Bu yazımızda restoran yazılımı seçerken nelere dikkat etmeniz gerektiğini belirlemeye çalışacağız. Restoran yazılımından beklentilerinizi de bulacağınız yazımızda odaklanacağımız bazı noktalar olacak.
Restoranların konukların siparişlerini işlemek için not defterlerine ve anımsatıcılara güvenmesi gereken günler artık geride kaldı değil mi? Restoran yazılımı sistemleri, restoran ve konaklama endüstrilerinde çeşitli yeteneklerle ortaya çıktı. Ancak bazı noktalarda restoranınız için hangi sistemin en iyi olduğunu belirlemek sinir bozucu olabilir. Çoğu zaman, bir Restoran yazılımına alışmak için bir test çalışması ve bazı deneme ve hatalar meydana gelebilir. Ancak her restoran sahibinin / yöneticisinin bu nihai kararı vermeden önce dikkate alması gereken bazı faktörler bulunuyor.
Gelecekteki sorunlara veya aksaklıklara yol açmayacak en yüksek kaliteli restoran yazılımına yatırım yaptığınızdan emin olmak için yazılım sisteminizi satın almadan önce çevrimiçi incelemeleri ve özellikleri araştırmak iyi bir fikir olabilir. Kalitenin bizzat kendisini sistemin için aramak zorunda değilsiniz. Ayrıca, sistemin çalışma saatleri içinde müsait ve güçlü referanslarla gelen oldukça duyarlı bir yerel destek ekibiyle gelip gelmediğini sormalısınız.
Ayrıca sistemin çevrimdışı kullanılıp kullanılmadığını belirleme hakkına sahipsiniz. Hiçbir şey wifi sinyali zayıfladığında veya ethernet kablosu yanlışlıkla çekildiğinde aşağı inen bir POS sisteminden daha zahmetli olamaz. İstediğiniz son şey, mutfağa herhangi bir sipariş göndermeden önce bağlantıyı tekrar kurmaya çalışırken zaman kaybetmek zorunda kalmanız.
Restoranınız akşamları ve hafta sonları sık sık meşgul oluyorsa, gecikmeli bir ara yüze sahip olmak, misafirleri ne kadar hızlı besleyebileceğinizi ve mutfaktaki personelinizin bile mutlu kalmasını sağlayabilirsiniz.
Ayrıca büyük dağıtım kanalları genellikle restoranınızdan sipariş göndermek ve almak için kendi uygulama entegrasyonlarına güvenir. Yazılımınızı ve sisteminizi dağıtım platformlarına bağlayabilme yeteneğine sahip olmak, restoranınıza daha fazla iş ve sorunsuz bir sipariş süreci anlamına gelir.
Herhangi bir işletmenin teknik çağımızda sahip olduğu en büyük avantajlardan biri, müşterilerimizin istediklerini getirmek üzere gereken çabayı göstermemiz için müşterilerimizin satın alma alışkanlıklarını ve davranışlarını daha iyi analiz edebilmemizdir. Misafir geri bildirim anketi seçeneğine sahip bir yazılım sistemi de restoranınız için yararlı olabilir.
Restoranınız genellikle rezervasyon yaptırıyorsa ve bekleme süreleri ve oturma için yoğun bir yerse, bu işlevler büyük bir stres tasarrufu sağlıyor. Bekleyen kullanıcıların nereye uyduğunu takip edebildiğinizi bilmeniz ve takip etmek için tamamen ana makinenize veya hostesinize bağlı kalmadan rezervasyon sürelerini ve diğer unsurları takip etmeniz gerekebilir.
Bir ürünü satın almadan veya bir ürün tanıtımına katılmadan önce sistemi test ederek, bir sistemin personel ekibinizdeki tüm üyeler tarafından kolayca yönetilip yönetilemeyeceğini belirleyebilirsiniz. Bir menüde çeşitli ekranlara sürekli dokunma ve kaydırma yapılması gerekiyorsa, bir sunucunun siparişleri toplama süresini uzatır. Bir akşam yemeği vardiyasının meşguliyetinde, bu gerçekten bir fark yaratabilir.
Yoğun cafelerde en büyük şikayetlerden biri, bir kişinin aldığı hizmeti ödemek için beklemesidir. Birçok yazılım sistemi, konuklar hazır olduğunda hızlı ve kolay bir ödeme yapılmasını sağlayan masa işlevlerinde ödeme içerir.
Bir diğer önemli nokta da cafe yazılımı sisteminin bulut özellikleri olup olmadığını öğrenmek şeklinde. Muhasebe, faturalama ve hatta mutfak siparişlerinden her şeyi, yönetimi kolay tek bir bulut tabanlı platformdan bağlayabildiğinizi hayal edin. Mükemmel görünüyor değil mi? Paketin bir parçası olduğundan emin olun.
Bir diğer dikkat edilmesi gereken nokta cafe yazılım programlarının kurumsal pos işlevini yerine getirmediğine bir bakma. Franchise ve bunu destekleyecek genişlemeye sahipseniz, son derece işlevsel bir POS sistemi ve yazılımı seçmek doğru seçim olacaktır, ancak küçük veya aile tarafından işletilen bir cafe iseniz, kendinize ekstra masraflardan tasarruf edebilirsiniz ve her benzersiz ihtiyacı karşılayan basit bir sistem aramanız daha iyi olacaktır.
Diğer bir nokta da kolay bir şekilde rapor alınıp alınmadığına dikkat etmeniz. Satış maliyetlerini, çalışan saatlerini, müşteri sayısını ve diğer çok değerli bilgileri raporlamak ve yönetmek için önemli bir işlevdir. Restoranınızın veya üçüncü taraf gereksinimlerine uygun özel raporlara izin vermeniz ve, daha sonra bilgisayarınıza manuel olarak numara girmek zorunda olduğunuzdan önemli ölçüde zaman kazandırabilir.
Yukarıdaki özelliklerin çoğu Eray’ın sizlere sunduğu restoran ve cafe yazılım hizmetlerinde mevcut olarak bulunuyor. Bu nedenle hangi yazılıma ihtiyacınız var ve hangi yazılım işletmeniz için idealdir şeklinde sorulara cevap arıyorsanız ve daha fazla bilgi edinmek istiyorsanız bizimle iletişime geçmenizi tavsiye ediyoruz.