi olması gerektiği gibi gerektiğinde aranılan bilgiye kolayca ulaşılabilecek görsel ögelere sahip iyi bir kullanım dökümantasyonu bulunmalı. Gastronomi sektöründeki yüksek çalışan döngüsü dikkate alındığında tercih edilen programın her seviyede çalışanın kolayca öğrenebileceği ve gerektiğinde istediği bilgiye ulaşabileceği hazır eğitim altyapısına sahip olması gerekir. Bu nedenle en başta yapılan tercih oldukça önemli ve kritiktir.
Pek çok durumda işletme sahipleri o anki yada yakın vadedeki ihtiyaçlarını dikkate alarak faydaya göre küçük maddi kazançları gözetip program satın alır. Bu en sık yapılan ve sonradan çok yüksek oranda pişman olunan genel bir meyildir. Çünkü gelişen değişen ihtiyaçlara cevap veremeyen bir satış, sipariş, adisyon ve hesap yönetim sistemi değiştirilmek istendiğinde alışkanlığı değiştirme, veri aktarmak ve oturmuş bir altyapıyı değiştirmek gibi bir durumla karşı karşıya bırakır. Bu da genelde mecburen memnun olunmayan bir programın kullanımına devam edilmesi gibi kalıcı bir sorunla bir işletme yürütme durumu işe karşı karşıya bırakır. Bu durumla karşılaşmamak için en başta fiyat odaklı olmaktan ziyade optimum şekilde ihtiyaca karşılık verecek ölçeklenebilir bir sistem tercih edilmelidir.
Bununla birlikte bazı sistemler sadece bir sürümlük ucuz bir ürün sunarak işletme sahibini yanıltır. Sonrasında satış stratejisi olarak daha yüksek sürüm ve özellikler için çok daha maliyetli alımlara mecbur bırakır.
Bir POS sistemi alınmadan önce verilerin yedeklenme opsiyonları dikkate alınmalı. Çünkü programda çıkabilecek bir sıkıntı durumunda verilerin kaybolmaması için mutlaka veriler düzenli olarak yedeklenmeli. Bu gibi durumlara karşı çıktıların excel de dahil farklı varyasyonlarla alınabilmesi gerek.
Bazı satış, sipariş, adisyon ve hesap yönetim programları için geliştirici firma destek ve geliştirme ücreti talep edebilir. Bazı durumlarda temel yazılım uygun bir fiyata sağlanırken çeşitli eklenti, modül ücretleri yada geliştirme, destek ücretleri veya düzenli bakım ücreti adı altında çok daha maliyetli bir ürün sağlayabilir. Bunlar dikkate alınarak sadece güncel değil gelecek maliyetlerde dikkate alınarak hesap yapılmalıdır.
İşletmelerin sinir sistemi diyebileceğimiz sipariş, satış, adisyon ve hesap yönetim programı satın alırken en çok dikkat edilen konu fiyat olurken en az dikkat edilen konu satış sonrası hizmet hızı ve kalitesidir. Sistem ne kadar iyi ve kolay olursa olsun işletme sahibine güven veren bir destek her zaman hazır olmalı. İhtiyaç olan anda bir SLA (Hizmet seviye anlaşması) ile bu konuda bağlayıcı bir taahhütte bulunmalıdır. Eğer ücretsiz ve ucuz bir sistem alınırsa ciddi krizler yaşanma ihtimali çok yüksektir. Bir sorun durumunda muhatap bulunamıyorsa tüm yatırım boşa gidecektir. Bazı durumlarda alım fiyatını uygun göstermek için ürün fiyatı ile kurulum, hizmet ve destek fiyatları birbirinden ayrılarak işletme sahipleri yanıltılır. Destek konusunda en doğru yol programların kullanan işletme sahiplerine ulaşarak tecrübelerini öğrenmek yada doğrudan destek hizmetini arayarak cevap süre ve kalitesini kontrol etmektir. Firmaların internet sitesinde destek hattı bulunmasından daha önemlisi bu hattın ne kadar hızlı ve verimli çalıştığı konusudur.
Yapılan araştırma sonucunda tercih edilen bir yazılımı ve hizmeti test etmek için bir deneme yapabiliyor olmak firmanın ürününe ve hizmetine güvendiğini gösterir. Bu şekilde bir deneme talep ederek ürünü belirli bir süre için test etmek gelecekte sıkıntılara yol açacak durumlara karşı emin olunmasını sağlar.
Bu tavsiyelere göre alınan bir sipariş, satış, adisyon ve hesap yönetim sistemi ile her hangi bir sıkıntı yaşanmadan verimli bir işletme yönetimi gerçekleştirilebilir. Bu nedenle maliyeti ödenerek alınan bir sistem nedeniyle zaman, para ve emek kaybı yaşamamak için doğru bir otomasyon yazılımı tercih edilmelidir.
İngilizce “Point of sale” yani satış noktası ifadesinin kısaltması olan POS genel olarak sipariş, adisyon, satış, hesap ve ödeme aşamalarını kapsayan işletme süreçlerinin yönetimini sağlayan sistemlere verilen genel bir addır. Günümüzde sistemlerin çeşitlenmesi ile POS kavramı üzerinde kafa karışıklığı vardır.
POS sistemi yani Satış Noktası Sistemi sipariş işleminin yapılmasından ödeme almaya kadarki tüm süreçleri içeren sistemdir.Bu sürecin ödeme anı kasa işlemi olarak tabir edilen yerdir. POS çözümü, POS yazılımı, POS cihazı, POS programı yada halk arasında yazar kasa otomasyon sistemi, restoran yönetim yazılımı, cafe adisyon sistemi, mağaza barkodlu satış sistemi, market hızlı satış yazılımı gibi adlarla anılan POS sistemleri sipariş alınması ile ödeme yapılmasına kadar olarak süreçlerin hızlı, eksiksiz ve verimli olarak yönetilmesini sağlar.
POS sistemlerinin iki boyutu vardır. POS yazılım ve programları ile POS cihazları. POS yazılımları ise bir çok adla adlandırılan çok geniş bir özellik spektrumunda çalışan programlardır. Günümüzde POS yazılımlarından bahsedildiğinde restoran otomasyon yazılımı, restoran yönetim programı, cafe sipariş sistemi, cafe adisyon programı, mağaza barkodlu satış sistemi, market yazılımı yada market yönetim programı gibi adlar kullanılabilmektedir.
Yıllar içinde gelişen teknoloji ve ihtiyaca karşılık olarak geliştirilen yeni özellik ve modüllerle POS yazılımları bir işletmenin sipariş, adisyon, satış, hesap ve ödeme gibi tüm süreçlerinin tümüne cevap verecek hale gelmiştir. Vardiya düzenlemesinden, personel performans takibine, sipariş ve paket takibinden servis hizmetlerini yönetmeye kadar bir çok ihtiyaç gelişmiş POS sistemlerinde mevcuttur. Günümüze POS sistemleri iki ana başlık altında toplanabilir. Bunlardan biri On-Premises yani işletmede yer alan cihazlara kurulan internet bağlantısı istemeyen sistemler diğeri ise internete bağımlı bulut tabanlı sistemler. Her iki sisteminde kendine göre avantajları ve dezavantajları bulunmaktadır.
POS veya POS sistemi bazı durumlarda POS cihazını bazı durumlarda POS yazılımını bazı durumlarda ise ikisini birlikte kapsayan bir sistemi ifade etmek için kullanılabilmektedir. Bu durum özellikle sektöre yeni girenlerde kafa karıştırabilir. POS cihazı POS yazılımını çalıştırmak için bu amaca özel üretilmiş bir bilgisayar olarak düşünülebilir. POS yazılımı ise POS işlevlerini yerine getiren programdır. Bazı sistemler birbiri ile çalışmak üzere entegre olarak üretilir ve başka cihazlarla çalışmayabilir. Bazı POS cihazlarında ve yazılımlarında ise bir kısıtlama olmaksızın yeterli özelliklere sahip her cihaz ve yazılımla çalışabilir.
Yazar kasa POS cihazları yada yeni nesil yazar kasa POS cihazları özel olarak kredi kartlarıyla ödeme almak üzere tasarlanmış cihazlardır. Bu cihazlar T.C. Maliye Bakanlığı’nın yönetmeliklerine göre tasarlanmış ”Ödeme Kaydedici Cihaz” kapsamında lisanslı ÖKC POS sistemleridir. Bunlar sektörde EFT POS olarak adlandırılır. Bu cihazlar da yeni nesil ve eski nesil ÖKC olarak ikiye ayrılırlar.