TIKLAYIN SİZİ ARAYALIM
Beni Arayın

Boylam Restoran Otomasyonu

Boylam Restoran Otomasyonu

Boylam Restoran Otomasyon Yazılımı

Restoran, Kafe , Bar , Fastfood, Catering, Pastane vb. sektörel çözümler

Geniş bayi ağı, güçlü yazılım, kaliteli ürün ve hızlı teknik destek

Tüm arka ofis programlarıyla yüksek uyum

Kurulumu, yedeklemesi ve kullanması kolay

Tüm dokunmatik ekran ve termal-barkod yazıcılarla uyumlu

Modüler yapısı ile ihtiyaç olan modüllere alınır ve kullanılır

Gerektiğinde modüller ve kullanıcı sayısı eklenebilir

Eğitimli geniş kadro ile danışmanlık, kurulum ve destek hizmeti

Türkiye çapında bayi ağı ile yerinde ve %100 müşteri memnuniyeti

Restoran Otomasyonu Nedir?

Boylam Restorant Otomasyonu müşterilerin sipariş ve ödemelerini takip etmek, müşteri, masa ve ödeme süreçlerini yönetmek ve bunları raporlamak üzere Restoran işletmelerine özel geliştirilmiş bir yazılımdır. Boylam Restorant Otomasyonu bazen aşağıdaki adlarla da adlandırılmaktadır.

  • Boylam Restoran Yazılımı
  • Boylam Restoran Pos Sistemi
  • Boylam Restoran Adisyon Sistemi
  • Boylam Restoran Otomasyon Programı
  • Boylam Restoran Otomasyon Sistemi
  • Boylam Restoran Otomasyon Yazılımı

Neden Boylam?

Kolay, Hızlı, Sorunsuz Restoran Otomasyonu & Adisyon Yazılımı & POS Sistemi

İşletmeye uygun modüler yapı ile yeni özellikle ve fonksiyonlar ile ihtiyaca göre gelişmeye açık Restoran Otomasyonu. İş akışına ve işletme yoğunluğuna göre arttırılabilir fonksiyonellik. Her seviyede kullanıcının kolayca öğrenip kullanabileceği kadar basitleştirilmiş arayüz yapısı. Yıllarca kullanılabilecek şekilde güncelleştirilen gelişime uygun altyapı. Yüzlerce noktada kullanılarak oluşturulan müşteri bazlı taleplerle güncel ve genel kullanım ile uyumlu.

Kolay Kullanım

Boylam Restaurant Otomasyonunun sade ve kullanıcı dostu arayüzü sayesinde programı teknik beceriye sahip olmayan her hangi bir kullanıcı dahi kolayca öğrenebilir. İhtiyaca göre yerleştirilmiş ayrıntılar sayesinde en fazla kullanılan özellikler her zaman en ulaşılabilir şekilde en önde. Kullanım kolaylığına uygun olarak dilediğiniz gibi kişiselleştirebilirsiniz.

Detaylı Raporlama

Boylam Restoran Otomasyonunu ile satış ve sipariş istatistiklerinizi tablo ve grafik olarak saat, gün yada ay bazında görüntüleyebilirsiniz. Seçtiğiniz özel tarihler arasında da benzer şekilde tablo ve grafik raporlaması alabilirsiniz. Dilerseniz aldığınız raporları indirerek kaydedebilir ve arşivleyebilirsiniz. İstatistikler sayesinde öne çıkan yüksek ve düşük rakamları görebilir ve bu dönemleri özel olarak detaylı inceleyebilirsiniz.

Entegrasyon uyumu

Boylam Restorant Yazılımı ülke çapında yaygın olarak kullanılan bir çok donanım ve yazılım ürünü ile entegre ve uyumlu çalışır. Toshiba, İngenico ve Pidion yazarkasalarla Mettler Toledo Brite, TEM ve Digi elektronik terazileriyle, Mikro, Likom, Presto ticari yazılımlarıyla uyumlu çalışır. Genius dosya aktarımı ile stok ve cari aktarımı yapılabilir. 

Zincir & Bayi & Franchise Yönetimi

Boylam Restorant Programı yazılım sistemleri ile her ölçekte Restoran zinciri, bayi altyapısı ve franchise işletme ağını yönetilebilir. Merkez-mağaza entegrasyonu yapabilir merkezden tek tıkla tüm tanımlamaları şubelerin tümüne atanabilir, şubelerdeki satışların tümü tek ekrandan detaylı olarak izlenebilir.

Eray Altyapısıyla

İstanbul Genel Merkez olmak üzere Ankara ve İzmir Bölge Müdürlüklerinde hizmete hazır 50'den fazla personeli ile 32 yıllık Eray Teknoloji altyapısı tam ihtiyacınız olan anda her an desteğe hazır. Bir perakende işletme altyapısı için gerekli olan hemen tüm donanım ve yazılım altyapısı tek elden doğrudan Eray Teknoloji'den hizmetinizde.

Danışma & Kurulum & Destek

Boylam Restoran Otomasyonu bir yazılımdan öte, adisyon ve yönetim ihtiyacını hissettiğiniz ilk andan itibaren uçtan uca sunulan 360 derece komple bir hizmeti kapsar. İhtiyacınız olan yazılım ve donanım altyapısının tespitinde danışmanlık olarak başlayan hizmetimiz gerekli altyapının kurulması ile devam eder. Her işletmenin devamlılığı açısından hayati önemde olan kesintisiz ve hızlı destek sayesinde sipariş yönetim ve takip süreçlerinizin aksamadan sürmesini sağlayan destek hizmetleri ile devam eder.

Uzman Kadro

Eray Teknoloji kadro sürekliliğini prensip edinmiş bir kurum olarak yüksek hizmet süresi ortalaması sayesinde üst düzey bir ekibe sahiptir. Yılların getirdiği kurumsal ve bireysel bilgi, deneyim birikimi ile sektörün en kaliteli destek hizmetini sunar.

Seçkin Referanslar

Boylam Restoran Otomasyonu ülkenin en seçkin kurumları tarafından kullanılan her an her operasyon ölçeğinde test edilen üst düzey bir yazılımdır. Seçkin kurumlar tarafından tercih edilen Boylam Restoran Otomasyonu bu kurumların operasyonel talepleri ile gelişmiş ve geliştirilmekte ve her seviyede kullanıma uygun olarak güncellenmektedir.

Yaygın Bayi Ağı

Tüm Türkiye'de hizmete hazır yaygın bayi ağı ile lokal olarak yerinde hizmet. Ürün konusunda gerekli eğitim, bilgi ve tecrübeye sahip seçkin yerel bayilerle her an yanınızda. 

Boylam Restoran Otomasyonu Öne Çıkan Özellikler
  • Yemek Sepeti Entegrasyonu
    Var
  • Turnike geçiş sistem entegrasyonu
    Var
  • Yemek çeki ve yemek kartı ile ödeme
    Var
  • Yazar kasa ile tahsilat
    Var
  • TSM entegrasyonu
    Var
  • Yazar kasa & POS entegrasyonu
    Var
  • Üretim, stok ve açık hesap bildirme
    Var
  • Üretim hammadde planlama
    Var
  • Maliyet hesaplama
    Var
  • Terazi ile online çalışma
    Var
  • Terazi ve yazar kasalara entegre hızlı fiyat değişikliği
    Var
  • Tek merkezden şubelere erişim ve yönetim
    Var
  • Stok minimum seviye takibi
    Var
  • Açık masaların durumunu izleme
    Var
  • Açık adisyon varken gün sonu alabilme
    Var
  • Adisyon birleştirme
    Var
  • Adisyon parçalama ve parçalı tahsilat
    Var
  • Android Garson sipariş modülü
    Var
  • Anlık, günlük satış analizi
    Var
  • Android Garson sipariş modülü
    Var
  • Anlık, günlük satış analizi
    Var
  • Aynı masaya birden fazla adisyon girişi
    Var
  • Birden fazla kasadan hesap alma ve adisyon basma
    Var
  • Birden fazla mutfak ve mutfak içerisinde sayısız yazıcı ekleme
    Var
  • Caller-ID entegrasyonu, çağrı geldiğinde pop-up gösterimi
    Var
  • El terminallerinden mutfağa not gönderme
    Var
  • En çok ve en az satan ürün raporlaması
    Var
  • Fix menü kullanabilme
    Var
  • Garson ve kasiyer takibi
    Var
  • Garsonlara masa ataması
    Var
  • Gelir, gider ve kâr takibi
    Var
  • Gün sonu otomatik mail
    Var
  • Hızlı satış
    Var
  • İster sabit ister her güne özel günün menüsü ekleme
    Var
  • İstenilen ürünlerde marka fişi basabilme
    Var
  • Kayıp, kaçak önleme ve iptal işlemi
    Var
  • Kasiyer yetki sınırlaması
    Var
  • Kolay fatura fiş basımı
    Var
  • Kullanıcıya özel ekran tasarımı
    Var
  • Mağaza günlük kasa ve ciro işlemleri
    Var
  • Masa birleştirme
    Var
  • Masa ürünlerini hızlı değiştirme
    Var
  • Mutfak monitörü desteği
    Var
  • Müşteriye sınırsız adres, telefon, yetkili tanımlama
    Var
  • Müşteri, satıcı borç alacak takibi
    Var
  • Nakit, kredi kartı ve alışveriş, hediye çekleri ile ödeme imkânı
    Var
  • Numaratör desteği
    Var
  • Otomatik yedekleme
    Var
  • Öğrenci yurtlarında uygulanan özel durum tahsilat işlemleri
    Var
  • Parmak ı̇zı̇, mı̇fare, proxı̇mı̇ty ve manyetı̇k kartlar ı̇le uyum
    Var
  • Paket serviste arayan kişi ve önceki siparişlerini gösterme
    Var
  • Patron Mobil ekranı ile uzaktan izleme (cep telefonundan izleme)
    Var
  • Patron ekranında kasa ve mağaza cirolarını anlık ayrı ayrı takip etme
    Var
  • Raporlama
    Var
  • Satışın tipine (self-masa-paket) göre farklı fiyat uygulaması
    Var
  • Set ürün satışı Sınırsız kullanıcı tanımlama
    Var
  • Sınırsız ürün takibi
    Var
  • Stok eksiye düşme kontrolü
    Var

Her ölçekte restorana uygun

Her ölçekte restorana uygun

Her boyut ve ölçeğe uygun

Farklı restoran yapıları ile uyumlu

Kuruma özelleşebilen esneklik

Geliştirilebilir modüler yapı

Zincir işletme yönetimine uygun

Zincir işletme yönetimine uygun

Merkez şube üzerinden yönetim

Stok takibi

Detaylı raporlama

Mobil takip imkanı

Tüm sipariş tipleriyle uyumlu

Tüm sipariş tipleriyle uyumlu

Masaya satış

Self servis

Paket sipariş

Online sipariş

     35 YILLIK TECRÜBE & GÜÇLÜ ALTYAPI & UZMAN KADRO & TEKNİK DESTEK

Sık Sorulan Sorular

Boylam Restoran Otomasyonu Veritabanı

Boylam Restoran ve Boylam Hızlı Satış MS SQL veri tabanı ile çalışır.

Boylam Restoran Otomasyonu ile uyumlu yazılımlar

Boylam Restoran Otomasyonu Mikro ve Likom yazılımlarla uyumludur.

Boylam Restoran Otomasyonu kasa entegrasyonu

Boylam Restoran Otomasyonu Toshiba(IBM), Ingenico ve Pidion yazar kasalar ile entegre çalışır.

Boylam Restoran Programı Donanım Uyumu

Boylam Restoran programı piyasadaki tüm dokunmatikler, termal-barkod yazıcılar ve teraziler ile sorunsuz çalışmaktadır. Boylam Restoran Programı yeni çıkan donanımlarla da sürekli olarak güncellenmektedir.

Boylam Restoran Programı Rapor Formatları

Boylam Restoran Programı ile tüm raporlar Word, Excel, HTML ve PDF formatlarına aktarılabilir.

Boylam Restoran Programı Kayıt

Boylam Restoran Programında kullanıcıların yapmış olduğu işlemler log olarak kaydedilir. Boylam Restoran Programı ile işlem silme, iptal, iade, indirim ve ikramların hangi kullanıcı, hangi tarih ve saatte yaptığı görülebilir.

Boylam Restorant Programı Farklı Fiyattan Ürün Satışı

Boylam Restorant Programı satış esnasında müşteri tipine göre aynı ürünü otomatik olarak farklı fiyatlardan satabilme özelliği vardır. (Örn: derneklerde üye fiyatı, personel fiyatı, misafir fiyatı vb.)

Boylam Restorant Programı Esneklik

Boylam Restoran Programı sürekli güncel, yeniliklere ve müşteri isteklerine açıktır. Boylam Restoran Programı müşterilerimizin isteklerine göre şekillendirilebilir.

Boylam Restorant Programı kullanıldığı ortamın dışında olunsa bile veriler izlenebilir mi?

Boylam Restoran Programı ile Windows, Android ve IOS cihazlardan anlık veri takibi yapılabilir.

Boylam Restoran Yazılımı Modüller

Boylam Restoran Yazlımı masa satış, self-satış ve paket servis olmak üzere 3 modül bulunmaktadır.

Boylam Restoran Yazılımı Modüller

  • Boylam Restoran Yazılımı ile adisyon birleştirme işlemi yapılabilir.
  • Boylam Restoran Yazılımı ile Masa birleştirme işlemi yapılabilir.
  • Boylam Restoran Yazılımı açık masaların durumu izlenebilir.
  • Boylam Restoran Yazılımı garsonlara masa ataması yapılarak garsonların sadece kendi masalarına işlem yapması sağlanabilir.

Boylam Restaurant Adisyon Programı Çoklu Mağaza Yönetimi

Boylam Restoran Restoran Adisyon Programı ile işletmenizin şubelerini ayrı ayrı takip edebilir, stok transferi yapabilir ve fiyatları değiştirebilirsiniz.

Boylam Restoran Adisyon Programı Fiyatları

Boylam Restoran Adisyon Programı fiyatları işletmenin ihtiyacına göre değişmektedir. Boylam Restoran Adisyon Programı fiyatı esnek bir şekilde işletmenin ihtiyacı olan modüller dahil edilerek belirlenir ve teklif olarak sunulur. İşletmecinin onayı sonrası Boylam Adisyon Programı fiyatı nihai olarak belirlenerek ihtiyaç duyulan modüllerle birlikte Eray Teknoloji’nin uzman ekibi tarafından montaj ve kurulum işlemleri tamamlanır.

Restoran otomasyonu bir restoranın işletmesinde kullanılan yazılımların tümüne verilen genel bir addır. Yazılıma göre fonksiyonları değişen bu yazılımlar bazen aşağıdaki adlarla da adlandırılmaktadır. Adlandırma yoğunluğuna göre sıralama aşağıdaki şekildedir.

  • Restoran otomasyonu / Restaurant Otomasyonu / Restorant Otomasyonu

  • Restoran Yazılımı / Restaurant Yazılımı / Restorant Yazılımı

  • Restoran Programı / Restoran Programı / Restorant Programı

  • Restoran Adisyon Programı / Restaurant Adisyon Programı / Restorant Adisyon Programı

  • Restoran sipariş programı / Restaurant sipariş programı / Restorant sipariş programı

  • Restoran Pos Sistemi / Restaurant Pos Sistemi / Restorant Pos Sistemi

Buna göre en fazla Restoran Otomasyonu olarak adlandırılırken en az restoran pos sistemi olarak adlandırıldır görülmektedir. Boylam restoran otomasyonu bunların tümünü kapsadığında burada farklı şekilde adlandırılarak da kullanılabilir.

Ücretsiz restoran otomasyonu, ücretsiz restorant yazılımı yada ücretsiz restaurant programı neden almamalıyım?

Ücretsiz restoran otomasyonu, ücretsiz restorant programı  yada ücretsiz restaurant yazılımı adı altında sunulan ürünlerin bir çok dezavantajı bulunmaktadır. Bunların başında bu programların virus olma ihtimalinin yüksek olması gelir. Eğer belirli bir kurumun ücretsiz restoran otomasyonunu alırsanız bu durumda kısıtlı süreyle yada fonksiyonla sunulacaktır. Ürünü kullanmaya başlayıp alıştığınızdan ve tüm verileriniz bu programda bulunduğunda dolayı bunu bilen kurum ilk maliyete göre daha yüksek bir maliyet talep edecektir. Ücretsiz Restorant Otomasyonu, ücretsiz restaurant programı yada ücretsiz restoran yazılımı adı altında sunulan ürünlerin çoğunlukla arkasında duracak bir firma olmadığından ihtiyaç durumunda işletmenizde kilitlenmelere neden olacaktır. Bu tip ücretsiz restoran otomasyonu, ücretsiz restorant yazılımı yada ücretsiz restaurant programı eğer bir kurum tarafından ücretsiz sunuluyorsa daha sonra alınan ek fonksiyon modülleri, bakım yada güncellemelerle başta yapılacak doğru kurumsal yazılım tercihlerine göre daha büyük maliyetler çıkacaktır. Ve bu tip başlangıçlar nihayetinde çok daha büyük maliyetler olarak geri dönecektir.

Mağaza, Market, Cafe, Restoran Otomasyonu / Yazılımı / Programı / POS Sistemi

Her türlü mağaza, market, restorant, cafe türü işletmelerde kullanılan sipariş, satış ve hizmet süreçlerinin yönetildiği yazılım, program ve POS sistemlerin bütününe otomasyon sistemleri denir.

Restorant Yazılım & Program & Otomasyon & POS Sistemi Kullanmanın Avantajları

Market, mağaza, restoran ve cafe otomasyon sistemleri olarak adlandırılan yazılım ve programlar küçük yada büyük her tür ve ebatta işletmelerin adisyon, sipariş, satış ve hizmet süreçlerinin yönetimlerinin etkin, verimli ve hızlı bir şekilde yönetilmesi için geliştirilmiş son derece etkili bir çok programı içinde barındıran programlardır. Bir işletmenin müşteriler tarafından tercih edilmesini doğrudan etkileyen faktör olan müşteri memnuniyeti hızlı, etkili ve çok yönlü otomasyon yazılım ve yönetim sistemi ile doğrudan ilişkilidir. Satış ve sipariş otomasyon yazılımı ve yönetim sisteminin hızı verimi ve kapasitesi hem işletme sahibinin, hem işletme çalışanlarının hem de müşterinin memnuniyetini doğrudan etkiler.

Cafe ve restorant otomasyonunun avantajları

Personel ve mutfak arasında hızlı iletişim

Cafe ve Restoran adisyon yazılım ve sipariş yönetim programlarının en büyük avantajı, personel ile mutfak arasında sipariş süreçlerini etkin ve hızlı bir şekilde sağlamalarıdır. Adisyon ve sipariş yönetim sistemleri sayesinde garsonlar müşterilerden sipariş aldığında anında mutfağa iletebilir. Bu programlarda siparişe not ekleme ve ürünlerin görselleri üzerine tıklayarak sipariş alma gibi özellikler sayesinde hızla adisyon ve sipariş işlemleri hızlı tamamlanır. Tüm bu özellikler hem müşterileri hem de çalışanları memnun eden özellikler olması nedeniyle ortaya çıkan sonuç işletme sahibine de hem daha yönetilebilir hem de daha karlı bir işletmeye sahip olma imkanı sunar.

Restoran ve cafe sipariş ve hesap takibi

Restoran ve cafe adisyon, sipariş ve hesap takibi otomasyon yazılımlarının bir bütünlük içinde yapılmasını sağlar. Tüm müşterilerin siparişleri otomatik olarak masaların hesaplarına işlenir. Böylece tüm sipariş ve hesapları birbirinden bağımsız ve doğru bir şekilde takip etmek mümkün hale gelir. Boylam Otomasyon yazılım ve programı ile masa değiştirme, masa taşıma ve birleştirme gibi özellikler programa güç katan özellikler olarak öne çıkmaktadır. Bununla birlikte siparişlerin bölünmesi yada birleştirilmesi de sistem içinde olası durumlarda yüksek kaliteli hizmet sunmayı sağlayan özellikler olarak programın doğal bir işlevidir. Bu özellikler müşteri memnuniyeti ve çalışanların etkin bir şekilde hizmet verebilmesi sağladığı gibi Boylam Restoran ve Cafe otomasyonunu yüksek seviyeli işlevsel bir yazılım haline getiren özelliklerdir.

Restoran, cafe sipariş ve hizmet süreçlerinde hız ve kolaylık

Restorant ve Cafe otomasyon yazılım ve programları, bu tür işletmelerin eksiksiz ve hatasız olarak yönetilebilmesi için en önemli sistemlerdir. Özellikler yoğun zamanlarda bu tip sistemlerin hız, etkinlik ve kabiliyetleri işletmenin farklılaşmasını sağlar. Bu nedenle bu tür sistemle tüm işletmenin orta ve uzun vadeli olarak en yoğun olabileceği durumlar göz önüne alınarak kurulmalıdır. Boylam Cafe ve Restaurant adisyon ve sipariş yazılım ve programı ile aynı masaya alt adisyon açabilme, menüde ürün arama, Alman usulü parçalı ödeme alabilme, farklı para birimleri ile ödeme alabilme gibi pek çok özelliği işlevsel olarak kullanabilirsiniz. Bu özelliklerin her zaman olabileceği dikkate alınarak daha baştan bu işlevsel özellikleri barındıran bir program secilmesi gelecekte yaşanacak krizleri önlemek için hayati önemdedir.

Kafe / Restoran Yazılım & Otomasyon & Program & POS Sistemi Seçimi

Gastronomi sektöründe olan işletmeler için sipariş, adisyon, hesap yönetim yazılımı kullanmak bir lüks değil temel ihtiyaçtır. Bu konuda özellikle en başta yatırımdan kaçınmak uzun vadede sıkıntılara neden olacaktır. Bununla birlikte Restorant ve Cafe adisyon programı seçerken dikkat edilmesi gereken hususlar vardır. Bu amaca yönelik Restaurant POS sistemi, Restoran adisyon yazılımı, Restorant sipariş yönetim programı yada benzeri isimle adlandırılan farklı firmalara ait bir çok program vardır. Bu nedenle seçim yapmak zor gibi görünebilir. Aslında bu konuda seçim yapmak doğru bilgi ile doğru sorular sorulduğunda ve doğru özellikler dikkate alındığında düşünüldüğü kadar zor değildir.

Restorant Programı çevrimiçi mi, çevrimdışı mı olmalı?

Satış, sipariş, adisyon ve hesap yönetim sistemi internet bağlantısına bağımlı bulut tabanlı çevrimiçi yani online mı olmalı yoksa internet ihtiyacı olmayan masa üstü tabanlı offline bir sistem mi olmalı? Sanırım daha sorudan akla gelen ihtimaller doğru cevabı bize veriyor.

Bugün bir çok işletme geleneksel masaüstü yazılımlara karşın özellikle daha ucuz olmasına aldanarak bulut tabanlı yazılımları tercih ediyor. Eğer işiniz kesintisiz hizmet, hız ve sorunsuz bir süreç yönetimi gerektiriyorsa bu durumda internet bağlantısının kesintisizliğine güvenemezsiniz.

Bulut tabanlı Restorant Programlarında veri güvenliği sorunu

Bulut tabanlı Restorant programları internet bağlantısının risklerine ek olarak internetten kaynaklanan veri güvenliği risklerini de beraberinde getirir. Bugün neredeyse tüm internet her gün bir yenisi çıkan milyonlarca virüs ile doludur. Bu konuda internette tam güvenlik sağlamak neredeyse imkansızdır. Güçlü koruma mekanizmaları kurmayan bilgisayarların virüs ve zararlı yazılımlardan dolayı emniyette olması mümkün değildir. Bu nedenle bir işletmenin tüm işini inşa etmesi için internet bağlantısı istemeyen işletmedeki cihaza kurulmuş olan masaüstü bir yazılıma sahip olması tavsiye edilir.

Kontrol edilmesi gereken noktalar

Özellikle bulut tabanlı sipariş, satış, adisyon ve hesap yönetim yazılım ve programlarının sahibi olan firmaların verileri nasıl depoladıkları, bu verileri kullanıp kullanmadıkları konusunda ciddi sorgulama yapılmalı. En değerli madenin veri olduğu bugünün dünyasında bir çok firma bu tip değerli verileri paylaşarak çok ciddi gelirler elde edebiliyorlar. Eğer firma verileri kendi sunucularında depoluyorlarsa bu durumda güvenlik ön plana çıkmaktadır. Bir çok firmaya hizmet sunan bu tip sunucular çok değerli olduğundan özellikle hackerların saldırısına açık olabiliyor. Bu nedenle veri güvenliği konusunda hangi önlemleri aldıklarını sormak ve yeterince güvenli olduğundan emin olmak gerek. Yazılımın https bağlantısı kullandığından ve verilerin şifrelenerek sunucuya gidip geldiğinden emin olunmalı.

Restorant Programı Özelliklerine dikkat

Bir satış, sipariş, adisyon ve hesap yönetim programında mutlaka ihtiyaç duyduğunuz özelliklerin bir listesini yapın. Fakat ne kadar liste yaparsanız yapın daha sonraki çalışma süreçlerinde mutlaka listenizde olmayan özelliklere ihtiyacınız olduğunu göreceksiniz. Bu nedenle bu konuda özelleşmiş, geliştirilmiş ve sürekli geliştirilen sahada yoğun kullanıldığından dolayı her türlü işletme ve şartların getirdiği taleplere adapte olmuş bir sistem ve yazılımı tercih etmenizi tavsiye ederiz.

İyi bir restorant otomasyon, yazılım ve programında olması gereken bazı fark yaratan özellikler

  • Müşteri adına göre adisyon açma
  • Adisyon için garson değiştirme
  • Adisyon transfer edebilme
  • Ödemeli olarak adisyon bölme
  • Cari hesap takibi

Özelleştirilebilir arayüz ve kullanım kolaylığı

Bir satış, sipariş, adisyon ve hesap yönetim yazılımında uygulamayı kullanacak olanların her düzeyde farklı yetkilendirme ile sistem giriş yaparak yetkilerine göre işlem yapabiliyor olması gerek. Personel değişimi ve ekip büyümesi göz önüne alınarak programın kolay öğrenilen bir yapıda olması gerek. Sistemin iyi bir eğitimi olması gerektiği gibi gerektiğinde aranılan bilgiye kolayca ulaşılabilecek görsel ögelere sahip iyi bir kullanım dökümantasyonu bulunmalı. Gastronomi sektöründeki yüksek çalışan döngüsü dikkate alındığında tercih edilen programın her seviyede çalışanın kolayca öğrenebileceği ve gerektiğinde istediği bilgiye ulaşabileceği hazır eğitim altyapısına sahip olması gerekir. Bu nedenle en başta yapılan tercih oldukça önemli ve kritiktir.

Değişen ve gelişen ihtiyaçlara adaptasyon

Pek çok durumda işletme sahipleri o anki yada yakın vadedeki ihtiyaçlarını dikkate alarak faydaya göre küçük maddi kazançları gözetip program satın alır. Bu en sık yapılan ve sonradan çok yüksek oranda pişman olunan genel bir meyildir. Çünkü gelişen değişen ihtiyaçlara cevap veremeyen bir satış, sipariş, adisyon ve hesap yönetim sistemi değiştirilmek istendiğinde alışkanlığı değiştirme, veri aktarmak ve oturmuş bir altyapıyı değiştirmek gibi bir durumla karşı karşıya bırakır. Bu da genelde mecburen memnun olunmayan bir programın kullanımına devam edilmesi gibi kalıcı bir sorunla bir işletme yürütme durumu işe karşı karşıya bırakır. Bu durumla karşılaşmamak için en başta fiyat odaklı olmaktan ziyade optimum şekilde ihtiyaca karşılık verecek ölçeklenebilir bir sistem tercih edilmelidir.

Bununla birlikte bazı sistemler sadece bir sürümlük ucuz bir ürün sunarak işletme sahibini yanıltır. Sonrasında satış stratejisi olarak daha yüksek sürüm ve özellikler için çok daha maliyetli alımlara mecbur bırakır.

Veri çıkışı seçeneklerine dikkat!

Bir POS sistemi alınmadan önce verilerin yedeklenme opsiyonları dikkate alınmalı. Çünkü programda çıkabilecek bir sıkıntı durumunda verilerin kaybolmaması için mutlaka veriler düzenli olarak yedeklenmeli. Bu gibi durumlara karşı çıktıların excel de dahil farklı varyasyonlarla alınabilmesi gerek.

Gizli ve yüksek maliyetlere dikkat!

Bazı satış, sipariş, adisyon ve hesap yönetim programları için geliştirici firma destek ve geliştirme ücreti talep edebilir. Bazı durumlarda temel yazılım uygun bir fiyata sağlanırken çeşitli eklenti, modül ücretleri yada geliştirme, destek ücretleri veya düzenli bakım ücreti adı altında çok daha maliyetli bir ürün sağlayabilir. Bunlar dikkate alınarak sadece güncel değil gelecek maliyetlerde dikkate alınarak hesap yapılmalıdır.

Satış sonrası destek önemli

İşletmelerin sinir sistemi diyebileceğimiz sipariş, satış, adisyon ve hesap yönetim programı satın alırken en çok dikkat edilen konu fiyat olurken en az dikkat edilen konu satış sonrası hizmet hızı ve kalitesidir. Sistem ne kadar iyi ve kolay olursa olsun işletme sahibine güven veren bir  destek her zaman hazır olmalı. İhtiyaç olan anda bir SLA (Hizmet seviye anlaşması) ile bu konuda bağlayıcı bir taahhütte bulunmalıdır. Eğer ücretsiz ve ucuz bir sistem alınırsa ciddi krizler yaşanma ihtimali çok yüksektir. Bir sorun durumunda muhatap bulunamıyorsa tüm yatırım boşa gidecektir. Bazı durumlarda alım fiyatını uygun göstermek için ürün fiyatı ile kurulum, hizmet ve destek fiyatları birbirinden ayrılarak işletme sahipleri yanıltılır. Destek konusunda en doğru yol programların kullanan işletme sahiplerine ulaşarak tecrübelerini öğrenmek yada doğrudan destek hizmetini arayarak cevap süre ve kalitesini kontrol etmektir. Firmaların internet sitesinde destek hattı bulunmasından daha önemlisi bu hattın ne kadar hızlı ve verimli çalıştığı konusudur.

Deneme yapılabilmeli

Yapılan araştırma sonucunda tercih edilen bir yazılımı ve hizmeti test etmek için bir deneme yapabiliyor olmak firmanın ürününe ve hizmetine güvendiğini gösterir. Bu şekilde bir deneme talep ederek ürünü belirli bir süre için test etmek gelecekte sıkıntılara yol açacak durumlara karşı emin olunmasını sağlar.

Bu tavsiyelere göre alınan bir sipariş, satış, adisyon ve hesap yönetim sistemi ile her hangi bir sıkıntı yaşanmadan verimli bir işletme yönetimi gerçekleştirilebilir. Bu nedenle maliyeti ödenerek alınan bir sistem nedeniyle zaman, para ve emek kaybı yaşamamak için doğru bir otomasyon yazılımı tercih edilmelidir.

POS sistemi ne demektir, otomasyon yazılımları ile ilgisi nedir?

İngilizce “Point of sale” yani satış noktası ifadesinin kısaltması olan POS genel olarak sipariş, adisyon, satış, hesap ve ödeme aşamalarını kapsayan işletme süreçlerinin yönetimini sağlayan sistemlere verilen genel bir addır. Günümüzde sistemlerin çeşitlenmesi ile POS kavramı üzerinde kafa karışıklığı vardır.

POS sistemi yani Satış Noktası Sistemi sipariş işleminin yapılmasından ödeme almaya kadarki tüm süreçleri içeren sistemdir.Bu sürecin ödeme anı kasa işlemi olarak tabir edilen yerdir. POS çözümü, POS yazılımı, POS cihazı, POS programı yada halk arasında yazar kasa otomasyon sistemi, restoran yönetim yazılımı, cafe adisyon sistemi, mağaza barkodlu satış sistemi, market hızlı satış yazılımı gibi adlarla anılan POS sistemleri sipariş alınması ile ödeme yapılmasına kadar olarak süreçlerin hızlı, eksiksiz ve verimli olarak yönetilmesini sağlar.

POS sistemi ile ilgili kavram karmaşası

POS sistemlerinin iki boyutu vardır. POS yazılım ve programları ile POS cihazları. POS yazılımları ise bir çok adla adlandırılan çok geniş bir özellik spektrumunda çalışan programlardır. Günümüzde POS yazılımlarından bahsedildiğinde restoran otomasyon yazılımı, restoran yönetim programı, cafe sipariş sistemi, cafe adisyon programı, mağaza barkodlu satış sistemi, market yazılımı yada market yönetim programı gibi adlar kullanılabilmektedir.

POS Yazılımları

Yıllar içinde gelişen teknoloji ve ihtiyaca karşılık olarak geliştirilen yeni özellik ve modüllerle POS yazılımları bir işletmenin sipariş, adisyon, satış, hesap ve ödeme gibi tüm süreçlerinin tümüne cevap verecek hale gelmiştir. Vardiya düzenlemesinden, personel performans takibine, sipariş ve paket takibinden servis hizmetlerini yönetmeye kadar bir çok ihtiyaç gelişmiş POS sistemlerinde mevcuttur. Günümüze POS sistemleri iki ana başlık altında toplanabilir. Bunlardan biri On-Premises yani işletmede yer alan cihazlara kurulan internet bağlantısı istemeyen sistemler diğeri ise internete bağımlı bulut tabanlı sistemler. Her iki sisteminde kendine göre avantajları ve dezavantajları bulunmaktadır.

POS yazılımı ve POS makinesi arasındaki fark

POS veya POS  sistemi bazı durumlarda POS cihazını bazı durumlarda POS yazılımını bazı durumlarda ise ikisini birlikte kapsayan bir sistemi ifade etmek için kullanılabilmektedir. Bu durum özellikle sektöre yeni girenlerde kafa karıştırabilir. POS cihazı POS yazılımını çalıştırmak için bu amaca özel üretilmiş bir bilgisayar olarak düşünülebilir. POS yazılımı ise POS işlevlerini yerine getiren programdır. Bazı sistemler birbiri ile çalışmak üzere entegre olarak üretilir ve başka cihazlarla çalışmayabilir. Bazı POS cihazlarında ve yazılımlarında ise bir kısıtlama olmaksızın yeterli özelliklere sahip her cihaz ve yazılımla çalışabilir.

POS ve EFT POS

Yazar kasa POS cihazları yada yeni nesil yazar kasa POS cihazları özel olarak kredi kartlarıyla ödeme almak üzere tasarlanmış cihazlardır. Bu cihazlar T.C. Maliye Bakanlığı’nın yönetmeliklerine göre tasarlanmış ”Ödeme Kaydedici Cihaz” kapsamında lisanslı ÖKC POS sistemleridir. Bunlar sektörde EFT POS olarak adlandırılır. Bu cihazlar da yeni nesil ve eski nesil ÖKC olarak ikiye ayrılırlar.

Restorant Otomasyon & Program & Yazılım & POS Sistemi Gerekli Özellikler

Masaya Servis yapan cafe ve restoranlar için

  • Masa yönetimi (alakart servis)
  • Görsel masa planlama
  • Masa değiştirme ve masa birleştirme işlevi
  • El Terminali ile masada sipariş alabilme
  • Bir garsonun açtığı masaya başka bir garsonun erişebilmesi yada kısıtlanabilmesi
  • Gün içerisinde açılan adisyonların sistemden takip edilebilmesi
  • Açık ve kapalı adisyonların ayrı olarak raporlanabilmesi ve takip edilebilmesi
  • Mutfak ve üretim noktalarıdaki birden fazla yazıcıya ürünlerin dağıtılabilmesi
  • Alternatif şekilde mutfak ekran yönetimi sayesinde siparişlerin mutfakta bulunan ekranlara yönlendirilebilmesi

Al Götür Servis yapan cafe ve restoranlar için

  • Barkod okuyucu ile satış yapılabilmesi
  • Bir işlem devam ederken sonraki işleme geçilebilmesi
  • İşlem sonrasında bir önceki siparişe hızlı dönüş özelliği
  • Yeni nesil yazar kasa pos cihazları ile tam entegrasyon
  • Sipariş sırasında müşterilere sipariş takip numarası verilebilmesi
  • Hızlı sipariş ekranları ile siparişlerin minimum dokunma ile tamamlanabilmesi
  • Terazi entegrasyonu ile tatrım bilgilerinin canlı bir şekilde programa aktarılabilmesi

Paket Servis yapan cafe ve restoranlar için

  • Caller-ID entegrasyonu ile arayan kişinin telefon numarasının otomatik olarak kaydedilmesi
  • Bir müşteriye birden çok telefon numarası atanabilmesi
  • Bir numaraya birden fazla müşteri atanabilmesi
  • Müşterinin alışveriş geçmişine hızlı ve kolay bir şekilde ulaşılabilmesi
  • Müşterinin herhangi bir geçmiş siparişinin, kopyalanarak yeni bir sipariş olarak girilebilmesi
  • Kurye takibi ile siparişlerin kuryelere hızlı bir şekilde atanabilmesi
  • Kuryelerde biriken tahsilatların gün içerisinde ve gün sonunda toplu olarak alınabilmesi
  • Google-Maps entegrasyonu ile kurye gidecek adreslerin ekranda konumlandırılabilmesi
  • Kurye sıra takibi ile her bir kuryenin sırası geldiğinde bir sonraki paket siparişe atanabilmesi
  • Paket analiz akranı sayesinde günlük ve anlık olarak paket servis ortalama sürelerinin analiz edilebilmesi